Skocz do zawartości

[ostre koło] pomocy z kupnem/złożeniem


mopsik

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Chciałbym kupić lub złożyć ostre koło do dziennej jazdy po 30 km.

Zależy mi na szybkości, lekkości roweru, jeżdżeniu bez hamulców, wyglądzie minimum.

Ostatnie 5 lat jeździłem na miejskim, ale to ciężkie żelastwo i chciałbym przesiąść się na coś bardziej zwrotnego, szybkiego.

Jestem świeży w temacie, póki co mam słabe rozeznanie i samemu nie potrafię ocenić czy warto coś kupić czy nie.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

 

czy tego typu rowerki są warte swojej ceny? wyglądają podobnie, jakich różnic powinienem wyszukiwać? czy ten ramy są warte czegoś??

http://allegro.pl/rower-lopato-ostre-kolo-single-fix-fixed-gear-lodz-i6616884334.html

http://allegro.pl/rower-woo-hoo-bikes-classic-black-ostre-kolo-21-5-i6579577867.html

https://www.olx.pl/oferta/rower-ostre-kolo-single-speed-flip-flop-miejski-czarny-mat-CID767-IDkE6Oi.html#543a657560

http://www.ebay.pl/itm/NOLOGO-2016-black-new-Single-Speed-freewheels-bike-Fixed-Gear-fixie-Road-Bikes-/381840644694?var=&hash=item58e779da56:m:mW47th8loTKaZwgYagB_ouw

 

a może lepiej składać samemu? jaka ramka stal czy aluminium? cr-mo to już wyższy poziom? czy będąc aktywnym rowerzystą od razu lepiej zainwestować w carbo?

http://allegro.pl/rama-cinelli-gazzetta-fix-single-ostre-kolo-lodz-i6184603107.html

http://allegro.pl/rama-fixed-alu-ostre-kolo-tor-singlespeed-nova-59-i6507960046.html

http://allegro.pl/rama-torowa-ostre-kolo-fix-czarna-stalowa-21-5-i6581401139.html

 

czy może lepiej zacząć powoli, kupić coś używanego, a później składać swoje?

https://www.olx.pl/oferta/cinelli-ostre-kolo-fixed-gear-motobecane-58-cm-CID767-IDgN9Tf.html#543a657560

https://www.olx.pl/oferta/rower-aventon-fixed-gear-fixie-mash-cinelli-ostre-kolo-torowy-CID767-IDigo4t.html#8e51e0f7a0

http://www.ebay.pl/itm/Fixed-gear-bicycle-single-speed-fixie-bicycle-men-55cm-black-chrome-vintage-/142316300862?hash=item2122b66a3e:g:yZ4AAOSwHoFXutZM

 

czy ostre w ogóle toleruje jazde po piasku?

czy w Polsce rozdają mandaty za jazdę bez hamulców?

czy rodzaje kierownicy różnią się czymś w praktyce?

 

pomocy

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
jeżdżeniu bez hamulców,

 

Uhmmm... No  czemu nie. W końcu puli genetycznej też trzeba dopomódz i przetrzebić.

 

Rozumiem, że to takie kuliste i wogóle fajowe pokazać jakim jest się zayedwabistym kozakiem i jeździć bez hebli...

 

Dla jasności, jeżdżę na ostrzynce od jakiś 15 lat, hamulec nie raz uratował mi tyłek...

 

No ale do rzeczy.

 

Z pierwszej grupy, 3 poczatkowe omijałbym szerokim łukiem. Stal Hi-Ten to najgorsze, rdzewiejące, miękkie i ciężkie padło.

Alus jakciemogę, wytrzęsie jak to alus, ale sytuacje powinny uratować, lub chociaż nieco poprawic dość szerokie, na oko, opony.

 

Z drugiej grupy Cinelli to nielichy wybór. Stal Cro-Mo to już coś. Alus jest ze stopu 7020, który nie jest typowym materiałem na ramy. Używa się go raczej na korby lub inne elementy wymagające sztywości. Moze być niekomfortowy do wypuku, za to powinien sie ostro zbierać. Ostatni to znowu najprawdopodobniej szmatławy Hi-Ten. Omijać.

