Gregor1212 Napisano 17 Marca 2017 Udostępnij Napisano 17 Marca 2017 Witam. Temat mało ambitny ale może ktoś pomorze. Szukam roweru szosowego z prosta kierownicą, lub Crossa któremu bliżej do szosy niż do MTB. Nie będę łupał po kilkaset km w tygodniu. Ale nie chcę kupić badziewa, to ma być rower na lata. Używany jak najbardziej wchodzi w grę. Mam 178 cm wzrostu, przekrok 85cm i 78kg wagi. Znalazłem coś takiego jadąc po cenie http://ambike.pl/rower-crossowy-gt-transeo-4-0-altus.html http://allegro.pl/kross-pulso-1-2015-l-21-promocja-i6743292028.html https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-fb-id_8322799.html http://allegro.pl/okazja-20-merida-speeder-200-d-52cm-i6733014099.html http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/enduroad/grade-flat-bar-comp Mam też kłopot jaka wielkość będzie optymalna, waham się między M a L (ramam 52cm ?) Jestem zielony w temacie, nie wiem na co zwrócić uwagę. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Z podlinkowanych to chyba Merida najlepiej wypada. Szkoda tylko że wrzucili tam korbę 3rzędową, dwójka w zupełności by wystarczyła. Myślę że jakbyś dobrze poszukał to coś w cenie katalogowej ~3000, też na tarczach i z gatunku fitness możesz w zakładanym budżecie kupić. http://allegro.pl/cube-sl-road-fittnes-2017-warszawa-10-rat-0-i6744004776.html takiego Cube masz nawet poniżej tej kwoty, kwestia znalezienia dobrego dystrybutora i zejścia do 2500 zł. I masz ciekawy, nowy rower. http://allegro.pl/marin-muirwoods-29er-zielony-cr-mo-2017-urban-m-i6706060292.html na słabszym osprzęcie (kiedyś do zmiany) ale na stalowej ramie jest Marin. Z używanych na pewno łatwiej coś znaleźć ale trzeba się przekopać przez masę ogłoszeń. Co do rozmiaru - zależy od roweru, zależy jak lubisz (małe/duże ramy). Ale 52/54 będzie okej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 mam, używam, bylo nader ok ale i tak baranka kierownice zamontowalem i klamkomanetki od Campagnolo: http://allegro.pl/rower-szosowy-capriolo-speedster-alu-shimano-sora-i6165132451.html. kupilem ponad rok temu za 1250pln, rama 55cm zgrala sie z moim micro wzrostem, 178cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor1212 Napisano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 Bardzo fajne propozycje.AN Cuba sam wpadłem, odrzuciłem z racji ceny, ale może, jak piszecie, znajdę coś w lepszej cenie Capriolo ?A cóżże to ?Osprzęt sensowny (tak przynajmniej mi się wydaje) a cena w punkt ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 18 Marca 2017 Udostępnij Napisano 18 Marca 2017 produkt od Braci z Bałkanów. http://www.capriolo.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chino Napisano 20 Marca 2017 Udostępnij Napisano 20 Marca 2017 Jeżdżę na tego typu rowerach już 10 rok, miałem Speedera, a teraz mam Cube'a na Shimano 105. O Speederze, mimo że był podstawowym modelem złego słowa nie powiem. Speeder jest skrojony na miarę, bo: 1. Ma kierownicę 600mm, która bardziej pasuje do tego segmentu niż 660mm Cube'a (ja w Cubie wymieniłem ją na ponad dwa razy lżejszą 600mm) 2. Napęd 3x9 będzie zdecydowanie bardziej przyjazny i uniwersalny niż 2x8 i to w rozpiętości kasety 12-32 (zdecydowanie). 3. Merida jest super skrojona geometrycznie, a firmowe komponenty są fajnie przemyślane i solidne. 4. W przedstawionym Cubie masz opony Cx Comp, czyli semislick, które są słabe na asfalt. W Meridzie masz Maxxisy Detonator, fajny slick z lekkim nacięciem w optymalnym rozmiarze do tego segmentu. Nie schodziłbym poniżej 700x28 - mordęga po mieście i słabszych drogach. Bierz Speedera w rozmiarze 52. Szkoda, że nie jest to wersja jeszcze na V-kach, bo w 2015 były jeszcze obie wersje, a tarcze w tym segmencie uważam za zbędne i dokładające kilkaset gramów. Mój Cube na V-kach waży obecnie po modach poniżej 8,9kg bez pedałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 20 Marca 2017 Udostępnij Napisano 20 Marca 2017 Serio porównujesz rowery na podstawie kierownicy i opon, czyli rzeczy które najłatwiej i najtaniej można przyciąć czy wymieniać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chino Napisano 20 Marca 2017 Udostępnij Napisano 20 Marca 2017 Oczywiście, wymienić to można wszystko, tylko po co i za ile. Wymiana opon + być może dętek na coś zwijanego, wartego uwagi to około 200zł (dodatkowy wydatek do tych 2750 za ten rower). Ta kierownica to kloc prawie 300g, można ciąć, ale to rzeźba i dalej kloc. Główna różnica to napęd, 3x9 (28x38x48, 11-28), a 2x8 (34x50, 12-32), jak ktoś jeździ trochę po twardym to doceni ciaśniejsze zestopniowanie napędu (oraz więcej możliwości, nawet teoretyczne 27 biegów do 16 biegów), poza tym napęd ósemkowy zaraz przejdzie do historii, a tarcza 50t jest praktycznie nie do zagospodarowania w rowerze z prostą kierą (wiem, bo mam). Swoją drogą chyba nikt z producentów nie stosuje korby w wersji 46x34 clarisa, a przecież taki jest i lepiej pasuje do tych rowerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor1212 Napisano 23 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Znalazłem coś takiegohttp://ambike.pl/rower-merida-speeder-100-v.html Cena super, no ale Claris z tyłu i suport XXX A może przesadzam i to niezła maszyna w dobrej cenie ? jako alternatywa http://allegro.pl/nishiki-pro-sld-race-hybrid-i6759759578.html osprzęt petarda, ale jednak to sprzęt używany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Kiepsko, v-ki, korba trzyrzędowa, według mnie nie warto. A ten drugi, wygląda na zadbany i niezbyt zajechany, jak wszystko z nim okej to oferta naprawdę niezła tylko najlepiej pojechać i obejrzeć przed zakupem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbyszekZmysichKiszek Napisano 24 Marca 2017 Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 MikeSkywalker, v- brakes sa mocniejsze od typowo szosowych. wiem z wlasnego doswiadczenia. a korba 3 blatowa... komu to przeszkadza? ze nie jest pro? no to co z tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 24 Marca 2017 Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Miałem na myśli raczej hamulce tarczowe które pojawiły się już na samym początku. W rowerach typu fitness, używanych głównie w mieście dobrze je mieć. A jako że budżet pozwala to ja bym z nich nie rezygnował. Co zaś się tyczy korby - traci się trochę na wadze, traci się trochę dublujących przełożeń, nieco zmniejsza się zakres ale zyskuje się "optycznie" przez to że rower wygląda lżej i bardziej "szosowo" a to też ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.