Skocz do zawartości

[hamulec tylni] shimano SLX M675 nie da się odpowietrzyć


Sylar

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie śruba w klamce wykręcona wężyk założony na odpowietrznik w zacisku, odpowietrznik odkręcony o ćwierć obrotu - nie da się wstrzyknąć płynu , o pół obrotu - to samo o cały obrót to samo. Wykręciłem sam odpowietrznik i jest drożny. Ktoś wie w czym tkwi problem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mielismy podobny efekt jak zabralismy sie do tylniego zacisku i klamki od przedniego :P

Jak hamulec normalnie hamuje, tloczki pracuja to przyznam, ze brzmi to troche jak sprawa z archiwum x

 

Nie no klamka od hamulca tylnego :D Zacisk też od hamulca tylnego ;)    No właśnie normalnie hamował w tamtym sezonie, a po zimie zaczął chwytać dopiero przy samej kierownicy i to ledwo ledwo stąd decyzja o odpowietrzeniu

Odpinasz klamke, pchasz plyn od zacisku. Jesli plynie to wina klamki. Wyglada na niedrozny otwor w zbiorniku wyrownawczym.

 

Sprawdziłem zdjąłem wężyk z klamki i płyn leci czyli to faktycznie wina klamki. Co teraz ?? jak ją rozebrać żeby nic nie uszkodzić ??

Ok problem rozwiązany okazało się że śruba od regulacji klamki w korpusie przy skrajnym położeniu daje takie ustawienie tłoczka które uniemożliwia odpowietrzenie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy klamce hamulcowej jest śruba/pokrętło do regulacji odległości dźwigni. Odkręcasz do końca, oddalając ją od od kierownicy umożliwiając tym samym swobodny przepływ płynu hamulcowego.

 

 

Jesteś pewien że wiesz jaką funkcję i działanie ma ta śruba?

Ta śruba reguluje jedynie odległość klamki od kierownicy, nie zmieniając pozycji tłoka podawczego. Nie może więc mieć wpływu na przepływ płynu. Hamulce miewają - Shimano ma atrapę - regulacji skoku klamki (free stroke, pad contact adjustment), w tym przypadku jest zalecana maksymalne wykręcenie regulacji. Jej zakręcenie nie wpływa jednak na przepływ płynu a jedynie na prawidłowe zalanie układu maksymalną ilością płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo No w przypadku mojej klamki wkrecenie śruby od free stroke wpływa na możliwość odpowietrzenia lub jej brak. Miałem klamkę rozkręcona i tylko wkrecanie/wykrecanie tej śruby warunkowalo czy plyn / powietrze da się do niej wtloczyc czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że wiesz jaką funkcję i działanie ma ta śruba?

Ta śruba reguluje jedynie odległość klamki od kierownicy, nie zmieniając pozycji tłoka podawczego. Nie może więc mieć wpływu na przepływ płynu. Hamulce miewają - Shimano ma atrapę - regulacji skoku klamki (free stroke, pad contact adjustment), w tym przypadku jest zalecana maksymalne wykręcenie regulacji. Jej zakręcenie nie wpływa jednak na przepływ płynu a jedynie na prawidłowe zalanie układu maksymalną ilością płynu.

 

U mnie dopiero po oddaleniu klamki od kierownicy, czyli odkręcenie śruby do końca, była możliwość wtłoczenia płynu. Zresztą wszystkie instrukcje pisane i wideo o tym wspominają jeżeli chodzi o hamulce SRAM.

 

Przykład:

https://youtu.be/nqdp7a7FXe8?t=2m12s

Edytowane przez pawel2208
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...