Skocz do zawartości

[napęd] wymiana całego napędu na 10-rzędowy czy pozostanie przy 9


MatiSpeed

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

muszę wymienić łańcuch i kasetę, obecnie mam:

-kaseta Shimano CS-HG30-9 11/34 T

-manetki Acera SL-M390

-łańcuch jakiś tani shimano

-przerzutka tył Shimano Alivio RD-M410

 

Nie wiem czy zainwestować w napęd 10 rzędowy czy pozostać przy 9, rower służy na dojazd do pracy głównie leśne drogi i trochę asfaltu, lubię dynamiczną jazdę i cenię sobie precyzję zmiany przełożeń, na obecnym zestawie trochę brakuje precyzji i szybkości zmiany biegów... Przeglądam ofertę shimano i widzę, że głównie teraz rozwijane są 10 rzędowe zestawy, a wyższe grupy komponentów pod 9 rzędowe napędy nie są już produkowane, myślałem nad wymianą manetki prawej na XT, ale nie są już produkowane 9 rzędowe.

 

Do zestawu 9 rzędowego jaką polecilibyście przerzutkę i manetki ?

-Łańcuch Deore XT CN-HG93 9rz

-Kaseta Alivio CS-HG400 9rz 11-32z

 

Jeżeli zestaw 10rz w co warto inwestować ? budżet max 400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie są produkowane, ale są jeszcze dostępne takie: http://allegro.pl/manetka-shimano-sl-m750-prawa-9-rz-nowa-ostatnie-i6718191397.html Mam, używam, bardzo fajne. Ale jeśli i tak wymieniasz kasetę i łańcuch to można wbić właśnie tą 10. Jeśli cie stać to przechodź, a jeśli rower służy do dojazdów do pracy to wziąłbym deore albo co najwyżej slx. Poszukaj na allegro i ogłoszenia na forum, może znajdziesz coś używanego i za dobrą cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie 10s (mowa o shimano) powinno być bardziej precyzyjne od 9s, bo ma inny ciąg linki (1:1, tak jak sram). W praktyce prawdopodobnie więcej zależy od klasy osprzętu, bo jeśli przesiądziesz się z acery/alivio na deore/slx to na pewno odczujesz różnicę, niezależnie od tego czy będzie to 9s czy 10s. Natomiast jak słusznie zauważyłeś, coraz trudniej kupić nowe części do 9s, więc zmiana na 10 jest na pewno przyszłościowa.

Zrób sobie dwa zestawy, porównaj cenę, weź pod uwagę to co napisałem wyżej i jeżeli różnica w cenie między 9-ką a 10-ką będzie dla Ciebie do przełknięcia, to kup 10. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem porównanie tylko przy zestawie 10s nie wiem jakie manetki wybrać ?

Deore XT SL-8000 czy XT SL-M780 ?

 

Kaseta CS-HG50-10 11-36z 10 rz.    112,90 zł

Manetka Deore XT SL-M8000 obejma  199,00zł

Łańcuch Deore XT CN-HG95 116 ogniw 10rz 89,90zł

Przerzutka SLX RD-M7000 Shadow+ 10rz SGS 209 zł

razem 609

 

co do zestawu 9s

 

Kaseta Alivio CS-HG400 9rz 11-32z   77,90zł

Manetka Deore SL-M590 91,90 zł

Łańcuch Deore XT CN-HG93 114 ogniw 9 rz. 62,90 zł

Przerzutka tylna Deore RD-M591 SGS czarna 136 zł

 

razem 369 zł

 

Takie zestawy mają sens, czy np łańcuch spokojnie tańszy można brać ?
 

 

 





         

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał łańcuch KMC, u siebie mam zamiennie KMC i Shimano i napęd zdecydowanie lepiej pracuje na KMC.

 

Porównanie nie do końca udane, w napędzie 10s uwzględnij tą samą klasę osprzętu (Deore) będziesz miał bardziej miarodajne porównanie.

 

Tapatalk...pszemoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio robiłem taką konwersję z 9s na 10s

 

zakupy używek w bdb stanie i nowych

 

kaseta XT 11-34 - 72 zł 

przerzutka xt781 - prawie nowa - 100 zł

manetka slx nowa - 40 zł 

łańcuch KMC X10.93 dostałem za 4 dychy

Razem jakieś 250 zł plus nowa linka i pancerz ale kupowałem to na przełomie roku, teraz jest już drożej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukasz po sklepach, forach portalach aukcyjnych itp. i udaje się "wychaczyć" fajne oferty ale to trwa i zimą jest zdecydowanie łatwiej. Teraz zaczyna się sezon więc ceny idą w górę.

Ale złożenie z używek pozwala zaoszczędzić sporo kasy.

 

Tapatalk...pszemoo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co 10s do dojazdów do pracy

Też się zastanawiam i pojąć nie mogę a co więcej, komponenty klasy XT :D Brawo Jasiu za takie doradzanie. 

Co więcej, napęd 9s pozwala na zastosowanie ciasnych kaset szosowych (12-23, 12-25, 12-27, 11-28), które to w ruchu miejskim sprawdzą się znacznie lepiej niż typowo górskie przełożenia kaset 10s.

Dodajmy do tego jeszcze znacznie niższe koszta eksploatacyjne w 9s (kasety tańsze o blisko połowę, łańcuchy o 30%), to są rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...