 

 

Ostatnia grupa, to maszyny poskładane własnoręcznie przez ludków. Pomijając oczywisty, marketingowy bełkot obliczony na zaczarowanie potencjalnego klienta, nie wyglądają źle. Jedna sprawa. Ostatni, poza oczywistym brakiem hebli, ma bardzo twarde przełożenie 52x16... Nie wiem jak u Ciebie z nóżką i skąd jesteś - czyli po jakim terenie planujesz jeździć - ale trzeba mieć juz kopytko, żeby obracać takie przełożenie, nawet na lekkim rowerze.

 

I kilka uwag końcowych:

 

 

 

 

czy ostre w ogóle toleruje jazde po piasku?

 

Niewieli jest zwiazek między rodzajem napędu - ostre koło - a terenem  - piasek - jakim chcesz go używać. Wszystko jest kwestia techniki, zacięcia lub pomysłów. Osobiście bawiłem się kilka razy w ostrokołowe przełaje. Interesujące doznanie. Jazda w terenie na ostrzynce wymaga o wiele wiecej skupienia, uwagi i myślenia do przodu ze sporym wyprzedzeniem. Poza tym nic specjalnie innego  :)

 

 

 

 

czy rodzaje kierownicy różnią się czymś w praktyce?

 

Oczywiście. Kierownica typu baran oferuje najwięcej pozycji dla rąk oraz najbardziej aerodynamiczną sylwetkę przy dolnym chwycie. Zaraz za nia bycze rogi, które bardzo fajnie pomagają kontrolować rower na nierównej nawierzchni - także teren - oraz wybitnie ułatwiają widowiskowe - ale także niszczące opony - skidy. Najmniej opcji co do chwytu oferuje prosta kiera, lub ewentualnie ze wziosem. Nigdy jednakowoż takowej nie próbowałem w ostrzaku, także nie zapodam własnych doświadczeń.

 

 

 

czy w Polsce rozdają mandaty za jazdę bez hamulców?

 

Z tego co pamiętam Kodeks Drogowy wymaga od roweru przynajmniej jednego, sprawnego hamulca. Można się pewnie zrzymać, że hamowanie nogami to jakistam rodzaj hamulca, ale nie pokładałbym w tym zbyt wielkiej nadzieji, bo policja raczej nie będzie się z Toba wdawać w dysputy filozoficzno-mechaniczne tylko łupnie Ci mandacik...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IvanMtb dzięki za odpowiedź!
Chcę nauczyć się jazdy bez hamulców na ostrym. Jeśli to naprawdę tak niepraktyczne to zainstaluje go, ale najszybsi na mieście kurierzy jakoś dają radę bez niego, więc to chyba nie jest niemożliwe.
Chyba będę składać samemu, ale jeszcze musze dużo poczytać i dowiedzieć się na ten temat.
 
gdzie szukać porządnej ramy składając rower na dłuższy okres czasu? 
do jakiej kwoty warto inwestować, a kiedy już przepłacam? jakie marki dla ram torowych pod ostre?
ile kosztuje złożenie ostrego z ramą karbo? czy nie lepsze aluminium dobrej jakości od cr-mo skoro jest lżejsze?
czy będąc wzrostu 180cm powinienem szukać uniwersalnie ramy 58?
rura górna powinna być prosta do jeżdżenia po mieście? pochylona jest przeznaczona raczej do jeżdżenia po torze?
 
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/94/8f/21/948f21d014172db71ca9cc760cc59c70.jpg szukam czegoś takiego, rama czarny mat, wygląd minimum, ale czemu ona ma grubsze rury na dole? czy to znaczy, że jest cięższy czy raczej to zależy od materiału?
 
Chcesz rzucac sie w wir ulicy, kosic swiatla i korki. Rama typu torowego o kompaktowym tylnym widelcu i katach w okolicy 73-74stopni pozwoli Ci jezdzic jak rewolwerowcowi.

 

 
tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Chcę nauczyć się jazdy bez hamulców na ostrym. Jeśli to naprawdę tak niepraktyczne to zainstaluje go, ale najszybsi na mieście kurierzy jakoś dają radę bez niego, więc to chyba nie jest niemożliwe.

