Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Hamulec hydrauliczny] Wymiana tylnego zacisku m485 + skutki braku przeglądu klocków

shimano hamulec zacisk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 dudekcnz

dudekcnz

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 marzec 2017 - 01:02

Posiadam w swoim rowerze XC tarczówki hydrauliczne: klamki bl-m485, przewód bh-59-sb i zacisk tylni br-m485. Niestety przez zimę i moje olewanie, doprowadziłem do pięknego przetarcia klocków na wylot, co skutkowało wyciekiem oleju gdzieś z zacisku. W załączeniu zdjęcie. Da się coś z tego reanimować? Chyba nie warto, swoje już i tak przeszedł, czas na zmianę.

 

W każdym bądź razie, jaki zacisk można wsadzić do takiego zestawu?

 

Chyba dosyć rozsądny byłby zacisk XT m785 lub xtr m965 z allegro, ale widzę że końcówka przewodu jest zupełnie inna (zdjęcie), a nie chciał bym za dużo wydać na wymianę przewodu + klamki. Mam trochę mentlik, bo mój obecny zestaw wydaje się być zupełnie nie do sparowania z innym zaciskiem, ale jestem amatorem serwisowania :icon_cool:

 

Rower głównie jeździ po mieście, więc cudów nie chcę, ale jak zacisk jest klasę wyższy za +20zł to chyba nie ma co myśleć.

Załączone pliki


  • 0

Reklama

Reklama

#2 Ychu

Ychu

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3635 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Imię:Krzychu
Garaż Rower

Napisano 21 marzec 2017 - 08:48

a nie chciał bym za dużo wydać na wymianę przewodu + klamki.

Jak już chcesz przewód i klamkę to kup lepiej od razu br-m675 albo 615 i już.

 

Zacisk pasuje br-m615. 


  • 0

#3 Witboj

Witboj

    Maniak

  • Użytkownik
  • 649 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Imię:Witek

Napisano 22 marzec 2017 - 07:26

Albo wymiana całości, wtedy kupuj najlepszy, na jaki sobie możesz pozwolić, albo bierz ponownie taki jak miałeś, góra taki jak Ychu napisał. Klamki od XT nie są takie same, przewód też nie bez kozery jest inny. Wymiana samego zacisku nie spowoduje, że będziesz miał hamulce XT.

 

Jak kupisz taki sam to może ze starego coś się będzie na zamianę nadawać. Rozbierz go a części, wyciągnij np. uszczelkę tłoka. Tak ze zdjęcia to jakby jeden tłoczek był pęknięty już.

 

A ... nawet zakup XTR nie zwalnia z obowiązku okresowego serwisu zacisku i wymiany klocków ;-)


Użytkownik Witboj edytował ten post 22 marzec 2017 - 07:27

  • 0

#4 skom25

skom25

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3772 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Otwock
  • Imię:Filip

Napisano 22 marzec 2017 - 07:35

Kup sam zacisk taki jak masz, nie kosztuje duzo. Oddzielnie wszystkiego nie oplaca sie kupowac.

No i zrob serwis drugiego zacisku, widac ze tloczki chodzily Cie nierowno skoro beden klocek jest caly a w drugim dziura.

Swoja droga, naprawde nie slyszales i nie czules ze cos jest nie tak? Takie rzeczy to krazyly w internecie po tym jak kobieta przyjezdzala do serwisu samochodem
  • 0

Reklama

Reklama

#5 c1ach

c1ach

    Master

  • Użytkownik
  • 2509 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Piotr
Garaż Rower

Napisano 22 marzec 2017 - 09:05

Hamulec Deore albo XT do jazdy po mieście i takiego katowania? Szkoda kasy.
Kup nowy hamulec m396 za grosze, tanio i nie będzie żal.

BTW w nowych Deorkach tłoczki już chodzą nierówno, taka rasa.
  • 0

Kona Honky Tonk - stalowa fanka bluesa | GT Sensor - zając szarak