Skocz do zawartości

[do5000zł] enduro wzrost >190


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zastanawiam się nad kupnem roweru do enduro. W przedziale cenowym jaki sobie ustaliłem jestem w stanie kupić raczej tylko sensownego hardtaila. Podoba mi się Dartmoor Hornet, niestety mam 193 cm wzrostu i 96kg wagi. O ile cała geometria nie była by tragiczna, o tyle wydaje mi się, że rura podsiodłowa jest w nim za krótka. 

Zastanawiałem się więc nad Primalem, tam rozmiar XL jest dostępny, ale tylko w kolorze odpowiednim dla szalonego gimnazjalisty. Jak myślicie czy rozmiar L na 27,5+ był by dla mnie ok? Niestety jest też trochę droższy.

Znalazłem jeszcze Authora Versus, tam dostępna jest rama 21', rura podsiodłowa jest najdłuższa z nich wszystkich, ale nie jestem pewny co do reszty geometrii.

Był bym wdzięczny za propozycje innych modeli oraz ogólne uwagi.

 

PS. Chętnie wydał bym mniej na rower ale ciężko mi znaleźć coś rozsądnego :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160mm na przodzie w hardtailu tego jeszcze nie widziałem :D. Fajny rower szkoda, że w Polsce ciężko będzie z dostępnością trzeba by pewnie ciągnąć z zagranicy, chyba, że ja kiepsko szukam. No napęd faktycznie taki o jak na taką cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość ofert tego typu rowerów to żerowanie na słowie "enduro" lub trail co kończy się wsadzaniem takiej kupy jak Recon za 5K. W tym gąszczu barachła wyróżnia się Kross Dust 2.0. Taki rower bez słabych punktów. A tak w ogóle jak jesteś z Krk i masz taki budżet to coś bym poskładał na ramach Dartmoora. Tylko to jest skomplikowańsza procedura ale wyjdzie sporo lepiej od gotowców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160mm na przodzie w hardtailu tego jeszcze nie widziałem :D. Fajny rower szkoda, że w Polsce ciężko będzie z dostępnością trzeba by pewnie ciągnąć z zagranicy, chyba, że ja kiepsko szukam. No napęd faktycznie taki o jak na taką cenę.

 

Napęd to akurat jest coś co można potem wymienić, unikać tylko wynalazków z własnie jakimś Reconem 120 itp. Model wyższy mety już jest na NX i ma Lyrika.

Na plus u tych HT od Commencala jest to, że mają solidne opony, a nie szmaty od Schwalbe z napisami Performance, zawsze to te 250-300zł nie musisz na opony normalne wydawać

 

A co do dostępności, kupujesz wysyłkowo, przesyłka gratis jest. Horizon Bikes Commencalem handluje, ale wychodzi drożej niż bezpośrednio.

Moondraker też fajne HT ma, ale ceny z kosmosu za coś lepszego.

 

Od Dartmoora jest jeszcze Hornet czy Eccentric od NS.

 

I fakt faktem najlepiej złożyć samemu, na przód dajesz sobie Auron'a lub Aion'a i masz naprawdę fajny wideł w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w pierwszym poście. Hornet był by moim pierwszym wyborem, ale ze względu na swój wzrost, nie wiem czy sztyca bedzie odpowiednio długa. Nie jestem mistrzem podjazdów bardziej interesują mnie zjazdy, ale rower będę używał w różnych warunkach, więc fajnie by było jak by był wygodny.

Zastanawiałem się nad składaniem roweru, ale podliczyłem, że cenowo się to mało opłaca. Ale jeśli nic gotowego, co mnie oczaruje, nie znajdę, to nie będę miał wyjścia.

Z NS Eccentric jest ten sam problem co z hornetem czyli rozmiar. Natomiast zastanawia mnie jak Dust zachowuje się na zjazdach? Wygląda bardziej na rower do mielenia na podjazdach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad składaniem roweru, ale podliczyłem, że cenowo się to mało opłaca. Ale jeśli nic gotowego, co mnie oczaruje, nie znajdę, to nie będę miał wyjścia.

Natomiast zastanawia mnie jak Dust zachowuje się na zjazdach? Wygląda bardziej na rower do mielenia na podjazdach

 

Na pewno nie i zostało to tutaj udowodnione x razy. To co piszesz dotyczy zwykłego HT. Za 5K to można zaszaleć i zmontować sprzęt na wypasie. 

