Skocz do zawartości

[Napęd] Łańcuch przeskakuje na światłach


tomkusi1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 

 

Jestem "cało sezonowcem" i jeździłem caly rok na rowerze,nawet w zimę jak padało bardzo mocno. Kwestia jest taka ,że trochę zapomniałem o rowerze i nadal na nim po tamtym okresie czasu jeżdze ,a jest sporo piachu i dużo smaru na napędzie ( Dałem na zimę bardzo dużo ,żeby sól mi nie zjadła sprzętu :) ) Problem jest w tym ,że ostatnio jak potrzebuje więcej mocy ,czyli daje więcej mocy na napęd to potrafi mi łanuch przeskakiwać. Nie mam pewności ,czy spada na niższy bieg, czy skacze na danej zębatce ,ale nie jestem w stanie płynnie ruszyć i jest to dość ryzykowno ,bo łatwiej się wywrócić. Rower to giant revel 4 na stocku. Macie jakis pomysł jak sobie z tym poradzić ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej rozciąganie ty łańcuch. Skończy się wymianą łańcucha kasety i najprawdopodobniej tarczy. Na każdej tarczy przeskakuje? Największą tarcza często jest robiona z aluminium i najszybciej traci zeby nawet jak się na niej mało jeździ. Zużyty łańcuch zjada napędy. Warto do napędu mieć np 3 łańcuchy i jeździć po kilka tysięcy ratować.

 

tapniete z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,pytam się tu poważnie i bez żartów proszę. Gdy chcę ruszyć ze świateł na skrzyżowaniu to przy przeskoczeniu łancucha mnie potrafi dośc mocno bujnąć w lewo i mogę się np. wywalić pod auto. Tutaj zdjęcia napędu ,jest coś do zmiany ? https://drive.google.com/drive/folders/0B9uA4QMvBmOtdDdTTk83QjlsZEk?usp=sharing  Łanuch sobie mierzyłem linijką 10 tych środkowych kółeczek i wyszło mi ponad 12.7 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem piec opalany węglem, to takie coś w kominie ostatni raz widziałem. Dramat. Wyczyścić, nasmarować, może będzie działać, a jeśli nie to wymienić najpierw kasetę z łańcuchem (tylko kup dobry łańcuch!!!) a jeśli będzie problem z korbą to i korbę wymienić.

 

Zdjęcia beznadziejne, stan napędu jeszcze gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przeskakiwanie to wydaję mi się ,że przeskakuje tył. Za syf przepraszam i tak jak mówiłem ,na rowerze jeździłem całą zimę przez co bardzo szybko zużył się napęd ,a środkowe ząbki w korbie mogą być zużyte ,bo na nich najczęsciej jeżdzę :P  Jak móbłbym was prosić to powiedzcie mi jak umyć ten napęd ? Łańcuch do zmiany ,to go na 90% zmienię ,ale jak ten aktualny wyczyścić ? Mam jeszcze innych łańcuch na których jeździłem w znacznie lepszych warunkach i bardzo mało ze względu na to ,że tamten rower był na 24 calówkach i łańcuch był do niego kupowany nowy ,a mam 1.80 wzrostu to już byłem na niego za duży i jest minimalnie zużyty. Da radę korbę i kasetę wyczyścić bez wyciągania ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czepiacie się tego syfu a przecież to rower do tyrania był....

Nie każdy nie zawsze ma czas myć...  Szczególnie jak w zimie napęd wygląda tak po dwóch dniach w naszych czystych miastach.

 

@@tomkusi1, Ja bym to zabrał na myjkę zapryskał środkiem do mycia silników i umył...

Koledzy mnie tu zjedzą pewnie, że nie wolno myjką, ale po pierwsze temu co masz w rowerze niewiele zaszkodzi bo jak woda miała sie dostać gdzie nie powinna  to się pewnie dostała a po drugie nigdy po takiej operacji jak rozbierałem potem wszystko włącznie z piastami to wody nigdzie nie znalazłem

Oczywiście myć trzeba z głową a nie próbować za wszelką cenę przez uszczelnienia wtłoczyć.

 

Druga metoda...  Rozebrać i umyć.  Nie widzę sensu większego w myciu tego bez rozebrania szkoda czasu i Energi bo i tak zostanie gdzieś jakiś syf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ,ten rower w zimie był jak dla motocyklistów auto. Maszyna do tyrania ,a nie chciało mi się tego czyścić po każdym powrocie i też nie bardzo miałem na to czas. W takim razie muszę się zaopatrzyć w nowy łańcuch i klucz do korby oraz kasety. Jak zmienię łańcuch i kasetę to wystarczy na razie ? Korba jest jeszcze sensowna ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tyl przeskakuje to walniety bębenek wątpię czy kaseta była by w stanie przeskoczyć. To czy rower jest do tyrania czy nie nie nie świadczy o higieniczne napędu to mówi o czym innym. Przyjrzyj się która cześć przeskakuje na przodzie czy tyle i czy przeskakuje łańcuch czy razem z kaseta. Jeżeli z kaseta to bębenek do wymiany ew cała piasta jak to jakieś niewiadomą co ew jak koło krzywe i nie opłaca się przeszprychowywac to całe tylne koło.

 

tapniete z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak zjechanym napędzie przeskakiwanie łańcuch to nie jest coś zaskakującego :D   Na o wiele mniej zużytej dawało mi dokładnie takie objawy szczególnie przy siłowej jeździe. Jak sie jeździ siłowo to można zęby stracić na napędzie na którym osoba delikatnie traktująca jeszcze kilka setek zrobi.

Nie ma co szukać dziury w całym i się doktoryzować trzeba wymienić kasetę i łańcuch. 

 

Co gorsza łudzeni sie że mycie cokolwiek istotnego zmieni w działaniu  jest tylko łudzeniem się ...   Nie obrażajcie się ale poprawi to odczucia patrzących estetów.

Tak jak pisałem doprowadzenie do takiego stanu napędu grubo nasmarowanego szczególnie w okresie wczesno-wiosennym  nie jest wyczynem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałeś zdjęcia napędu ? Obrejrzyj i mi udowodnij , że na napędzie w takim stanie łańcuch chodzi normalnie.

 

Druga sprawa , że w tym momencie podwazasz też swoje zdanie , bo do niego dążysz.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...