 

Posiadanie hamulca nie ma ABSOLUTNIE nic do rzeczy w temacie szybkosci poruszania się rowerem. Cały pic w jeździe bez hebla polega na tym, że trzeba o wiele bardziej wyprzedzać obserwacyjnie co się dzieje na drodze, starać się jeżdzić płynniej, jak najmniej zatrzymywać się a zwalaniać tylko wtedy kiedy trzeba. W/g mnie jeśli ktoś koniecznie upier się na jazdę bez hebla to jego sprawa. Jednakowoż posiadanie tego ostatniego to naprawdę pożyteczna rzecz.

 

Aptujumejt...

 

 

 

ile kosztuje złożenie ostrego z ramą karbo?

 

Przede wszystkim policz koszt samej ramy. Na szybko, relatywnie tania, znaleziona na PX:

 

http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXPCTFF/planet-x-pro-carbon-track-frameset 

 

Koszt 500 elżbiet. Może jakioegoś Chińczyka trafisz taniej lub coś używanego. Na nic specjalnie tańszego, po nowosci raczej bym nie liczył.

 

Reszta to takie same koszty jak do każdej innej ramy z dowolnego metariału.

 

 

 

gdzie szukać porządnej ramy składając rower na dłuższy okres czasu? 

do jakiej kwoty warto inwestować, a kiedy już przepłacam?

jakie marki dla ram torowych pod ostre?

czy nie lepsze aluminium dobrej jakości od cr-mo skoro jest lżejsze?

czy będąc wzrostu 180cm powinienem szukać uniwersalnie ramy 58?

rura górna powinna być prosta do jeżdżenia po mieście? pochylona jest przeznaczona raczej do jeżdżenia po torze?

 

 

Sprawa markowości, to sprawa budżetu. im bardziej "prestiżowa" marka tym większy koszt jej wszywki. Jak wszędzie w rowerowym świecie.

Co do materiałów to na pewno unikałbym syficznej stali Hi-Ten. Jak już nadmieniłem ciężkie, podatne na korozje i majace najsłabsze parametry wytrzymałosciowe. Alu czy stal a moze węgiel? Co Ci w duszy gra i na co masz pieniądze. Zwykło się przyjmować, że stalowe ramy są bardziej komfortowe niż aluminiowe ze wzgledu na właściwości materiałowe. Ale nie każda, nawet z dobrej jakościowo stali rama równo jest tworzona. Kwestia konstrukcji, cieniowania, geometrii... Tego nie da się ogarnąć w jednym zdaniu.

Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna rama rozmiaru 58. Rama powinna być dobrana do Twojej budowy, gibkosci, preferencji geometrycznych i stylu jazdy.

Rura górna ma być na górze. Czy będzie pozioma, czy opadajaca w dowolnym kierunku to już kwestia esteyczna i osobistych wyborów. Fakt-faktem, że te z górrurką opadajacą ku przodowi roweru powinny oferować bardziej aerodynamiczną pozycję, ale również bardziej wyciagniętą i pochyloną. Trzeba się z tym liczyć przy wyborze, bo nie raz i nie dwa tut, na tym Forum, ludzie lamentują jak to im strasznie niewygodnie bo rower kupili agresywny, wymuszający pochylenie a ich kregosłup i ramiona tego nie ogarniają...

 

 

 

ale czemu ona ma grubsze rury na dole?

 

Bo to rama aluminiowa. Często-gesto w alusach stosuje się nadwymiarowane rury o wiekszych przekrojach aby przy zachowaniu cieńszej ścianki rury nie starcić sztywnosci konstrukcji.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

IvanMtb dzięki za odpowiedź!
Chcę nauczyć się jazdy bez hamulców na ostrym. Jeśli to naprawdę tak niepraktyczne to zainstaluje go, ale najszybsi na mieście kurierzy jakoś dają radę bez niego, więc to chyba nie jest niemożliwe.
Chyba będę składać samemu, ale jeszcze musze dużo poczytać i dowiedzieć się na ten temat.
 
gdzie szukać porządnej ramy składając rower na dłuższy okres czasu? 
do jakiej kwoty warto inwestować, a kiedy już przepłacam? jakie marki dla ram torowych pod ostre?
ile kosztuje złożenie ostrego z ramą karbo? czy nie lepsze aluminium dobrej jakości od cr-mo skoro jest lżejsze?
czy będąc wzrostu 180cm powinienem szukać uniwersalnie ramy 58?
rura górna powinna być prosta do jeżdżenia po mieście? pochylona jest przeznaczona raczej do jeżdżenia po torze?
 