 

Co do Dusta to jest to sprzęt "ścieżkowy" o dużo większych możliwościach jak zwykły HT. Choćby tak ważny parametr jak wypłaszczony kąt główki o tym świadczy. Dość solidny amor też się przyda. Tak jak wspomniałem najrówniejszy rower w którym tylko hamulce mogą być słabsze aczkolwiek zupełnie nie znam tego modelu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bez zastanowienia bralbym Authora Versus 27+ jesli mowa o nowych rowerach w granicach 4k. Sam myslalem nad primalem i innymi rowerami Polskich producentow ale nie znajdziesz u nich chyba nic dla osoby powyzej 190cm. Ja sam wzialem Authora Patriota AM i jestem super zadowolony z ramy XL (530mm) jest dluga tak jak trzeba i naprawde spoko sie prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross ma spoko specyfikację, musiał bym brać model 2016, bo z tego roku mocno przekracza budżet. Po za tym, w tej cenie to już chyba lepiej dołożyć kilka stówek i się za fullem rozejrzeć. Powoli przekonujecie mnie jednak znowu do składania samemu. na Primalu 2017 XL można by poskładać coś ciekawego. A już myślałem, że coś zaczynam wiedzieć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beskid, dlaczego Versus to ujowy wynalazek?

Ja ta rame w XL uwazam za idealna jesli jestes wysoki, 530mm podsiodlowki, 66stopni glowki, dobra dlugosc gornej rury, boost, dobre opony. na pewno ten rower pozwala na wiele i jest do wyrwania 4500 spokojnie.

Co do napedu to znow kwestia kieszeni i gustu. Dla mnie juz 1 lancuch 10rz na 1000km jest ledwo do zaakceptowania.

 

Wracajac do tematu to podtrzymuje swoje zdanie ze dla wzrostu >190cm rura podsiodlowa musi miec min 520mm niezaleznie czy masz sztyce 400 czy 480mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietny argument...

na pewno first jest conajmniej tak dobry jak Recon lub lepszy (waga, tlumienie), do sweepa z 34mm goleniami i yari z 35mm nie ma co porownywac ale te wersje dusta kosztuja juz 50% wiecej od authora.

W taki sposob mozna porownywac w nieskonczonosc bo ktos ci powie ze fox36 i jakies tam rs pajki to szit w porownaniu do ohlinsa, ktory sam kosztuje wiecej niz niejeden caly niezly rower.

Ja 1200zl wiecej za dusta 1.0 niz versusa bym nie dal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz do tego dochodzi mało znanej marki myk myk, już z Giant'em się okazało że ich nowsza wersja to porażka.

Hamulce TRP, noo to jest Tektro, ale też model mało znany, pomimo że nawet takie Shimano 395 czy DB1 to nie są jakieś mega pewne hamulce, to ja osobiście wole jedne z nich, niż coś zupełnie egzotycznego.

Koła też jedna wielka niewiadoma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem z myk mykiem bo rzeczywiscie rst jest tu niewiadoma (i w dodatku ciezka bo blisko 800g), co do hampli to bym polemizowal bo na zagranicznych forach maja calkiem niezla opinie i sam chetniej bym je zobaczyl w swoim bajku niz jakies spowalniacze (mialem shimano 446 i tak wlasnie dzialaly).

Kola dla mnie to akurat wiadoma i zapewniam ze sa calkiem mocne bo wytrzymuja pod moim 115kg tylkiem - a tak na serio, piasty na lozyskach, tyl na 4 przod na 2, bebenek stalowy, os piasty tez, 3 zapadki i jakies 36 punktow zazebienia wiec niezle. Obrecze to wlasciwie wezsza (31.8mm wewn) kopia obreczy Aircraft 27+ Dartmoora (taki sam profil), nie sa oczkowane. Moj tyl zmielil ostatnio 2cm galaz wraz z przerzutka xt i gniazdo nypla ucierpialo ale kolo dalo sie doprowadzic spokojnie do ladu. Waga kol to max 2150g.

Na koniec i tak kross bedzie lzejszy bo nie jest na plusowych oponach (min.700g/szt?) i ciezkich detkach (400g/szt).

 

Gusta i gusciki jak w kazdym temacie.

Dla mnie dodatkow in plus za authorem ze mozna wrzucic kola 29 jak 27+ sie znudzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beskid, dlaczego Versus to ujowy wynalazek?

