Skocz do zawartości

[ Epixon] Co do serwisu?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Co prawda jeszcze nawet nie wyjechałem na zewnątrz rowerem z nowym amortyzatorem, jednak lubię mieć wszystko przygotowane na sezon.

 

Kilka rzeczy już mam, ale kilka pytań nadal pozostaje otwartych:

 

1. Jaki olej do nasączania gąbek? 

 

2. Jaki moment dokręcania poszczególnych elementów? Oglądałem filmiki na stronie SR, pisałem nawet do nich ale w każdym miejscu jest inne info  :woot:

 

To co mam aktualnie:

 

Korek komory powietrznej: 10Nm

Śruba w dolnych goleniach: 10- 12Nm

Kartridź: 20Nm

Śruba kartridża ( dolne golenie): 6Nm

 

Wartości te wydaje się co najmniej dziwne, tym bardziej że na filmikach tłumik jest dokręcany z siłą 6Nm a nie 20Nm. Śruby podobnie. Dowiadywał się ktoś kiedyś o to?

 

3. Jaki dobry smar na ślizgi i uszczelki? Wiem że Activia ma smar, pytam jednak o ewentualną alternatywę ( cena bez większego znaczenia w granicach rozsądku)

 

4. Dolne śruby wkręcać na klej?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby od dołu w dolnych goleniach 6 Nm ta gdzie Rebound (prawa) i 10 Nm ta druga (lewa).

 

Tłumik na filmiku faktycznie 6Nm ale jak sam widziałeś olali klucz dynamometryczny ;-) Ponadto czy Ty tam nie masz tego specjalnego klucza plastikowego w ząbki? Bo jak tak to i tak dynamometru nie założysz i na 100% nie da się tego dokręcić 20Nm. Zresztą na innym filmiku jest 10Nm jak korek jest na tradycyjna nasadkę. Czyli dla mnie 6 Nm jak dokręcasz plastikiem i 10 Nm tradycyjną nasadką.

 

Od strony kartridża powietrznego 10 Nm korek - jak napisałeś.

 

Z filmików widać, że nie stosują oleju na gąbki tylko ten sam smar do amortyzatora.

 

Ja używam RSP - kupiłem tą większą puszkę to starczy na długo. Ale jak rozmawiałem z Activia to mówił, że może być wapniowy. Zanim kupiłem RSP używałem polimocznikowy (też bez litu, taki jak Parktoola) i działało bez zarzutu.

 

Dolne śruby to bym raczej dał na smar antyzatarciowy niż na klej.

 

 

Na pewno Activia pomoże.

 

Edytowane przez Witboj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponadto czy Ty tam nie masz tego specjalnego klucza plastikowego w ząbki?

 

W Epixonie wszystko jest z aluminium :thumbsup:

 

 

 

Z filmików widać, że nie stosują oleju na gąbki tylko ten sam smar do amortyzatora.
 

 

Trochę nie rozumiem, wydawało mi się że gąbki są po to żeby je namoczyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...