stoper86 Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Witajcie koledzy.Poszukuję jak najbardziej uniwersalnej oponki na asfalt, lasy i góry Wiem, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, ale może coś tutaj Mi koledzy podpowiecie albo jakaś inna oponkę polecicie Zastanawiam się nad tymi oponkami:1. Continental Race King 27,5x2,2 - https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-27-5/p,opona-race-king-27-5-cali-continental,476720.html2. Vittoria Saguro 27,5x2.2 - https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-27-5/p,opona-saguaro-27-5x2-2-drutowa-vittoria,460296.html3. Maxxis CrossMark 2705x2.1 - https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-27-5/p,opona-crossmark-27-5x2-10-60-tpi-zwijana-maxxis,623682.html4. Maxxis CrossMark II 27,5x2.25 - https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-27-5/p,opona-crossmark-ii-27-5x2-25-60-tpi-zwijana-maxxis,623132.htmlW tym sezonie zapowiada się jazda głównie po ścieżkach rowerowych, a raz na jakiś w jakiś trudniejszy teren o ile czas na to pozwoli. W zeszłym sezonie jeździłem na Schwalbe Rapid Rob i w tym sezonie strach na niej wyjeżdżać Jakoś najbardziej skłaniam się do pozycji numer jeden albo dwa Czekam na opinie i wasze przemyślenia co do podanych opon i które byście bardziej polecali w moim przypadku Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziksoltys Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Witam ja jeździłem na land cruiser i się dobrze spisywały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Panie, nie ma takich opon, które będą dobre i w terenie i na szosie Musisz zdecydować gdzie jeździsz więcej albo na czym Ci bardziej zależy, na przyczepności w terenie czy na prędkości na asfalcie? Jeśli o mnie chodzi, to wybrałbym oponę w teren, bo tu przyczepność jest ważniejsza. Na asfalcie da się jechać każdą oponą, w terenie już nie bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stoper86 Napisano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Panie, nie ma takich opon, które będą dobre i w terenie i na szosie Musisz zdecydować gdzie jeździsz więcej albo na czym Ci bardziej zależy, na przyczepności w terenie czy na prędkości na asfalcie? Wiem, że nie ma Z tych co podałem któraś jest warta kupna?? Myślę, że nie mam wyjścia i coś w teren kupię troszkę później, a teraz chciałbym kupić coś miejsko - leśnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Czekam na opinie i wasze przemyślenia co do podanych opon i które byście bardziej polecali w moim przypadku Pozdrawiam Kup najtańsze Race Kingi będą na asfalcie stawiały najmniejszy opór. Saguaro na drucie waży jak średniej wielkości kowadło. Maxxisy Crossmarki zdecydowanie nie na asfalt, to typowa uniwersalna opona terenowa. Ja bym wziął Race King, nawet te szersze są o wszechświat lżejsze niż Saguaro (680g vs 860g). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stoper86 Napisano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Kup najtańsze Race Kingi będą na asfalcie stawiały najmniejszy opór. Saguaro na drucie będzie ważyło jak średniej wielkości kowadło. Maxxisy Crossmarki zdecydowanie nie na asfalt, to typowa uniwersalna opona terenowa. Ja bym wziął Race King. Co do RK to myślałem o tej opcji za 89 złotych czyli "27,5x2,2 / (55-584) / Pure Grip / zwijana". Jak to jest z tymi oponami drutowymi i zwijanymi bo ile osób tyle opinii Między RK drutową, a zwijaną to 70 gram różnicy więc nie jest to dużo według mnie, a między Saguru, a RK drutową to różnica jest 160 gram na korzyść RK. Czy to tylko chodzi o wagę czy są jeszcze inne plusy "zwijanych" opon?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Oprócz wagi opona zwijana zwykle łatwiej wchodzi na obręcz, łatwiej ją zdjąć, ale czasami trudniej poprawnie ułożyć, zwłaszcza Continental. Opony z drutem zrobione są z najbardziej uniwersalnej mieszanki, która jest dobra do wszystkiego i niczego. Pół biedy, jeśli jest miękka, ale twarda potrafi pojechać na asfalcie na zakręcie. Drut lubi się odspoić od reszty opony i opona do kosza. Opony o większym TPI, czyli najczęściej zwijane, lepiej się zachowują w terenie. Zwykła guma jest upierdliwa w dobraniu ciśnienia, ile byś nie pompował, nie nabijesz na kamień. Żeby drucianka sprawdzała się w terenie, musi być mało napompowana, zwykle dużo mniej niż minimum producenta, a i tak grube gumowe boki są nadal twarde. W sumie same wady i najczęściej jedna zaleta - cena zakupu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Wiem, że nie ma sam sobie odpowiedziales na pytanie... zastanow sie po czym jezdzisz najwiecej/czego ci brakuje, jezeli to sa suche warunki i ubite sciezki myslalbym o rk, jezeli luzniejsze frakcje i jak maja sobie lepiej radzic w nieco trudniejszych warunkach to saguaro... maxxis'a nie uwzgledniam bo nie mialem z nimi stycznosci kompletnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Witam ja jeździłem na land cruiser i się dobrze spisywały. Jasne, szczególnie w górach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Zastanawiam się nad tymi oponkami: 1. Continental Race King 27,5x2,2 - https://www.centrumr...tal,476720.html 2. Vittoria Saguro 27,5x2.2 - https://www.centrumr...ria,460296.html Ja bym dał Saguaro na przód a Race Kinga na tył. Po co komu 2,2 do takiej jazdy??? 2,0 w zupełności Ci wystarczy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiojedzie Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 A może Maxxis Ikon? Nie wiem ile ważą dla koła 27 ale to moje ulubione opony jeżeli chodzi o kompromis między przyczepnością w terenie a małymi oporami na twardszych nawierzchniach. Też jeżdżę w terenie mieszanym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stoper86 Napisano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Dziękuje wszystkim za porady i wyjaśnienia różnic pomiędzy oponą zwijaną, a drutową Zdecydowałem się zakupić oponki Continental Race King 27,5x2,2 / (55-584) / Pure Grip / zwijana i mam nadzieję, że będę zadowolony.Co do wyjazdów w trudniejszy teren zdecydowałem, że zakupię drugi komplet opon i z czasem zestaw kół, żeby szybko przełożyć.Jakie polecacie opony do jazdy po górach?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ssslawecki Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Continental Mountain King Schwalbe Fat Albert Schwalbe Nobby Nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 A jak te lasy i góry mają wyglądać? Moim zdaniem jak na takie zastosowanie 2.2 to przesada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stoper86 Napisano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 A jak te lasy i góry mają wyglądać? Moim zdaniem jak na takie zastosowanie 2.2 to przesada. Ale kolego się uczepiłeś tych 2,2 Mi się wydaję, że to optymalna szerokość opon na podhalańskie szlaki bo może uda Mi się na nich zdobyć Turbacz przed kupnem bardziej odpowiedniej opony terenowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alagor96 Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Uczepiłem? Pierwszy raz piszę w tym temacie. Na szlaki może tak, ale na asfalcie to tylko problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.