Skocz do zawartości

[napęd] wymiana w KROSSie B3/2015


Sozygenes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po jednym sezonie dosc intensywnej jazdy stanąłem przed koniecznoscią wymiany napędu. Mój rower to Kross b3/2015

(http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b3) - tu jest spis komponentów w który rower został wyposażony.

Chciałbym pozostać przy 3 zębatkach natomiast zastanawiałem się nad przejsciem z 44 zębów na troszke większą, niestety te mniejsze też sie zwiekszają czego chciałbym uniknać o ile to możliwe :) startuje w lokalnych maratonach MTB

I teraz pytanie do Was, ma ktoś może jakiś pomysł jakie konkretne części zakupić ? :) czy pozostac przy 44/32/33?

Czy długość ramienia przy 198 cm wzrostu tez należałoby zwiększyć?

Za każdą poradę byłbym wdzięczny, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od końca:

przy takim wzroście korba spoko mogła by mieć dłuższe ramiona 177,5 czy 180mm. Już jednak kawał chłopa z ciebie.

 

Zwiększyć blatu korby bez powiększania rozmiarów mniejszych zębatek się nie da, przerzutka tego nie obsłuży czyli np. 48/32/22. Sorry, ale totalnie nie rozumiem twojego podejścia, przy kole 29" blat 44z na maratonie to totalna pomyłka, to już w 26" jest masakrą, a w 29" tym bardziej. Zauważ, że przy kadencji 110 obr rozbujasz rower do kosmicznych 61km/h - gdzie ty jeździsz szybciej? Nie wierzę, by to było na maratonie MTB. Musisz niestety zmienić styl jazdy, zwiększyć kadencję, bo kiedyś zaczniesz cierpieć na kolana. Optymalna średnia kadencja to ok. 90/95 obrotów, ty z pewnością kręcisz o 10/15 obrotów wolniej, a to stanowczo za wolno, za bardzo siłowo, zajeżdżasz mięśnie itd. Popracuj nad kadencją najpierw. Podpowiem, że nawet wyczynowi zawodnicy z PŚ nie zakładają blatów 44z, spotyka się tam 38z, a bardzo sporadycznie 40z. Amatorom w zupełności wystarcza 36/22 ewentualnie 38/24 i lepiej idź w tym kierunku przy wymianie korby niż 3rz 44/32/22.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za mało napisałeś w znaczeniu, że każdy inaczej rozumie "napęd". Dla mnie napęd to wszystko, co musi ze sobą współdziałać / być kompatybilne czyli oprócz łańcucha, korby i kasety także przerzutki i manetki. Nie wiadomo ile z tego zamierzasz wymieniać, a od tego zależą odpowiedzi. Nie dałeś też żadnej granicy cenowej.

 

W maratonach nie biorę udziału więc nie będę się wymądrzał, zresztą Arni220 bardzo fajnie Ci to opisał.

 

Z wydłużoną korbą to bym przemyślał do MTB - dla mnie to jest pomysł stricte szosowy, najczęściej zahaczam o jakieś przeszkody właśnie pedałem i nie chciałby mieć go niżej jeszcze o 2,5 cm. Także to 177,5 to chyba już maksymalny kompromis między twoim wzrostem, a MTB (podobno 3% mocy dodaje taka korba wysokiej osobie).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiany przerzutek chciałbym uniknąć, w maratonach jeżdżę dla przyjemności dlatego też cenowo nie chciałem szaleć :) myślę że 500-600 zł to byłby właśnie ten przedział cenowy w którym chciałbym się zamknąć :)

co do dlugości ramienia, własnie tego sie obawiam, że bedzie haczyć o wszystko o co mozna zahaczyc :)

mysle również o wymianie pedałów, jest jakies cudowne rozwiazanie łączące spd z normalnymi platformami? chodzi mi o to że sporo jezdze rowerem rowniez po miescie, do pracy itp a tu bardziej porzadane bylyby normalne buty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to ten rower wymaga totalnego upgrejdu, za 600zł wiele nie zwojujesz. Jak zaczynać od napędu to może przebuduj najpierw korbę na 2rz np. 36/22 lub 38/24. To pochłonie razem z przerzutką ok. 150zł. Można by wymienić prawą manetekę na XT (trudno dostępne) i przerzutkę tylną na SLX/XT. To już pochłonie łącznie ok. 350zł. Kaseta/łańcuch mogą pozostać. Możesz oczywiście tą korbę sprzedać za 50zł i kupić gotowca 2rz np. Deore/SLX 177,5mm. Tak sporzytkujesz cały budrzet.

 

A dalej to wymiana amora na jakiś powietrzny i koła+opony na takie o rozsądnej wadze, no ale to już potrzeba dobre +2kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój plan dla Ciebie:

 

1) FC-M4000 OCTALINK 40-30-22T korba - http://allegro.pl/shimano-korba-alivio-fc-m4000-40x30x22t-175mm-cr-i6621856123.html (150 zł)

 

2) Suport BB-ES25 (ok. 40 zł) - nie podaję konkretnej aukcji bo nie znam długości mufy suportowej

3) Przerzutka do takiej korby: http://allegro.pl/przerzutka-przednia-shimano-alivio-fd-m4000-3x9-ts-i5361438305.html (77 zł) - musisz wymienić bo stara może nie obsłużyć tej korby

4) Kaseta Alivio z łańcuchem http://allegro.pl/shimano-alivio-kaseta-hg400-11-34-lancuch-hg53-cr-i6734377970.html 135 - dla mnie koniecznie właśnie 11-34T

 

Spokojnie z przesyłkami zmieścisz się w 500 zł, jeszcze reszta zostanie, ewentualnie można od razu kupić 3 łańcuchy (jazda na 3 łańcuchy) no i nowe linki do przerzutek od razu albo dokupić pedały (na dole postu link)

 

Przejdziesz na:

a) napęd zdecydowanie bardziej dedykowany do MTB

B) będziesz miał wszystko z tej samej grupy i w zasadzie grupę wyżej niż dotychczas

c) Octalink jest lepszy niż kwadrat, dla mnie duża różnica, sztywniejszy i lżejszy

 


Generalnie to ten rower wymaga totalnego upgrejdu, 

 

 

Generalnie masz rację ale dla mnie nie ma sensu z finansowego punktu widzenia - to lepiej sprzedać i od razu kupić inny (nie koniecznie nowy).


A co do pedałów to masz dwa rodzaje platform - nazwijmy to tradycyjne klatkowe i "płaskie" z bolcami - ja takie najbardziej lubię, np:

 

http://allegro.pl/pedaly-docura-d-pb601-mtb-bmx-lozyska-maszynowe-i6743164746.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...