Skocz do zawartości

[kierownica]duży backsweep


michuuu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Szukam nowej kierownicy i mam pytanie do uczonych w piśmie.

Większość kierownic ma gięcie do tyłu rzędu 9 stopni. Znalazłem taką z 15. No i pytanie czy to nie zbyt duży kąt, czy trochę mieszczuchem nie śmierdzi? ;)

Jak dla mnie wygięcie do tyłu daje duży komfort użytkowania. Przy 9 jest ok. ale czasami nadgarstki się odzywają i stąd pytanie o większe.

Długość 720-740mm, mostek 80mm, 6 stopni, rower 29".

Jak zmiana gięcia ma się do szerokości kierownicy i długości mostka.

Pytam co by zminimalizować ryzyko powiększenia ilości eksponatów rowerowych w piwnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja przeszedłem z 9 stopni na 3 stopnie + 3cm dłuższa, wraz z mostkiem 80mm -17 stopnia, tworzą, w terenie bardzo zgrany duet.

Jedna z lepszych modyfikacji jaką wykonałem, pewność prowadzenia, podjazdy również na plus.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam nowej kierownicy i mam pytanie do uczonych w piśmie.

Większość kierownic ma gięcie do tyłu rzędu 9 stopni. Znalazłem taką z 15. No i pytanie czy to nie zbyt duży kąt, czy trochę mieszczuchem nie śmierdzi? ;)

Jak dla mnie wygięcie do tyłu daje duży komfort użytkowania. Przy 9 jest ok. ale czasami nadgarstki się odzywają i stąd pytanie o większe.

Długość 720-740mm, mostek 80mm, 6 stopni, rower 29".

Jak zmiana gięcia ma się do szerokości kierownicy i długości mostka.

Pytam co by zminimalizować ryzyko powiększenia ilości eksponatów rowerowych w piwnicy.

 

Nadgarstki Ci się odzywają nie z powodu gięcia kierownicy, tylko zbyt niskiego lub zbyt dalekiego jej ustawienia. Za bardzo na nich wisisz, muszą przenosić zbyt duży ciężar w niezmiennej pozycji przez dłuższy okres czasu. Ja jak założyłem kierę z gięciem chyba 12 stopni, to ją czym prędzej wyrzuciłem. Strasznie niewygodna rzecz, zwłaszcza na stromych podjazdach, bo utrudnia kontrolę, gdy przednie koło ma już tendencję do myszkowania na boki. Wolę skrócić mostek i dać szerszy patyk niż gięty za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sparafrazuje.

Mialem nietypowa kiere z gieciem 6'. Nadgarstki mi sie odzywaly nie z powodu zbyt niskiego, wysokiego, bliskiego , dalekiego ustawienia. Wcale na nich nie wisialem, poniewaz przekombinowalem z mostkami 90, 50, katem od 5 do 35 stopni i kupa. Poszerzenia kierownicy to juz w ogole nie rozumie. Mam 190cm wzrostu, 110kg wagi i nie wygladam jak paczek, po prostu jestem dupny i skrocilem kiere z 780 na 730 a kiere zmienilem na 11 stopni, choc wolalbym jeszcze wieksze giecie. Co ciekawe jak jade dluzszy asfalt, to wole rece dac jeszcze weziej, co odpowiadaloby kierze 680. Fakt w terenie najlepiej jezdzi mi sie na 730. Podobnie mialem w rowerze enduro, przy kierze 780 czulem sie jakbym wdupil sobie gałąź a nie kiere....A co do stromych podjazdow i kontroli, to nie bede pisal o cwiczeniu techniki, po prostu jak ktos lubi. Mam w okolicy podjazdy po 20% czy wiecej nachylenia i nic mi nie myszkuje, rower oczywiscie 29".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze JA wole wieksze giecie przy szerokosci kiery jak podalem. Skoro zauwazylem polepszenie po przejsciu na wieksze giecie, to jak TYLKO przylozylem sie do jeszcze wiekszej kiery to mi sie bardziej spodobalo. Wieksza ergonomia, ale nie jezdzilem, wiec nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszerzenia kierownicy to juz w ogole nie rozumie. Mam 190cm wzrostu, 110kg wagi i nie wygladam jak paczek, po prostu jestem dupny i skrocilem kiere z 780 na 730 a kiere zmienilem na 11 stopni, choc wolalbym jeszcze wieksze giecie. Co ciekawe jak jade dluzszy asfalt, to wole rece dac jeszcze weziej, co odpowiadaloby kierze 680. Fakt w terenie najlepiej jezdzi mi sie na 730. Podobnie mialem w rowerze enduro, przy kierze 780 czulem sie jakbym wdupil sobie gałąź a nie kiere....A co do stromych podjazdow i kontroli, to nie bede pisal o cwiczeniu techniki, po prostu jak ktos lubi. Mam w okolicy podjazdy po 20% czy wiecej nachylenia i nic mi nie myszkuje, rower oczywiscie 29".

 

No widzisz, ty skróciłeś na 730, a ja wydłużyłem na 720 :)  i raczej jest to, przy wzroście 180cm, maksymalna dla mnie długość, żeby nie powiedzieć ciut za dużo. W drugim rowerze mam 680 i to by było optymalnie. Przy kierownicy 720mm mam znacznie częstsze epizody z zaczepianiem o drzewa na singlach, po prostu jakoś się nie mieszczę, rower jest troszkę za szeroki. Dla jasności: mój Canyon 29-er też dobrze podjeżdża i nie myszkuje, ale drugi rower, treningowy KTM 26 cali już tak - inna geometria, krótszy tył, bardziej stromy przód, środek ciężkości nieco wyżej i bardziej do tyłu względem tylnej osi (to chyba decydujący parametr) i trzeba naprawdę mocno przesunąć się do przodu i równo trzymać kierę, żeby nie fiknąć na plecy. Na Canyonie wystarczy kręcić i już, żadna nadmierna technika nie jest potrzebna, a jak podnosi koło, to i tak nie jestem już w stanie kręcić, więc temat się sam rozwiązuje. Żeby w okolicy mieć 20% i większe podjazdy, nie trzeba mieszkać w górach, ja mam koło domu, tyle że króciutkie.

Różne doświadczenia moje i Twoje wynikają zapewne z użytkowania rowerów dość drastycznie różniących się geometrią: Twój enduro i mój hardtail XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu, ze do 26" /enduro/ doszedlem do tych samych wnioskow. Podobnie na szybkich waskich zjazdach, manewrowanie takim trzonem od lopaty jest nieprzyjemne, tym bardziej mnie dziwi jak ktos ma ponizej 180cm i musi wlozyc kiere 800+ bo bedzie stabilnosc.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Większość kierownic ma gięcie do tyłu rzędu 9 stopni. Znalazłem taką z 15.

Można wiedzieć jaka to kiera? Ja znalazłem jak na razie tylko Sqlab 311 16 st, Syntace Vector 12st. i On-One Fleegle Pro 15st., a chcę wypróbować ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...