 

Nie lubię jak firma wypuszcza coś w ten sposób poskładane. Author już tak robił i zrobił tutaj ponownie. Dobre graty mieszają się z kupą bo taką jest ten wideł. A to istotna sprawa w tego typu rowerze. Dla mnie jest to sprzęt na doinwestowanie a nie chcę go polecać komuś kto ma baardzo ograniczony budżet. Tym bardziej, że nie wiem nic o użytkowaniu. Zakładam tylko, że z Krk jest blisko w góry i może chcieć być tyrany. W takim przypadku polecę coś bardziej "wyrównanego" ale jak mamy porównywać do zeszłorocznego Dusta to faktycznie wolał bym Versusa. 

Sztyca to nie kłopot w tym sensie, że w ostateczności idzie wsadzić klasyczną i też to pojedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobre graty mieszają się z kupą bo taką jest ten wideł. A to istotna sprawa w tego typu rowerze. Dla mnie jest to sprzęt na doinwestowanie a nie chcę go polecać komuś kto ma baardzo ograniczony budżet. Tym bardziej, że nie wiem nic o użytkowaniu. Zakładam tylko, że z Krk jest blisko w góry i może chcieć być tyrany.

 

No masz tutaj trochę racji, jak już kupię rower to ciężko by mi było wydać nawet w przeciągu roku znowu 2 tys zł na dobry amortyzator. Użytkowanie mieszane, planuję wyjazdy w góry ze znajomym, gdzie większość trudnego terenu rower wpycham na górę, a potem im szybciej w dół tym lepiej. Obecny rower, nieprzystosowany do tego typu wyczynów, załatwiłem w ten sposób, ma luzy mniej więcej wszędzie gdzie się da. Rower będę użytkował jednak również w mieście, na dojazdy do pracy(ale to około 3km) i jakieś tam rekreacyjne przejażdżki.Chciał bym się pouczyć bunny hopa, manula itp. W żadnych zawodach nie mam zamiaru brać udziału. Tak więc zależy mi, żeby rower był w miarę pancerny, najlepiej nie potrzebował bardzo częstego serwisowania(wiadomo przy 1x11/1x10 łańcuch pewnie trzeba będzie zmienić częściej, lepszy amortyzator też serwisu potrzebuje). A przede wszystkim dobrze żeby powodował banan na twarzy gdziekolwiek na nim będę jechał :D

 

Zastanawiam się jednak nad Hornetem http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dart-hornet . W tej cenie raczej nie ma konkurencji. Boję się rozmiaru, ale jak go gdzieś nie znajdę i nie usiądę, to pewnie się nie dowiem czy mi pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hornet generalnie spoko (pomijając cały napęd), ale trudno mi sobie ciebie czy siebie wyobrazić na rowerku z rurą podsiodłową 457mm i górną rurą o efektywnej długości 620mm - to będzie za małe jeśli planujesz tym jeżdzić też pod górę czy po prostej. Baza kół uważam także za mała do takiego wzrostu więc na zjazdach będziesz chyba siedział nie za siodłem a za rowerem ;) jak ja na swoip poprzednim giancie trance w rozmiarze L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę spróbować utargować trochę z tegorocznego Horneta, tutaj długość efektywna to już 650, czyli więcej niż w tym 21' Authorze. Wysokość kierownicy też pewnie lepsza, więc pozycja powinna być wygodna. Co do rury podsiodłowej, to w obecnym rowerze mam rurę o długości 465mm ze sztycą 350mm, jak wysunę ją ponad granicę trochę(2cm) to jest ok. w tym hornecie jest 440mm plus jeśli wymienię rurę 400mm(sztyce regulowane są nawet po 430mm) to będę miał jeszcze lepiej niż mam teraz, odpowiednio nawet wg. wzoru na 1enduro. A po za tym pięty podpiłuję, buty przytrę, dodatkowa para gaci i jakoś to będzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulowane sa nawet po 480 z tegovo widze ale ty bedziesz potrzebowal rzeczywiscie minimum 430 wysunietej na max - tak po sobie patrze.

Rzeczywiscie hornet 2017 to juz spoko i rama i specyfikacja, troche dziwi mnie tylko brak boosta z tylu i korba bez boost, ale jakos te kapcie 2.8 tam wchodza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat mi trochę umiera, ale może jeszcze ktoś się wypowie. co sądzicie o:

http://www.wiggle.com/vitus-sentier-2017-mountain-bike/

oraz

http://www.wiggle.com/vitus-sentier-vrs-2017-mountain-bike/

 

Wiadomo vrs lepszy, zwłaszcza kolorystycznie. Ale opłacało by się dokładać? Przy darmowej przesyłce na tej stronie chyba nie jest to zła oferta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...