Skocz do zawartości

[Hamulec] BR-M486 - odpowietrzanie


orscik

Rekomendowane odpowiedzi

1.Odkrecam wieczko na klamce

2.Odkręcam odpowietrznik

3.Spuscilem stary płyn.

4.Wlałem nowy płyn - do zbiorniczka wyrownawczego.

5.Przetoczylem go w ukladzie 3 lub 4 razy by upewnic sie czy nie ma babelkow zachowując caly czas max poziom okeju w zbiorniczku.

6.Zakrecam wieczko

7.Zskręc zwor odpowietrzajacy.

8.Naciskam klamke i jednoczesnie odkrecam zawór na pół sekubdy (czynnosc powtorzona 3 razy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaraz, a nie pompujesz strzykawką płynu przez odpowietrznik od dołu?

POPRAWIONE-źle sie wyrazilem.

 

1.Odkrecam wieczko na klamce

2.Odkręcam odpowietrznik

3.Spuscilem stary płyn.

4.Wlałem nowy płyn przez odpowietrznik- poziom max w zbiorniczku wyrównawczym

5.Przetoczylem go w ukladzie 3 lub 4 razy by upewnic sie czy nie ma babelkow zachowując caly czas max poziom okeju w zbiorniczku.

6.Zakrecam wieczko

7.Zskręc zwor odpowietrzajacy.

8.Naciskam klamke i jednoczesnie odkrecam zawór na pół sekubdy (czynnosc powtorzona 3 razy)

Edytowane przez orscik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6.Zakrecam wieczko
7.Zskręc zwor odpowietrzajacy.
8.Naciskam klamke i jednoczesnie odkrecam zawór na pół sekubdy (czynnosc powtorzona 3 razy) 

 

Pkt 8: wylatuje Ci płyn i może jest go za mało w układzie? Ja pokrywkę na górze zawsze zakręcałem na koniec żeby cały czas kontrolować stan płynu. Miałem wkręconą strzykawkę z płynem który się uzupełniał samemu gdy poleciał dołem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Płynu po lekkim zluzowaniu wylatuje niewiele.dosłownie kropelki.
 

 

Kropelki a w całym układzie dużo też tego nie ma :)

 

 

 

Tłoczek w klamce mam wkręcony na 6 w 8 stopniowej skali

 

 

Mówisz o odległości klamki od kierownicy? Jeżeli tak, nie ma to wpływu

 

Tłoczki "zresetowane" przed odpowietrzaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba tylko Twoje złudzenie, wydaje mi się że działa na innej zasadzie, ale mogę się mylić. Nie ma to wpływu na odpowietrzanie.

 

Resetowanie= wepchnięcie tłoczków w zacisku do końca.

 

No i blokujesz tłoczki tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpychalem do końca ale tłoczków nie blokowałem.

Ten bolczyk w klamce wkręcam dopiero po odpowietrzeniu i skręceni wszystkiego. Po tej czynnosci klamka nie schodxila do końca. Wydaje mi sie ,że Cos jest nie tak z tym tylnym "hamulcem".

Edytowane przez orscik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wpychalem do końca ale tłoczków nie blokowałem.
 

 

Najlepsza droga do tego żeby wyskoczyły tłoczki z zacisku. No i jak naciskasz klamkę na końcu to płyn zamiast wylatywać to wypycha tłoczki. Zawór zamykasz zanim puścisz klamkę?

 

Zawsze możesz spróbować z przednim, jeżeli będzie ok to znaczy że z tyłem coś jest nie tak. Jeżeli będzie to samo, to znaczy że robisz coś źle  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odpowietrzalem na załozonym kole. Klocki blokowaly sie na tarczy.
 

 

No a pisałeś że zacisk zdjęty z ramy  :whistling:  Lepiej gdyby wisiał pionowo, bąbelki wtedy lepiej uciekają. Przy okazji zatłuścisz klocki i tarcze. Bardzo zły pomysł.

