Skocz do zawartości

[do2500] Szosówka z prosta kierownica lub "lekki cross"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Temat mało ambitny ale może ktoś pomorze.

Szukam roweru szosowego z prosta kierownicą, lub Crossa któremu bliżej do szosy niż do MTB.

Nie będę łupał po kilkaset km w tygodniu.

Ale nie chcę kupić badziewa, to ma być rower na lata.

Używany jak najbardziej wchodzi w grę.

Mam 178 cm wzrostu, przekrok 85cm i 78kg wagi.

 

Znalazłem coś takiego

jadąc po cenie

http://ambike.pl/rower-crossowy-gt-transeo-4-0-altus.html

 

http://allegro.pl/kross-pulso-1-2015-l-21-promocja-i6743292028.html

 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-fb-id_8322799.html

 

http://allegro.pl/okazja-20-merida-speeder-200-d-52cm-i6733014099.html

 

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/enduroad/grade-flat-bar-comp

 

Mam też kłopot jaka wielkość będzie optymalna, waham się między M a L (ramam 52cm ?)

 

Jestem zielony w temacie, nie wiem na co zwrócić uwagę.

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podlinkowanych to chyba Merida najlepiej wypada. Szkoda tylko że wrzucili tam korbę 3rzędową, dwójka w zupełności by wystarczyła. 

 

Myślę że jakbyś dobrze poszukał to coś w cenie katalogowej ~3000, też na tarczach i z gatunku fitness możesz w zakładanym budżecie kupić. 

 

http://allegro.pl/cube-sl-road-fittnes-2017-warszawa-10-rat-0-i6744004776.html takiego Cube masz nawet poniżej tej kwoty, kwestia znalezienia dobrego dystrybutora i zejścia do 2500 zł. I masz ciekawy, nowy rower. 

 

http://allegro.pl/marin-muirwoods-29er-zielony-cr-mo-2017-urban-m-i6706060292.html na słabszym osprzęcie (kiedyś do zmiany) ale na stalowej ramie jest Marin. 

 

Z używanych na pewno łatwiej coś znaleźć ale trzeba się przekopać przez masę ogłoszeń. 

 

Co do rozmiaru - zależy od roweru, zależy jak lubisz (małe/duże ramy). Ale 52/54 będzie okej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam, używam, bylo nader ok ale i tak baranka kierownice zamontowalem i klamkomanetki od Campagnolo: http://allegro.pl/rower-szosowy-capriolo-speedster-alu-shimano-sora-i6165132451.html. kupilem ponad rok temu za 1250pln, rama 55cm zgrala sie z moim micro wzrostem, 178cm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na tego typu rowerach już 10 rok, miałem Speedera, a teraz mam Cube'a na Shimano 105. O Speederze, mimo że był podstawowym modelem złego słowa nie powiem. Speeder jest skrojony na miarę, bo:

1. Ma kierownicę 600mm, która bardziej pasuje do tego segmentu niż 660mm Cube'a (ja w Cubie wymieniłem ją na ponad dwa razy lżejszą 600mm)

2. Napęd 3x9 będzie zdecydowanie bardziej przyjazny i uniwersalny niż 2x8 i to w rozpiętości kasety 12-32 (zdecydowanie).

3. Merida jest super skrojona geometrycznie, a firmowe komponenty są fajnie przemyślane i solidne.

4. W przedstawionym Cubie masz opony Cx Comp, czyli semislick, które są słabe na asfalt. W Meridzie masz Maxxisy Detonator, fajny slick z lekkim nacięciem w optymalnym rozmiarze do tego segmentu. Nie schodziłbym poniżej 700x28 - mordęga po mieście i słabszych drogach.

Bierz Speedera w rozmiarze 52. Szkoda, że nie jest to wersja jeszcze na V-kach, bo w 2015 były jeszcze obie wersje, a tarcze w tym segmencie uważam za zbędne i dokładające kilkaset gramów. Mój Cube na V-kach waży obecnie po modach poniżej 8,9kg bez pedałów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, wymienić to można wszystko, tylko po co i za ile. Wymiana opon +  być może dętek na coś zwijanego, wartego uwagi to około 200zł (dodatkowy wydatek do tych 2750 za ten rower). Ta kierownica to kloc prawie 300g, można ciąć, ale to rzeźba i dalej kloc. Główna różnica to napęd, 3x9 (28x38x48, 11-28), a 2x8 (34x50, 12-32), jak ktoś jeździ trochę po twardym to doceni ciaśniejsze zestopniowanie napędu (oraz więcej możliwości, nawet teoretyczne 27 biegów do 16 biegów), poza tym napęd ósemkowy zaraz przejdzie do historii, a tarcza 50t jest praktycznie nie do zagospodarowania w rowerze z prostą kierą (wiem, bo mam). Swoją drogą chyba nikt z producentów nie stosuje korby w wersji 46x34 clarisa, a przecież taki jest i lepiej pasuje do tych rowerów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem coś takiego
http://ambike.pl/rower-merida-speeder-100-v.html

 

Cena super, no ale Claris z tyłu i suport XXX

 

A może przesadzam i to niezła maszyna w dobrej cenie ?

 

jako alternatywa 

http://allegro.pl/nishiki-pro-sld-race-hybrid-i6759759578.html

 

osprzęt petarda, ale jednak to sprzęt używany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na myśli raczej hamulce tarczowe które pojawiły się już na samym początku.

 

W rowerach typu fitness, używanych głównie w mieście dobrze je mieć. A jako że budżet pozwala to ja bym z nich nie rezygnował. 

 

Co zaś się tyczy korby - traci się trochę na wadze, traci się trochę dublujących przełożeń, nieco zmniejsza się zakres ale zyskuje się "optycznie" przez to że rower wygląda lżej i bardziej "szosowo" a to też ważne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...