Skocz do zawartości

[Miski sterów] Luźne miski w ramie karbonowej


Kowal1986

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Potrzebuje Waszej rady odnośnie problemu z luźnymi miskami sterów w ramie karbonowej.

 

Problem dotyczy ramy Merida Carbon FLX Race D z 2011 roku. Kupiona w zeszłym roku jako nieużywany leżak magazynowy w oryginalnym podełku. Przyszła z oryginalnie wprasowanymi sterami FSA no. 10 (stery na wianuszki z kulkami, 1 1/8").

 

Dziś demontowałem amor do przeglądu i ze zgrozą zauważyłem, że dolna jak i górna miska sterów jest luźna w ramię. Obie miski udało mi się wyjąć palcami. Miski były osadzone na smar montażowy. Peknięć ramy nie ma i nie widać by miski obracały się w ramie, ale tak luźne pasowanie mnie przeraziło, bo oznacza, że wszystko się zaraz wytłucze.

 

Czy da to jakoś odratować, a może w ramach karbonowych miski są tak luźno pasowane i niepotrzebnie się martwię?

 

Rama przejechała tylko 2400km - nie było słychać jakichkolwiek trzasków. Stery zawsze były skręcone prawidłowo, bez luzów lub oporów. Bieżnie, kulki w wianuszkach- wszystko w stanie idealnym - smar czyściutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukałem informacji w necie, no i wygląda na to, że  miski sterów pół zintegrowanych powinny być ciasno pasowane w ramie. Stery zintegrowane wchodzą luźno, bo są ściskane na stożku.

 

Oznacza to, że moja rama jest na śmietnik lub trzeba na "beszczela" wkleić miski na klej. Szkoda mi tej ramy, że padła tak szybko, ale chyba nic się nie wykombinuje - jak ma ktoś jakiś pomysł to niech pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poszukać sterów lepszej jakości z głębszymi, aluminiowymi miskami (jeżeli w ramie jest miejsce). Najtańsze stery na wianuszki najczęściej nie są zbyt starannie wykonane i może być że to one nie trzymają wymiarów, oczywiście może być też tak że z tego powodu gniazda w ramie się "wytłukły" - "zowalizowały". Jeżeli tak się stało, można wkleić lepsze stery z miskami alu i łożyskami maszynowymi, wtedy w razie zużycia wymieniasz same łożyska. Do wklejania polecam użyć specyfików typu Locktite, np 660, z tym że od razu zaznaczam że tanie nie są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - to znaczy, że muszę szukać sterów pół zintegrowanych osadzonych na 44mm z łożyskami "maszynowymi".

 

Coś takiego będzie pasowało ?

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/stery-rowerowe/a-head-1-1-8-cala-28-6-mm/p,stery-polzintegrowane-hsi-sair-airplane-1-1-8-accent,12417.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiłem te stery. Wkleiłem na Loctite 660. Po pierwszych 110km po wertepach, wszystko wygląda idealnie. Zobaczymy jak to będzie po kilku tysiącach.

 

Dzięki więlkie za porady.

 

Nowe miski też luźno weszły oprócz ostatnich 2-4mm. Oznacza, że rama zowalizowała się przez kiepskiej jakości stery. Aż ręce opadają, że Merida wkładała taki badziew do karbonowej ramy.

Podejrzewam, że mogło się to wytłuć podczas jazd w zimę. Od mrozu miski stalowe się kurczyły, a kompozyt węglowy nie i tak to się musiało skończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...