Skocz do zawartości

[Ambasador] Odbudowa i dołożenie biegów w piaście


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, przymierzam się do odbudowy 50 letniego roweru Ambasador. Rower jest niemal kompletny, na pewno wymienić muszę kierownicę - jest dorabiana. Z samym procesem renowacji myślę że sobie poradzę, problem mam natomiast z jego uwspółcześnieniem. Chciałbym wyposażyć go w przerzutki w piaście (3 biegi) i jakieś przyzwoite hamulce i tu mam pytania:

 

1) Jakie waszym zdaniem hamulce najlepiej sprawdzą się w takim klasyku?

2) Na co zwrócić uwagę przy doborze piasty? Czy do wybranej piasty swobodnie dobiorę manetki, czy tez lepiej od razu kupić zestaw (będę szukał jak najbardziej dyskretnej manetki - najlepiej chromowanej, srebrnej)?

3) Macie jakieś patenty na zakończenie linki od zmiany biegów, hamulca, itd? Ponieważ nie wiem jak długiej będę potrzebował, pewnie zostanie mi kupno dłuższej i skracanie. Przy okazji - zamierzam prowadzenie linek zrobić poprzez coś takiego - http://allegro.pl/srubka-stoper-prowadzenie-linki-a90-i6737205252.html Macie jakiś lepszy patent?

4) Po założeniu piasty ze zmianą biegów, jak się zorientowałem będę potrzebował trzyrzędowej korby. Jak dobrać jej rozmiar (chodzi mi o wielkość zębatek)?

 

z góry dzięki za pomoc, pewnie będę miał jeszcze sporo pytań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił, czy takiego rarytasa odrestaurować w oryginale. Miałby większą wartość sentymentalną.

 

Co do pytań:

 

1. Tylko torpedo - szpecić kilkoma linkami takiego roweru po prostu nie wypada. Jak już, to można dołożyć piastę z hamulcem bębnowym na przód z krótką linką.

2. Zachowałbym oryginalną piastę jednobiegową. Odpadają kolejne linki i manetki, oraz wspomniane systemy prowadzenia linek. Jak już musi być piasta z biegami to polecam:

 

https://www.rowerystylowe.pl/p-4096/piasta-biegowa-sram-automatix

 

tej nie testowałem, ale też fajna opcja: https://www.rowerystylowe.pl/p-5987/piasta-biegowa-sturmey-archer-s2-duomatic/w-10104/torpedo-srebrna

 

3. Chodzi ci o takie zabezpieczenie przed rozwarstwianiem  linki?

4. Przerzutki w piaście i 3-rzędowa korba?? Z przodu musi być 1 blat. Kwestia doboru zębatek, to kwestia indywidualna. Zależy czy chcesz osiągać większe prędkości, czy lekko pedałować bez większych obciążeń.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest dylemat w oryginale czy nie, i nie chodzi tu o kasę a po prostu o fakt że uwielbiam używać przedmiotów z duszą i nie inaczej będzie z tym rowerem, dlatego mimo wszystko muszę poprawić nieco komfort jego użytkowania.

 

1. Taką konfigurację chyba przyjmę: torpedo plus bęben z przodu.

 

2.kwestia tej piasty z biegami to chyba będzie największy dylemat. To będzie rower miejski, ale będzie jeździł i po nierównym terenie, zdarzy się mu i zjechać na nieutwardzoną drogę. Z dwojga złego, chcę uniknąć sytuacji kiedy odnowię ten rower, ale będzie on niewygodny nie praktyczny i dlatego będzie stał nieużywany.

 

Natomiast widzę że patent z wkręceniem prowadnicy linek w ramę odpada - jeśli zdecyduję się na prowadzenie linek, to użyje do tego przelotówek zakręcanych na ramę, takich które bez śladu można zdemontować.

 

3. Chodzi mi o taki bloczek na końcu który zachacza się o dźwignie w manetce a z drugiej strony w hamulcu.

 

4. Zdziwienie zapaliło mi lampkę, że chyba źle zrozumiałem działanie przerzutek w piaście - myślałem że zmienia ona położenie małej zębatki po to żeby łańcuch na dużej zębatce wskoczył na wyższy wieniec. Doczytam jeszcze zasady działania tej przerzutki :)

 

Ja bym się zastanowił, czy takiego rarytasa odrestaurować w oryginale. Miałby większą wartość sentymentalną.

 

Co do pytań:

 

1. Tylko torpedo - szpecić kilkoma linkami takiego roweru po prostu nie wypada. Jak już, to można dołożyć piastę z hamulcem bębnowym na przód z krótką linką.

2. Zachowałbym oryginalną piastę jednobiegową. Odpadają kolejne linki i manetki, oraz wspomniane systemy prowadzenia linek. Jak już musi być piasta z biegami to polecam:

 

https://www.rowerystylowe.pl/p-4096/piasta-biegowa-sram-automatix

 

tej nie testowałem, ale też fajna opcja: https://www.rowerystylowe.pl/p-5987/piasta-biegowa-sturmey-archer-s2-duomatic/w-10104/torpedo-srebrna

 

3. Chodzi ci o takie zabezpieczenie przed rozwarstwianiem linki?

4. Przerzutki w piaście i 3-rzędowa korba?? Z przodu musi być 1 blat. Kwestia doboru zębatek, to kwestia indywidualna. Zależy czy chcesz osiągać większe prędkości, czy lekko pedałować bez większych obciążeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.kwestia tej piasty z biegami to chyba będzie największy dylemat. To będzie rower miejski, ale będzie jeździł i po nierównym terenie, zdarzy się mu i zjechać na nieutwardzoną drogę. Z dwojga złego, chcę uniknąć sytuacji kiedy odnowię ten rower, ale będzie on niewygodny nie praktyczny i dlatego będzie stał nieużywany.

Jeszcze zależy jaką zębatkę założysz z tyłu i blat z przodu. Możesz wybrać przełożenie "miękkie", aby łatwiej poruszać się w terenie. Myślę że 20 zębów z tyłu i 46 z przodu będzie ok, ale sam zrób testy i dobierz taką konfigurację, która będzie Ci odpowiadała. Jeśli nie odpowiadają ci te piasty, które ci podałem, oraz oryginalną piastę z 1 biegiem, to bierz tradycyjnego nexusa 3-biegowego.

Edytowane przez KogucikDoroty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...