Skocz do zawartości

[amortyzator] CTD vs. DPS czy jest sens wymiany


Melman1980

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie posiadam nerve 8.9 2015. Siedzi tam FLOAT CTD Performance Boostvalve. Oznaczenie CMNL

 

2014, FLOAT-A P-S, CTD BV LV, Canyon, Nerve AL 29, 7.250, 1.750, 0.8 Spacer, VTL, RTL, 175, 16

 

Canyon ustawił platformę dość miękka w tym rowerze szczegolnie na climb, powiedzmy, że chcialbym zeby szczegolnie ustawienie CLIMB było bardziej sztywne co moglbym uzyskac 

 

takim damperem:

 

2016, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos LV, 7.25, 1.75, 0.9 Spacer, CL+, RM, Climb F

 

Moje pytanie. Czy mogę dokonać takiego zabiegu? Czy rower wtedy nie straci nie wiem jak to nazwac swoich wlasciwosci albo moze to zle wplynac na sam rower zawieszenie w sensie trwalosci itp ?

Czy po prostu bedzie tylko sztywniejsza platforma i tyle?

 

 


Domyslam sie ze chodzi o przelozenie ramy ktore u mnie wynosi 2,5 x 1 i w zwiazku z tym powinno sie stosowac bardziej miekka platforme ale w tym foxie DPS "Climb" jest chyba jakos tam odseparowany od reszty platformy i mozna uzyskac duza twardosc tylko na ustawieniu FIRM?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witaj,

 

Miałem podobny problem w swoim Nervie 27,5. Tryb climb był raczej miękki, co mało mi pasowało.

Teoretycznie można rozwiązać ten problem zmianą zaworowania, ale powinno chyba wystarczyć zmienienie oleju na gęstszy.

W zeszłym roku, w związku z tym problemem, damper pojechał do spider suspensions. Wytłumaczyłem dokładnie, o co mi chodzi i zrobili super, jednocześnie odradzając mi zmianę zaworowania.

Warto spróbować, zawsze to taniej, niż nowy damper, który niekoniecznie będzie dobrze zestrojony z ramą..

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dla potomnych :] / Jak dla mnie DPS w stosunku do CTD to przepaść technologiczna 

Miałem 3 lata CTD i nigdy rewelacji nie było,

Próbowałem modyfikować jego pracę dystansami w komorze ale albo nie było pełnego skoku albo nie było blokady, 

Po 2 latach przeszedł pełny serwis co troszkę go poprawiło,  ale wieczne obijanie się pedałami o wertepy na otwartej blokadzie, skutkowało tym, że używałem go w 90% w opcji Trial  bo opcja Climb praktycznie nie działała. 

W końcu zaczął puszczać olej więc zrobiłem mu serwis komory powietrznej a w między czasie trafił się DPS z 2017

od tego czasu CTD sobie leży w pudełku. 

Co do DPS

Blokada praktycznie stała nie zależna od ciśnienia w komorze i ustawienia rebound 

Dużo łatwiej go ugiąć przynajmniej w wersji EVOL, w większym stopniu się ugina ale wtedy kiedy jest to potrzebne.  

Pracuje znacznie płynniej, dużo łatwiej się go ustawia.

Różnice w pracy na poszczególnych trybach są wyraznie odczuwalne 

Co ciekawe da się go bez problemu pogodzić z manetką CTD :] 

 

 

 

 

Edytowane przez OrzelPiotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...