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/94/8f/21/948f21d014172db71ca9cc760cc59c70.jpg szukam czegoś takiego, rama czarny mat, wygląd minimum, ale czemu ona ma grubsze rury na dole? czy to znaczy, że jest cięższy czy raczej to zależy od materiału?
 
 
 
tak

 

 

Mnie przełożenie 46/17 (czy 16 czy 18 nie pamiętam) przy 90 kg masy podnosi na pedałach jak usiłuję hamować korbą, a rower przy tym niewiele zwalnia.

Kwota zależy od wagi roweru jaką chcesz osiągnąć. Około 10.5 czy11 kg da się zrobić na stalowej ramie. Mi na mało wybitnej, chińskiej i taniej ramie stalowej wyszło 13,5 ale ja mam stalowe wszystko oprócz kół i hamulca ( sztycę, mostek, kierownicę, pedały, korbę, nawet uchwyt na bidon) no i siodło Brooksa B66. Taki miałem koncept :-)

 

Ja to się nie znam ale znajomy który ma dobre naście tysi jak nie więcej wydane na rowery powiedział że karbon kupuje się dla komfortu, nie wytrzęsie jak aluminium. A że ostre to sztywniak, opony wąskie to pozostaje stal albo węgiel.

10.5 kg z piastami na łożyskach jest do poskładania, IMO od około 2 tys PLN, za mniej kupisz np. gotową Gepidę S3, która waży 9,9 i nie wiem jak z jej trwałością ale dla mnie naprawdę dobrze wygląda, lepiej, lżej i taniej niż większość ostrych które widziałem w warszawskich "manufakturach". Jak chcesz lżejsze to koszty rosną, szybko :-)

 

Jeśli będziesz budował sam to wg mnie w ostrym najważniejszy jest układ napędowy czyli suport, korba i pedały, tylne zęby, piasta,  kajdan - dostają mocno w kość z natury rzeczy.

 

KJ

 

 

KJ

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzięki

 

Przejrzałem oferty z wymarzonych półek, z czego fajniejsze ramy według mnie to na przykład 8bar Cr-Mo, 

https://8bar-bikes.com/shop/framesets/fixed-gear-track/neukln-v1-frameset/

czy BLB karbon https://www.bricklanebikes.co.uk/blb-aeon-frameset-black-carbon-2

ale przed takimi kwotami wolałbym złożyć coś tańszego, żeby nabrać trochę doświadczenia.

dlatego zaczynam od szukania używanej albo nowej taniej ramy...bardzo chętnie złożę coś o oldschoolowym wyglądzie

 

Ile kosztuje przemalowanie ramy? Piaskowanie + spray?

czy taką puszką moge po prostu przemalować swój rower?

http://www.ebay.pl/itm/WRAPPER-Wrap-Removable-Coating-Turquoise-Blue-RAL-5018-Bike-/262253602471?hash=item3d0f8866a7:g:dC8AAOSwKtlWoeID

 

zatem szukam okazji

 

rama Mondia, chyba z lat 70tych, czyli "vintage" - czy tu tylne koło nie haczy o ramę czy w ostrym to normalne, że koło styka się z ramą??? zapytałem o wagę i długości rur (rama 2070g a wideł 880gPozioma ma 57 c-c, podsiodlowa ma 57,5 od osi suportu do końca rury, główka ma 15 cm)

kolor nie w moim stylu, ale jak na pierwsze ostre wydaje się całkiem ok

https://www.olx.pl/oferta/rama-mondia-rury-reylonds-sms-tange-japan-ostre-fixed-single-szosowa-CID767-IDhKNod.html#568d22d513

