Skocz do zawartości

[klocki hamulcowe] Piszczą


scotch1964

Rekomendowane odpowiedzi

1. wymiana klockow moze pomoc, ale trzeba odtluscic tarcze i j/w kolega napisal upewnic sie ze nie ma wyciekow, bo kolejny komplet klockow zniszczysz jezeli będzie cieklo

2. sprawdz czy nie trzeba odpowietrzyc po zimie

Edytowane przez Looser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie odpowiedzi i część na dzień dobry to jakieś gusła.

- odtłuszczenie tarcz może pomóc jak Ci słabo hamują - ale to marna ścieżka pomocy

- tak może Ci piszczeć jak klocki zapaciałeś olejem: tu pytanie jakie masz klocki: żywica, półmetaliczne czy metaliczne. Żywica i są zaznały oleju - do wymiany,  metaliczne - można zetrzeć wierzchnią warstwę papierem ściernym i zerknąć czy nie piszczą

- czytałem na forum, że źródłem pisków są wibracje więc można sprawdzić czy nie ma luzów na linii klocek hamulcowy i tłoczek

- wypieczenie klocków hamulcowych w piekarniku (podejrzewam, że chodzi o wyparowanie oleju z klocków)

- odpowiednie ustawienie klocków względem tarczy

- słyszałem jeszcze o patentach psiknięcia WD-40 na klocki i tarczę... u mnie nie zadziałało

 

Historia moich Avid BB7 które piszczały jak się zamoczyły. Piszczały w niebogłosy. Czego próbowałem: smar między tłok a klocek, WD-40, szlifowanie klocków, grzanie klocków w piekarniku (wszystko z forum), wymieniłem nawet klocki na nowe, ale pomogło dopiero zmiana Avid BB7 na inne hamulce. Także nawet mechaniczne hamulce mogą piszczeć czyli olej może ale nie musi mieć wpływu

 

PS. Odpowietrzanie jako źródło poprawy pisków... :) to tak byś zawsze musiał zakładać niebieskie buty na rower :) No bez jaj. Nieodpowietrzone będą Ci słabo hamować lub/i klamka będzie się mocno uginać. Standardowo nie mogę znaleźć najlepszego posta o piszcząych hamulcach na tym forum... ale na pewno już był więc i Ty poszukaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co nie wiem jakie dokładnie są tam klocki.. Kupiłem Gianta Talon 2 LTD(2016).. i wiem że są tam m355... Niedawno oddałem rower na odpowietrzanie i ogólny serwis śmigał jak marzenie do 1 przejażdżki w deszczu przy powrocie z pracy... Przedni jaki tylni hamulec przy hamowaniu zaczął piszczeć? Zgrzypieć nie wiem jak to nazwać... Tylko przy mocniejszym naciśnięciu klamki.. I w trakcie "ostatniego hamowania" z minimalnej prędkości do 0.. dodam że rower ma około 3k przebiegu.. ale kurcze strasznie to irytujące bo hamować hamuje dobrze ale ten dźwięk... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goncik

Wiesz, nie obraź się, ale podawanie BB7 jako przykładu hamulców, które piszczą, bo taka ich natura jest delikatnie mówiąc mało sensowne. Wyobraź sobie, że moje nie piszczą. Cud jakiś. Wiem, że dla wielu osób wd-40 to idealny środek na wszystko, ale pomysł użycia go w przypadku tarcz, czy klocków uważam za osobliwy. Ja bym się z tym do hamulca nie zbliżał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odpowietrzanie jako źródło poprawy pisków... :) to tak byś zawsze musiał zakładać niebieskie buty na rower :) No bez jaj.

1. to był taki bardziej dodatek, skoro chce wymieniać klocki to niech odpowietrzy :)

2. tarcze też warto odtłuścić, jak rower stał cala zimę to zbierał się syf na tych nich, chyba że go próżniowo zapakował...

@scotch1964, klocki mogą mieć znaczenie, nie tylko żywiczne czy metaliki (czy inne), ale sam producent, gdzieś to na forum już było nie raz, które lepsze, które gorsze... Może być tak, że nawet po wymianie klocków będą piszczeć, to co masz może ci się uspokoić... Możemy tak sobie wróżyć z fusów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, piszczenie wywołują wibracje.

te zaś powstają albo:

 

a) na styku tarcza / klocek (wtedy pomoże odtłuszczenie tarczy i klocków lub wymiana klocków na inny rodzaj)

b ) na styku klocek / zacisk.

 

W przypadku b ) problem dotyczy styku prowadnicy klocka w zacisku z klockiem (każdy klocek ma 2 prowadnice - od góry i od dołu). Problem zaczyna się pojawiać, gdy klocek zetrze na prowadnicy oryginalną farbę / anodę.

 

Rozwiązaniem problemu jest zastosowanie FILMU SMARNEGO (cienkiej warstwy) specjalnego smaru ceramicznego na wszystkie  prowadnice (broń Boże nie na okładzinę cierną albo tarcze).

 

Smar np. Textar Ceratec.

 

Działa na 100% - sprawdzone wielokrotnie. Tam gdzie wszystkie opisane sposoby na forum poległy ten patent rozwiązuje problem.

Edytowane przez Witboj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...