Skocz do zawartości

[napęd] Pierwsza wymiana części eksploatacyjnych


adamusss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przymierzam się do wymiany częsci w napędzie, a konkretniej mówiąc chodzi mi o łańcuch z kasetą. Rozciągnięcia samego łańcucha nie sprawdzałem, ale pewne jest, że już jest do wymiany z racji przejechanych KM, jak również kaseta, która już na najczęściej używanych przełożeniach ma szpice. Rower mam ok 3 lat i zrobione 6-7tys.

 

O dziwo jakiś większych problemów z napędem nie mam, żeby mi przeskakiwał łańcuch, spadał itp. to mimo wszystko wydaje mi się czas na zmianę tych elementów mam rację?

Fotek nie dodaje, bo jak mówiłem chyba już czas i przebieg motywuje do tego najbardziej. Choć jak na dniach zrobię, ale to jedynie jakieś na szybko to wrzuce z ciekawośći zapytać co sądzicie.

 

Fabrycznie mam:

-kaseta SHIMANO HG31 8 11-32T

-łańcuch KMC Z72

 

Wymienić na to co było fabrycznie czy coś dołożyć? (fabrycznie nic konkretnego nie dadzą zapewne)

Myśle nad tą kasetą: Shimano Acera CS-HG41-8 11-32T

A jeśli o łańcuch chodzi to nie wiem.

 

Nie chce nie wiadomo jak przepłacać, bo może różnicy nie poczuje, a z 2 strony najtańsze jakoś nienajlepiej mi się kojarzą.

 

Zębatki z korby myślę, że jeszcze nie wymagają wymiany - okaże się.

 

No i sporą bolączką jest dla mnie czy spróbować zrobić to samemu, czy oddać do serwisu...

Wymiana kasety z łąńcuchem to w serwisie ok 30zł.

Koszt klucza do kaset to ok 50zł.

Wydaje się, że tylko odkręcić, wkrecić nową a z łańcuchem policzyć ilość ogniw, żeby była ta samo co w starym?

Oglądałem troche poradników, nie wydaje się to skomplikowane, a ciągnie  mnie robić coś przy rowerze samemu:)

Co mi możecie poradzić?

 

Z góry wielkie dzięki, liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O dziwo jakiś większych problemów z napędem nie mam, żeby mi przeskakiwał łańcuch, spadał itp. to mimo wszystko wydaje mi się czas na zmianę tych elementów mam rację?

Trzeba by ocenić zużycie tarcz na korbie. Jak są w dobrym stanie to wypadałoby zmienic łańcuch i kasete żeby ją "uratować". Jak jest już mocno zjechana to wstrzymałbym się z wymianą i jeżdził aż zaczną się problemy, i wtedy wymienił całość.  Przy przebiegach około 2tyś rocznie,  powyższa kaseta i jakiś  nienajtańszy łańcuch od kmc o ile będzie o nie dbane dadzą spokojnie radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Koszt klucza do kaset to ok 50zł.

 

 

 

Pewnie znajdzie się też droższe ale są i tańsze:

http://allegro.pl/klucz-bike-hand-yc-126-sciagacz-do-kaset-hg-ig-i6745475191.html

http://allegro.pl/klucz-do-kaset-wolnobieg-lancuch-bike-hand-yc-501a-i6745037700.html

 

(od tego samego sprzedawcy, żeby za przesyłkę zapłacić raz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w życiu nie 24, 24 to jest do klucza od korby potrzebny. Do kasety 19 jak najbardziej.

 

 

Kaseta HG51 i łańcuch X8.93 albo jak chcesz oszczędzać napęd to dwa łańcuchy i je zamieniać co jakiś czas.

 

 

I owszem, korba jak najbardziej może być już zjechana, gówniany łańcuch po kilku tysiącach błyskawicznie może zeżreć korbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ale nie musi, ja bym z korba na razie nic nie robił, dopiero jak zacznie z nowym lancuchem i kaseta skakac. W ogole to może niech autor wrzuci jakies zdjęcie, bo bedziemy się tak przepychac w nieskończoność

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby tak, ale jak ktoś robi 2kkm rocznie to raczej jest to lajtowa jazda

 

Rower mam ok 3 lat i zrobione 6-7tys.

 

Przejechane 6/7 tyś, a w jakich warunkach i z jaką kadencją i w jaki sposób? Totalnie nie jesteś w stanie tego ocenić, jedna zębatka korby może być już zajechana, potrzebne są fotki, by udzielić najlepszej odpowiedzi dot. co zmieniać i czy w ogóle coś zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, mogłem od razu wrzucić zdjęcia. Tak ciężko wam ocenić o czym mówię. Dodaje jak mówiłem, jednak zrobione telefonem po ciemku, ale chyba widać to co ma być widać. Ostre te niektóre zębatki, nie da się ukryć:D

 

 

post-164766-0-96393600-1490311552_thumb.jpg

post-164766-0-09127400-1490311558_thumb.jpg

post-164766-0-38208600-1490311563_thumb.jpg

post-164766-0-55696800-1490311568_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to czym kolego smarujesz te blaty i łańcuch, towotem? 

 

Kaseta do wymiany, ale blaty z tej perspektywy trudno ocenić, na dwoje babka wróżyła, nowe to one nie są. Przy takim zajechaniu kasety zęby środkowego i dużego blatu chyba też zaczynają przybierać kształt szpilek. 

 

Moje zdanie - jeśli wszystko działa poprawnie, to zostaw jeszcze jakiś czas do pojawienia się pierwszych problemów. Druga opcja to wymiana, ale raczej kompleksowa (kaseta, łańcuch, dwa blaty i być może kółeczka przerzutki). A na przyszłość częściej zmieniaj łańcuch czyli wtedy gdy wyciągnie się on w stosunku do nowego o ok. 3/4mm. Takie dwa łańcuchy pozwolą ci przejechać +/- 2x dłuższy dystans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch smaruje shimanowskim smarem. To co widać to efekt codziennej eksploatacji...po deszczu to i piach, błotko itp.

Choć jeszcze nie z tego sezonu:)

No na korbie też wydaje mi się te blaty ostre dość, szczególnie 3. To kupuje się tylko blaty dedykowane do konkretnej korby czy jak? Skomplikowana wymiana?

Raczej jestem zdecydowany to wymienić...

Jeśli chodzi o czyszczenie napędu, to robiłem szejka słynnyego łańcuchowi parę razy, no i ściągłem raz kasetę, że całą umyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...