 

romet wicher z lat 60tych, czy na takich ramach 50-letnich można jeździć bez większych obaw i czemu ten zabytek aż tyle kosztuje?

https://www.olx.pl/oferta/rama-torowa-romet-wicher-lata-60-CID767-IDl25wg.html#3d37cdf132

 

czemu to ma poziome haki w drugim kierunku??

https://www.olx.pl/oferta/rama-raleigh-56-ostre-kolo-CID767-IDkNkxS.html#e61c9b842c

 

czy lepiej przejść się po serwisach i warsztatach i tam poszukać takiej ramy? tylko takiego laika mogą chyba łatwo zrobić w bambuko

 

 Gepidę S3

 

 

faktycznie ładna, ale wolę trochę się poświęcić i samemu składać :)

 

o co chodzi z tym przełożeniem? jeżdżąc na miejskim nie miałem jak dotąd takich problemów i nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to Ci moderacja wrzuciła watek do śmietnika zapewne za nieprawidłowy tytuł.

Polskie retro jest drogie, bo sentyment i nostalgia, nie polecam na ostre - ma delikatne widelce, a dodatkowo temu Wichrowi ktoś taką farbą ciężką krzywdę zrobił. 

Robienie ostrego ze starszej kolarki generuje dwa problemy: nie wiadomo jak zmęczony jest przedni widelec i wpadałoby go zamienić na typowy dla ostrego/torowy, rozstaw tylnego widelca jest za szeroki do typowej piasty, jeśli rama jest stalowa to można dogiąć.

Tu na forum jest dobry post na temat budowania ostrego.

Piaskowanie i malowanie kosztuje tyle ile sobie zakład zażyczy. Pomalować możesz wszystkim, np. motip nie jest zły, tylko po kolorze musisz dać bezbarwny, nie będzie to trwałość lakierni, szczególnie jeśli zrobiliby na lakier proszkowy, ale będzie znośnie.

W ramie Mondia koło jest dosunięte max do przodu, po ustawieniu z łańcuchem wypadnie bardziej pośrodku haków i nie powinno trzeć. Z tych 3 akurat mi się podoba, waga znośna, wygląd fajny, haki w dobrą stronę, widelec całkiem solidnie wygląda i jest nadzieja że pojeździ. O ile pasuje Ci kolor i chromy to cena też nie najgorsza, jej przekolorowanie to już może być problem.

Haki jak w tym Raleighu wskazują na ramę roweru szosowego.

Ostre to prosta konstrukcja i niewielu wymiarów trzeba pilnować:
rozstaw tylnego widelca,
średnica sztycy siodła jest nieco większa przy rurach cieniowanych np. Reynoldsa, chyba Columbusa też,
nie wszędzie wejdzie opona szersza niż 23 mm,
szerokość suportu trzeba dobrać pod korbę żeby zachować linię łańcucha ale to idzie wyczytać z dokumentacji korby,
przy niektórych ramach retro może być nietypowa średnica misek sterów,

Więcej ograniczeń nie kojarzę.

KJ





 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta Mondia chyba ma zmienione haki i warto zapytać się sprzedającego kto to zrobił, i sprawdzić renomę, czy to osoba która potrafi, bo jeśli zrobił to kolega koledze w warsztacie taty to nie wiadomo czy jest to naprawdę ok, chociaż całość fajnie wygląda i z przyjemnością bym na takiej ramie jeździł....  tylko to jest rama po przeróbce z szosówki, i lakierowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
przy niektórych ramach retro może być nietypowa średnica misek sterów,

 

O ile jest to jakiś sowiecki znalazek, wtedy moze być jakby nieco nieprecyzyjnie w okolicach 1 cala. Dodatkowo pozostaje opcja 1 1/4 ale raczej bym tego nie oczekiwał.

 

Najwiekszy problem okołosterowy to francuskie gwiny w widelcu (i generalnie sporcie, pedałach i gdziebądź) ramy tamtej prowiniencji.

 

 

 

rama Mondia, chyba z lat 70tych,

 

Tak jak pisał Itr obejrzec przeróbke haków i podpytać kto to robił. Bo wbić się na minę z warsztatu pana Mietka to poprostu dla zdrowia niebezpieczne jest.