 

 

 

Chyba puszczalem klamke przed zakrecaniem-zaciągnęło powietrze?

 

 

Oczywiście że tak. Wystarczy raz i po zawodach, wszystko od nowa. Trzymasz klucz na zaworku, naciskasz mocno klamkę, odkręcasz zaworek i od razu zakręcasz. Powinno siknąć trochę oleju. Dopiero teraz puszczasz i kontrolujesz ilość płynu w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba 3 razy odpowietrzane. Nie pamiętam dokladnie. Dwa razy na zdjetym zacisku , raz na kole(juz mi sie nie chcialo). Taki sam efekt.

Z tym odkręceniem zaworka zrobie tak jak napisałeś:D

 

Mam nadxieje ,że wystarczy mi oleju haha bo troche mi juz go pouciekało.

Edytowane przez orscik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero w piątek będę przy towerze;// . W jakim celu blokujemy tłoczki?? jezeli juz skonczymy odpowietrzanie , zslozymy i skrecimy wszystko , podpompujemy klamką zeby tloczki wyszły to bedxiemy musieli znow uzupełnic olej bo jak tlocxki wyjdą zmiejszy sie ilosc płynu

Edytowane przez orscik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to jest zbiorniczek wyrównawczy żeby układ się uzupełnił. Jeśli odpowietrzysz i dolejesz płynu na wypchniętych tłoczkach to nie cofniesz ich pod nowe klocki bo będzie za dożo płynu w układzie. Po punkcie 5 powinieneś zrobić od razu 7. Punkt 8 jest zupełnie niepotrzebny. Jeżeli przez odpowietrznik w zacisku wtłaczasz płyn do zbiorniczka to w ostatniej fazie powinieneś zaciągać strzykawką płyn tak żeby nie osuszyć zbiorniczka. Odpowietrznik powinien być odkręcony delikatnie żeby nie zaciągać powietrza a dało się przepchnąć płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok;) dxięki za podpowiedz;) podejdę do tematu jeszcze raz.

 

Reasumując.

1.Odkrecam wieczko na klamce

2.Odkręcam odpowietrznik

3.Spuscilem stary płyn.

4.Odkręcam zacisk od ramy.spuszczem go jak najniżej.

5.Wciskam tłoczki w szczęce i wkładam rozpórkę.

6.Wlałem nowy płyn przez odpowietrznik- poziom max w zbiorniczku wyrównawczym.

5.Przetaczam go w ukladzie 3 lub 4 razy by upewnic sie czy nie ma babelkow.

6.Zakrecam wieczko

7.Zakręcam zwor odpowietrzajacy.

8.Zakładam koło(wkladam klocki i montuje zacisk)

9.Naciskam klamke hamulca az dojdxie do tarczy.

10.Odkręcam wieczko.

11.Uzupełniam olej.

12.zakręcam wieczko.

Edytowane przez orscik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być ok.

 

Czemu służy to naciskanie klamki i odkręcanie zaworu powiem szczerze że nie wiem. Natomiast tak jest w instrukcji Shimano oraz w taki sposób odpowietrza się np hamulce w motocyklu  :thumbsup: Nie zaszkodzi na pewno ale nie wiem także czy pomoże  :thumbsup:

 

Próbuj i daj znać  :sweat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym naciskaniem klamki i luzowaniem zaworu jest tak samo jak z samochodem. Odpowietrza się właśnie w ten sposób.

Tu masz wszystko wyjaśnione. Co prawda sam jeszcze nigdy nie odpowietrzałem hamulców ale opisane wszytko prosto i zrozumiale.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 14 minuta filmu. Z tym, że moim zdaniem to tego można zostawić tą strzykawkę a nie jakieś torebeczki. Można też jak kolega wyżej pisał spróbować "odessać" to powietrze.

 

Generalnie hamulec to tylko dwa naczynia połączone, powietrza można pozbyć się na wile sposobów i nie jest to kosmiczna technologia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...