Skocz do zawartości

[nowy łańcuch] stara spinka i inne pytania ...


qb3

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Mam kilka pytań :)

 

Pyt. 1. Ponieważ wciąż jestem zielony w niektórych tematach chciałbym się dowiedzieć czy w przypadku wymiany łańcucha na nowy wypada też kupić nową spinkę czy zostawić sobie starą? Wiem, że łańcuch się rozciąga równomiernie, ale czy tak samo dostaje w kość i zamontowana spinka?

 

Pytam ponieważ mój góral wciąż ma od nowości ten sam łańcuch. Za jakiś czas walnie mu już 2000 km przebiegu i chcę go wymienić na nowy i nieco lepszy (celuję w klasę SLX-XT). Ogólnie to śmigałem mało w ciężkim terenie (sporo płaskiego) oraz na lekkich biegach i ważę poniżej 70 kg z wyposażeniem. Sprawdzałem przyrządem rozciągnięcie łańcucha i wpada mi bolec dopiero leciutko na 0.75%, więc teoretycznie mógłbym jeszcze jeździć, ale wolę dmuchać na zimne ponieważ raz już zajechałem napęd w starym góralu i do wymiany mam tam cały napęd wraz z suportem, który muszę w końcu zrobić. Koszt pewnie wyniesie więcej niż ten cały stary rzęch jest warty hehe ;)

 

Pyt. 2. Czytałem ostatnio o metodzie na 3 łańcuchy i myślę, że spróbuję tak jeździć, ale czy taka metoda sprawdzi się w moim przypadku czy stosuje się ją na kasetach nówkach nie śmiganych?

 

Pyt. 3. Jeśli potrzebna będzie mi nowa spinka to polećcie mi proszę odpowiednią do 10 rzędowego łańcucha klasy SLX/XT. Chcę kupić wszystko w jednym sklepie internetowym na raz wraz z innymi pierdołami. Cholera te rowery to jakaś dziura zasysająca kasę ;)

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. Tak , nowa spinka (ona też się wyrabia)

ad2. Nie ma wymogu nowej kaset , ważne aby nie była zajechana (ilość przejechanych km też nie jest wyznacznikiem bo wszystko zależy od dotychczasowego łańcucha i stylu jazdy)

ad3. Budżetowo KMC CL-559 lub na bogato Connex Link 10s

 

Łańcuch polecam KMC X10 z nim od razu w zestawie dostajesz wspomnianą spinkę.

Odnośnik do komentarza