 

Jesli robił to profesjonalista, nie wykluczone, że mostki też przelutowano i rozstaw jest torowy czyli 120mm.

 

Przy zachowaniu standardowego rozsatu z tamtych czasów - 126mm - można pokusić się o doginanie do piasty, ale bezpieczniej założyć na oś trochę podkładek lub innych dystansów.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba unikać ram z rurką podsiodłową 24 mm, tylko krótkie orginały, w sklepach holenderskich słabe dzisiejsze rurki podatne na zgięcie Diamant, czasem francuskie

 

nietypowe stery, szersze miski, są  też w Jaguarze i Huraganie  i to jest upierdliwe nad wyraz, gwint widelca też nietypowy większy, strach dogwintowywać  bo może rura strzelić

 

Nie wiem jakiej średnicy są stery w Diamancie, ale na jego widelcu jest nietypowy gwint... Czyli  oryginalne widelec i stery muszą iść w parze

 

wybierając ramę warto mieć krótki tylny trójkąt, byle nie np 45 cm, ok 42 już jest ok ( oś t.  koła-suportu)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie

 

dostałem odpowiedź, że hak ramy Mondia był dorabiany na maszynie CNC.

z tego co wyczytałem to części dorabiane na CNC mają mniejszą wytrzymałość w odpowiednich kierunkach, niż te wykuwane.

 

szybkie pytanie co do haków

rozumiem, że haki do ostrego najlepiej brać horyzontalne

ale

jaka jest różnica w praktyce między hakami horyzontalnymi

takimi

https://zapodaj.net/8bc13b38a457b.jpg.html

a tymi

https://zapodaj.net/10490d768be0e.jpg.html

 

dlaczego zaawansowani ostrokołowcy preferują te drugie haki? czy tylko one pasują do piasty torowej?

czy chodzi o to, że otwarte do wewnątrz zawsze mają miejsce na zainstalowanie piasty pod większą ilość przełożeń?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że hak nie jest kuty nie ma znaczenia, znaczenie ma czy został solidnie i równo wspawany.

Hak otwarty do tyłu ma napinacz - bez względu na obciążenie koło się nie przesunie a w ogóle nie ma szans spaść z haków przy, przy haku otwartym do przodu musisz zapewnić sobie solidne mocowanie osi koła: przede wszystkim haki muszą być proste i mieć równe powierzchnie, nakrętki i sama oś muszą być dobrej jakości, gwint muszą być w dobrym stanie, warto zastosować podkładki zębate albo lepiej  specjalne napinacze do takich haków.

KJ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie ramy jak ta Mondia w oryginale były lutowane a nie spawane aby nie zniszczyć rurek, dlatego warto jest wiedzieć kto i jak zmienił hak. I co kryje się pod farbą.

haki i takie i takie nie muszą a mogą mieć napinacze, te otarte do przodu też czasami. Sam nie używam, ale to wygodny patent, szcz przy otwartych do tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

czy tylko one pasują do piasty torowej?

 

Każde haki pasują do piasty torowej założywszy, że:

 

1. Pasują do osi 10mm - gdyż haki są również pod osie 12, 14 lub 15mm.

2. Wewnętrzny rozstaw haków wynosi 120mm, gdyż taki jest O.L.D - czyli szerokość montażowa - piasty torowej.

 

Haki otwarte do tyłu najprościej, najłatwiej i najbezpieczniej pozwalają naciagnąć łańcuch, którego linia i naprężenie jest kluczowe w napędzie jednobiegowym - w tym ostrokołowym - oraz dają najwyższy stopień bezpieczeństwa osadzenia koła w hakach, które szczególnie w napędzie ostrokołowym jest bardzo ważny gdyż koło ze względu na specyfikę napędu szarpie w przód i w tył.

 

A wracając do tej Mondii... Raz jeszcze. Haki jak zrobione to pikuś. Grunt kto i jak je wlutowywał lub wspawywał. Tymbardziej, że jak już nadmieniłem, nie chcesz zgubić koła podczas siłowego zwalniania na ostrym zjeździe lub na ostrym zakręcie...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...