Skocz do zawartości

[Opony] Jakie opony do szosówki, alternatywa dla Schwalbe Lugano


Gregor1212

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowicjuszem, proszę o odrobinę wyrozumiałości, jeżeli napiszę jakieś głupoty :)

 

Mam szosówkę z prostą kierownicą.

Opony Schwalbe Lugano 23-622 1700x2300 23cl hs384 no i nie wiem na co w tym zapisie patrzeć....

Google podpowiadają, że jest to opona 700x23 .... Zgadza się ?

 

Chciałbym wymienić te typowo szosowe, jak mniemam, opony, na coś bardziej turystycznego.

A nawet najbardziej turystycznego, o ile wejdzie mi to w ramę i szczęki hamulcowe (Shimano Sora)

 

Niestety nie mam możliwości podjechać rowerem do poluckiego sklepu i muszę akcję przeprowadzić on line.

 

Reasumując.

Jaką najszerszą oponę mogę zapakować (25 ? 28 ?) i co moglibyście zaproponować.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką najszerszą, to musisz niestety sam zmierzyć. Sprawdź ile masz luzu od obecnej opony do widełek po bokach oraz od góry. Opona szersza będzie także wyższa +/- o tyle samo. Wiele rowerów szosowych nie pozwala przyjąć szerszej opony niż 25mm, ale ty możesz mieć inaczej (szerzej) jeśli to taka pseudo szosa z prostą kierownicą. 

 

To po pierwsze, po drugie musimy znać szerokość wewnętrzną obręczy. Obecnie standardem jest ok. 15/17mm, ale wiele starszych rowerów ma jeszcze 13/14mm, to generuje jaką najszerszą oponę można założyć. Na 15/17mm spokojnie można pokusić się nawet o 28mm, przy 19mm nawet o 32/35mm.

Pamiętać jednak należy, że im obręcz szersza, tym balon opony będzie szerszy czyli np. na obręczy 17c opona 25mm może uzyskać ok. 27mm. Także musimy znać te dwie wartości - szerokość wewnętrzną obręczy (powinno na niej pisać 700x15C/17C/19C) oraz ile masz miejsca do widełek obecnie (zostaw ze 2mm luzu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach