Skocz do zawartości

[ostre koło] pomocy z kupnem/złożeniem


mopsik

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Chciałbym kupić lub złożyć ostre koło do dziennej jazdy po 30 km.

Zależy mi na szybkości, lekkości roweru, jeżdżeniu bez hamulców, wyglądzie minimum.

Ostatnie 5 lat jeździłem na miejskim, ale to ciężkie żelastwo i chciałbym przesiąść się na coś bardziej zwrotnego, szybkiego.

Jestem świeży w temacie, póki co mam słabe rozeznanie i samemu nie potrafię ocenić czy warto coś kupić czy nie.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

czy tego typu rowerki są warte swojej ceny? wyglądają podobnie, jakich różnic powinienem wyszukiwać? czy ten ramy są warte czegoś??

http://allegro.pl/rower-lopato-ostre-kolo-single-fix-fixed-gear-lodz-i6616884334.html

http://allegro.pl/rower-woo-hoo-bikes-classic-black-ostre-kolo-21-5-i6579577867.html

https://www.olx.pl/oferta/rower-ostre-kolo-single-speed-flip-flop-miejski-czarny-mat-CID767-IDkE6Oi.html#543a657560

http://www.ebay.pl/itm/NOLOGO-2016-black-new-Single-Speed-freewheels-bike-Fixed-Gear-fixie-Road-Bikes-/381840644694?var=&hash=item58e779da56:m:mW47th8loTKaZwgYagB_ouw

 

a może lepiej składać samemu? jaka ramka stal czy aluminium? cr-mo to już wyższy poziom? czy będąc aktywnym rowerzystą od razu lepiej zainwestować w carbo?

http://allegro.pl/rama-cinelli-gazzetta-fix-single-ostre-kolo-lodz-i6184603107.html

http://allegro.pl/rama-fixed-alu-ostre-kolo-tor-singlespeed-nova-59-i6507960046.html

http://allegro.pl/rama-torowa-ostre-kolo-fix-czarna-stalowa-21-5-i6581401139.html

 

czy może lepiej zacząć powoli, kupić coś używanego, a później składać swoje?

https://www.olx.pl/oferta/cinelli-ostre-kolo-fixed-gear-motobecane-58-cm-CID767-IDgN9Tf.html#543a657560

https://www.olx.pl/oferta/rower-aventon-fixed-gear-fixie-mash-cinelli-ostre-kolo-torowy-CID767-IDigo4t.html#8e51e0f7a0

http://www.ebay.pl/itm/Fixed-gear-bicycle-single-speed-fixie-bicycle-men-55cm-black-chrome-vintage-/142316300862?hash=item2122b66a3e:g:yZ4AAOSwHoFXutZM

 

czy ostre w ogóle toleruje jazde po piasku?

czy w Polsce rozdają mandaty za jazdę bez hamulców?

czy rodzaje kierownicy różnią się czymś w praktyce?

 

pomocy

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za bardzo nie pomogę, mój znajomy kupił ten rower, miałem okazję się przejechać, nie dla mnie ale rozumiem juz co moze wciągnąć. Wygląda bardzo stylowo, jest lekki i do tego tani, łącznie ze zniżkami poprzedni rocznik (wygląda identycznie jak na stronie) za 1200 lub 1300zł (max), dostał dobre zniżki w rowerowym. Nie wiem czy tego szukasz, ale wydaje mi się że w tej cenie to bardzo dobra propozycja. On na nim szaleje i wyciaga predkosci o jakich wspomniales. Do tego kolo ma zebatke z obu stron, mozna przelozyc zmieniajac tryb, z jednej strony wolnobieg, z drugiej nie przepuszcza, pedaly kreca sie razem z kolem.

 

http://www.kross.pl/pl/2017/urban/noru

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

jeżdżeniu bez hamulców,

 

Uhmmm... No  czemu nie. W końcu puli genetycznej też trzeba dopomódz i przetrzebić.

 

Rozumiem, że to takie kuliste i wogóle fajowe pokazać jakim jest się zayedwabistym kozakiem i jeździć bez hebli...

 

Dla jasności, jeżdżę na ostrzynce od jakiś 15 lat, hamulec nie raz uratował mi tyłek...

 

No ale do rzeczy.

 

Z pierwszej grupy, 3 poczatkowe omijałbym szerokim łukiem. Stal Hi-Ten to najgorsze, rdzewiejące, miękkie i ciężkie padło.

Alus jakciemogę, wytrzęsie jak to alus, ale sytuacje powinny uratować, lub chociaż nieco poprawic dość szerokie, na oko, opony.

 

Z drugiej grupy Cinelli to nielichy wybór. Stal Cro-Mo to już coś. Alus jest ze stopu 7020, który nie jest typowym materiałem na ramy. Używa się go raczej na korby lub inne elementy wymagające sztywości. Moze być niekomfortowy do wypuku, za to powinien sie ostro zbierać. Ostatni to znowu najprawdopodobniej szmatławy Hi-Ten. Omijać.

 

 

Ostatnia grupa, to maszyny poskładane własnoręcznie przez ludków. Pomijając oczywisty, marketingowy bełkot obliczony na zaczarowanie potencjalnego klienta, nie wyglądają źle. Jedna sprawa. Ostatni, poza oczywistym brakiem hebli, ma bardzo twarde przełożenie 52x16... Nie wiem jak u Ciebie z nóżką i skąd jesteś - czyli po jakim terenie planujesz jeździć - ale trzeba mieć juz kopytko, żeby obracać takie przełożenie, nawet na lekkim rowerze.

 

I kilka uwag końcowych:

 

 

 

czy ostre w ogóle toleruje jazde po piasku?

 

Niewieli jest zwiazek między rodzajem napędu - ostre koło - a terenem  - piasek - jakim chcesz go używać. Wszystko jest kwestia techniki, zacięcia lub pomysłów. Osobiście bawiłem się kilka razy w ostrokołowe przełaje. Interesujące doznanie. Jazda w terenie na ostrzynce wymaga o wiele wiecej skupienia, uwagi i myślenia do przodu ze sporym wyprzedzeniem. Poza tym nic specjalnie innego :)

 

 

 

czy rodzaje kierownicy różnią się czymś w praktyce?

 

Oczywiście. Kierownica typu baran oferuje najwięcej pozycji dla rąk oraz najbardziej aerodynamiczną sylwetkę przy dolnym chwycie. Zaraz za nia bycze rogi, które bardzo fajnie pomagają kontrolować rower na nierównej nawierzchni - także teren - oraz wybitnie ułatwiają widowiskowe - ale także niszczące opony - skidy. Najmniej opcji co do chwytu oferuje prosta kiera, lub ewentualnie ze wziosem. Nigdy jednakowoż takowej nie próbowałem w ostrzaku, także nie zapodam własnych doświadczeń.

 

 

 

czy w Polsce rozdają mandaty za jazdę bez hamulców?

 

Z tego co pamiętam Kodeks Drogowy wymaga od roweru przynajmniej jednego, sprawnego hamulca. Można się pewnie zrzymać, że hamowanie nogami to jakistam rodzaj hamulca, ale nie pokładałbym w tym zbyt wielkiej nadzieji, bo policja raczej nie będzie się z Toba wdawać w dysputy filozoficzno-mechaniczne tylko łupnie Ci mandacik...

 

Szacunek...

I.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...