Skocz do zawartości

[kompatybilnosc] sram i shimano


rawracer

Rekomendowane odpowiedzi

Wózek się nie różni tylko sam hak jeżeli chodzi o fr i dh. Ja ma fr.

Problemem nie jest największą koronka, tylko 5 albo 6.kaseta jest tak ułożona że ząbki zachodzą na siebie idą w Lini, wiecie o co chodzi i tak ma 4 dolne i o góry 5 a na 6 jest jakby przesunięcie i tu jest problem z przerzucaniem.

Zrobię przyrząd do sprawdzania haka względem koła, pobawię się i dam znać. Może być łańcuch też problemem... Strasznie luźny jest a nowy.... Chwieje się na boki bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ale tu właśnie nie chodzi o wielkość kasety że przerzutka jej nie ogarnie, tylko o precyzje. Po tą są 2 przerzutki DH i FR żeby to działało jak trzeba, bo jak by nie było różnicy była by jedna. Typowe shadoły nie współpracują z kasetami 11-28 poza wyjątkami a poniżej już w ogóle. Działa, owszem, ale od napędu XT czy Saint czy zee, jednak wymaga sie większej precyzji niż tz-30 ... Masz kasetę 11-28, zmień przerzutkę na szosową lub na Zee DH albo wstaw kasetę 11-32/36.

 

Pewnie da się to wyregulować, bo czytałem ze ludziom to działa ale przeważnie nie działa. Oczywiście krzywy hak tez może robić robotę i może to zadziałać po wyprostowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem slx 11-34

Ale ze nie używałem wogole 34,30 a brakowało niższych przełożeń to zmienilem. Ta od srama jest mtb bardziej niż typowe szosowki.u góry ma szerszy zakres.

Albo ustawie płynnie na zrzucenie a pod górę będzie się ciągnąć bardziej manetka i już.

Jeszcze pozostaje kwestia systemu. Shimano dyna SIS kaseta power glide 2 nie zaglebialem się w działanie tego.

Jak jest hak fr to oddala wózek pod 36t a 28 i tak ma po drodze. A zakładają 42 i obsługuje a hak dh żeby przybliżyć wózek maksymalnie wydaje mi się choć pewny nie jestem tego do końca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa rzędy, ale jak reguluje to czy na pierwszym czy drugim blacie problem występuje na tym samym biegu.

Wiem że przerzutka do napędu 1 rządowego, ale nie jeżdżę na przekosach i 29t całości ogarnia

Myślę chyba że zmienię na coś szosowego z wózkiem ss jakąś 105 Czu ultegre i bd spokój...

Ale z kaseta slx też z dwoma blatami chodziła płynnie...

Nie spotkałem takiego tematu,ale dzieki za uwagę.

Jezeli problem się powtarza z shadow i mniejszymi kaseta mi to będzie to.

Trzeba zatem sprzedać zee i kupić jakąś szosowke.

To dziękuję Wam bardzo za podpowiedzi, pomoc w rozwiązaniu, znalezieniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się już pogubiłem...

Czyli manetka dyna sis nie zadziała z przerzutka SIS szosowa.

A zmieniając wersję zee z fr na dh rozwiąże problem obsługi mniejszej kasety 11-28?

Zostaje kwestia przerzutki... A co z dyna SIS występuje z wózkiem ss najkrótszym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już przetestowane.

Doszedłem do wniosku i zobaczyłem wreszcie jak wyregulowac przerzutke w systemie shadow.

Najważniejszym jest ustawienie odpowiedniej odległości wózka od największej koronki. W zwykłych przerzutkach że sprężyna w osi obrotu, mocowania nie miało aż tak ogromnego znaczenia.

Tu odciagalem przerzutke co skutkowało zwiększeniem pojemność, co w efekcie odbijalo się negatywnie na płynności w zmianach przełożeń.

Po prawidłowym ustawieniu przy wersji dh już chodzi ale pojemność malutka i jak na 2 blacie ogarnie wszystko to na pierwszym tylko dwie największe, więc bez sensu...

Będzie założone slx że średnim wózkiem.

Teraz pytanie mam takie.

Bo wiadomo shadow i można zmienić hak jak w zee do dh tylko czy pasuje?

Lub można by podpilowac delikatnie gak w miejscu gdzie opiera się o śrubę regulacyjna żeby bliżej przesunąć wózek względem koronki. Ktoś przerabial?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...