Skocz do zawartości

[Hamulec hydrauliczy tylny] Wymiana hamulca, co wybrać?


psikawka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potrzebuje wymienić hamulec tylny w rowerze dziewczyny. Rower to Romet Orkan 5 z 2015 a hamulec do odstrzelenia to Promax Decipher DSK-913. Mam z nim same problemy od samego początku, cały czas po jakimś czasie klocki samoczynnie zaciskają sie na tarczy, w wyniku czego po kilku jazdach musiałem je rozpychać i tak w kółko przez cały tamten rok. Rozkręcałem, zalewałem na nowo, smarowałem tłoczki i nic to nie pomagało a moja wiedza się na tym skończyła. O dziwo przedni działa bez zarzutu i nie grzebie przy nim nic.

Dziewczyna jeździ głównie po mieście, troche dróg za miastem, a już największym szaleństwem są równe ubite ścieżki, do tego czasami wycieczki z sakwami.

Myślałem o hamulcu Shimano SLX BR-M675 ponieważ polecacie go tutaj bardzo ale po dłuższym zastanowieniu doszedłem do wniosku że to troche za drogo, ciężko już go będzie dostać, i do tego rodzaju jazdy wystarczy coś troche tańszego.

Polećcie prosze jakieś modele które wg was będe się nadawać, nie muszą być aż z tych najtańszych ale już 350zł uważam za dużo. :) Mówię oczywiście tylko o tylnym.

Chciałbym przy nim jak najmniej grzebać, i mieć pewność że nie zawiedzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M615 aczkolwiek z reguły zakłada się mocniejszy hamulec na przód... Jeśli chce Ci się w to bawić to możesz przełożyć zaciski.

Dodatkowo podałeś złą cenę za SLXa. Generalnie:

 

SLX M675 - 250 zł

Deore M615 - 200 zł

Alivio M445 - 150 zł

Acera M396 - 100 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.bajkszop.com/hamulec-tarczowy-shimano-slx-m675-tyl-p-6200.html

 

Ja bym prosił kogoś kto zna się na tych hamulcach, żeby ewentualnie obalił tą ofertę, bo nie chcę wierzyć w cenę którą widzę...

 

Jedyne co widzę, to okładziny żywiczne bez radiatora, kiedy droższe propozycje mają już metaliki z radiatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą cene to i tak myśle, że bardzo dobra oferta, do takiej jazdy żywiczne spokojnie wystarczą a w przyszłości zawsze można zmienić na coś lepszego. Kurcze jeśli ta oferta nie ma żadnego haczyka to biorę od razu i nie szukam niczego innego.

Długość przewodu jest nietypowa, z tego co wiem to na przód wynosi 1000mm a na tył 1700mm tu podają 1380mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśl bardziej o bezawaryjności, siła hamowania nie jest istotna w tym przypadku. Nawet m396 zaspokoi wszystkie potrzeby, to jest tylko tylne koło i rower nieużywany w ciężkim terenie.

 

Z tyłu między m396 i m615 nie czuję różnicy w samej sile hamowania. W tym pierwszym klamka bierze trochę mniej zdecydowanie i trzeba ją bardziej wcisnąć, jednak w warunkach miejsko-parkowych to żadna wada. Klamka w m615 znacznie płynniej działa i modulacja jest lepsza.

Jedyne co mi się nie podoba, to że tłoczki w m615 chodzą nierówno...czyli zawsze jeden tłoczek jest bardziej wysunięty od drugiego, niezależnie jakim sposobem bym próbował regulować hamulce. To już moje drugie Deorki z tą przypadłością, może tak jest ze względu na budowę kanałów olejowych w zacisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M396 to hamulec, który w pełni zaspokoi Twoje oczekiwania. Jest tani, działa dobrze, nie jest jakoś specjalnie awaryjny. Generalnie podstawowy, porządny hamulec za 100 zł. Jeśli chcesz dokładać do lepszych i droższych, to w zasadzie tylko w kwestii absolutnej bezawaryjności i dużo lepszej modulacji niż M396. Żeby poczuć brak siły w M396 trzeba jeździć serio w terenie, a nie po mieście. Ja bym kupił M396 i dał sobie spokój, szkoda pieniędzy, bo nie wykorzystasz w żadnym stopniu wyższości SLXów, albo Deorek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Nad mechanikami się nie zastanawiasz? Z tego co opisujesz dadzą radę.

Jeżdżę na mechanicznym tylnym bb5 z metalikami i przy tarczy 160 spokojnie obrabiają mnie (78kg) + rower (z 13kg) + jazdę w terenie/asfalcie rzadko spokojną :) Od założenia i ustawienia co jakiś czas trzeba baryłką przy klamce skompensować zużywanie się klocków i wsio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

normalnie tektro i jeszcze do odpowietrzenia i to za tyle ...hahah, kup lepiej nowy M396 i zapomnij o sprawie bo mechaniki to mechaniki regulacje praktycznie się nie kończą(...)

Piszesz o regulacji mechaników a wcześniej polecasz sikacze w postaci M396?
 

i wykrzywiają tarcze

Hy? O czym ty mówisz?
Albo mało hamuję tyłem (fakt, sporo mniej niż przodem) albo wiem jak się z hamulcami obchodzić :)

Powodzenia życzę i tobie, a w szczególności czerpiącym z twoich rad ;)
Idę krzywić tarcze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny Benchmade 913, ale nazywanie M396 "sikaczami"... Ja rozumiem, że nie są to hamulce marzeń i bywają egzemplarze problematyczne, ale za 100 zł to większości ludzi nie potrzeba niczego więcej, a jak się poczyta to forum i nigdy nie miało do czynienia z hamulcami hydraulicznymi, to można odnieść jedynie wrażenie, że bez 500 zł na komplet tarczówek, to w ogóle nie ma co podchodzić, bo się rozpadną w rękach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Piszesz o regulacji mechaników a wcześniej polecasz sikacze w postaci M396?

 

Hy? O czym ty mówisz?

Albo mało hamuję tyłem (fakt, sporo mniej niż przodem) albo wiem jak się z hamulcami obchodzić :)

 

Powodzenia życzę i tobie, a w szczególności czerpiącym z twoich rad ;)

Idę krzywić tarcze :D

 

jakoś mi się nie zeszczał żaden m396, żona ma aż 2 od 4 lat, wcześniej przerabiałem mechaniki. Nawet gdyby szczały to raz na 5 lat wole zmienić szczający hamulec niż tracić czas na regulacje mechanicznych.  A iść możesz gdzie chcesz i robić co chcesz przecież to jeszcze wolny kraj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...