Skocz do zawartości

[3500-4000] Cross - jeden z wielu.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jestem nowym użytkownikiem forum, więc na początku pozdrawiam Was.

 

Zeszłorocznej jesieni mój ośmioletni  MTB Giant zmienił mimowolnie właściciela, co skłoniło mnie do poszukiwań nowych kółek.

Na początek budżet miał być do 2000 zł, ale zagłębiając się w temat ostatecznie go podwoiłem.

Rower ma służyć do jazdy po mieście (dojazdy do pracy 5km dziennie) i rekreacji (lekki teren poza miastem).

Po wstępnym rozeznaniu się stoję przed dylematem, którego z podanych wybrać:

 

1.      Unibike Xenon 2017

         Bardzo dobry osprzęt, ale minus dla mnie to prowadzenie linek pod górną belką i toporna rama.

 

2.      Specialized Crosstrail Elite Int 2017

         Przepiękna stylistyka ramy z wewnętrznym prowadzeniem, ale korba, hamulce Tekro i klamkomanetki               niewiadomej grupy. Napęd 2x10  też stanowi dla mnie zagadkę.

 

3.      Giant Roam 0 2017

         Oferta cenowa jaką otrzymałem  to 3300 + planowana wymiana hamulców na SLX.

 

4.      Cube Cross 2016

         Tutaj też cena oferowana 3300 + planowana wymiana hamulców na SLX.

 

Wczoraj odwiedziłem lokalny sklep i przymierzałem się do Speca, Cube i Gianta.  Jutro pojadę pomacać Unibike.

Serducho jest za Specem lub Giantem, a rozsądek podpowiada Xenona. Do Cube Cross nie mam przekonania, ale…

 

wzrost:    173 cm

waga:      88 kg

przekrok: 76 cm.

 

Proszę o radę, który z tych modeli wybrać. Jestem przekonany że wasze doświadczenie i obeznanie z wymienionymi markami pozwoli mi podjąć świadomą decyzję.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Musisz na spokojnie przemyśleć, czy wolisz rower z ciekawszą stylistyką i lepszą gwarancją, ale nieco gorszym osprzętem lub odwrotnie.

Z tego co piszesz, to w rekreacyjnym użytkowaniu możesz nawet nie poczuć dużej różnicy między przeciętnym, a dobrym osprzętem, więc może warto w większym stopniu kierować się estetyką, a w przyszłości ulepszyć ewentualnie to i owo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Po części tak właśnie myślę, ale też nie jestem pewny, czy kupując Speca płacę w dużym stopniu za napis na ramie. W tej chwili rozważam zakup między modelem Specialized i Gianta, którego tłukłem przez parę lat i było ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Chciałbym podłączyć się do zapytania.

Chciałem przesiąść się na crossa z mojego starego poczciwego górala którego mam już chyba około 10 lat.

 

Rower ma służyć do codziennych dojazdów do pracy, trasa 20km w jedną stronę ścieżką rowerową która jest w 80% asfaltowa, później przechodzi w chodnik a końcówka to lekko piaszczysta i ubita ścieżka wyznaczona wzdłuż Wisły.

Rower będzie też wykorzystywany w lekki teren typu leśna ścieżka oraz weekendowe wypady na i za miasto.

Modyfikacje jakie planuję po zakupie to doposażyć go w bagażnik i sakwy na tył. 

 

Założenia które chciałbym aby nowy rower spełniał to: hamulce tarczowe oraz 30 przełożeń.

Dodatkowo fajnie jakby rower miał: blokadę amortyzatora z kierownicy, amortyzowaną sztycę siodełka oraz regulowany mostek.

 

Budżet jaki mam to około 3500pln.

 

Do tej pory śmigałem na Giant Boulder SE i dawało radę, więc chciałbym przede wszystkim zadać Wam pytanie, czy jako zwykły użytkownik a wręcz rowerowy laik rzeczywiście odczuję różnicę w jeździe/użytkowaniu pomiędzy poniższymi rowerami.

Bo o ile klasy przerzutek coś mi mówią, to czy będzie octalink czy nie to już dużo mniej żeby nie powiedzieć wręcz nic. 

Dlatego też specjalnie podaję po dwa przykłady tej samej marki, aby wysłuchać Was dlaczego warto lub nie dopłacać całkiem sporą różnicę pomiędzy nimi.

Bo na przykład pomiędzy Crosslite 6.3 a 6.4 jest po prostu przepaść cenowa i tu powstaje pytanie czy warto dopłacać? 

Podobnie pomiędzy Roam 0 a Roam 1 u Gianta oraz Viper Disc a Zethos w Unibike.

 

Do tej pory siedziałem/przejechałem się Giantem, Wheelerem oraz Unibikiem.

Wszystkie moje założenia spełnia jedynie Wheeler - blokada widelca z kierownicy, regulowany mostek oraz amortyzowana sztyca. Gian oraz Unibike mają blokadę amortyzatora ale już na samym amortyzatorze i trzeba się schylić aby z niej skorzystać. Dodatkowo Giant ma liniki ładnie pochowane i zabezpieczone. 

Giant wydawał się najsztywniejszy, a Unibike najwygodniejszy (coś jak kanapa, podczas gdy Giant to taboret, a Wheeler coś pomiędzy).

 

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi/opinie.

 

Giant Roam Disc 0

http://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc

Giant Roam Disc 1

https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc

 

Scott Sub Cross 20

http://www.scott.pl/produkt/469/2760/Rower-Sub-Cross-20-Men/

 

Scott Sportster 20

http://www.scott.pl/produkt/83/622/rower-sportster-20/

 

Wheeler Crosslite 6.4

http://wheeler.pl/pl/cross/296-cross-lite-64.html

Wheeler Crosslite 6.3

http://wheeler.pl/pl/cross/295-cross-lite-63.html

 

Unibike Viper Disc GTS

http://www.unibike.pl/viperdiscgts.html

Unibike Zethos GTS

http://www.unibike.pl/zethosgts.html

 

Kross Evado 6.0

http://www.kross.pl/pl/2017/cross/evado-6-0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...