Skocz do zawartości

[tarcze hamulcowe] B'twin RockRider 540 - wymiana


xXkuba22XX

Rekomendowane odpowiedzi

Hope? Przecież jedna tarcza jest warta tyle, co komplet tych hamulców.

 

Jeśli chcesz coś, co jest mniej podatne na wyginanie się, jak koledzy wyżej  - tarcze na pająku. Najtaniej chyba Shimano, SM-RT76. Tylko pojawia się pytanie, w czym problem? W hamulcach Tektro jest tyle miejsca między klockami, że nawet nieco bijąca tarcza nie powoduje większych komplikacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem mam dużo problemów z hamulcami. Jak je wyreguluje tak że nie ocierają o tarcze to wystarczy raz zahamować i znowu ocierają. Słabo hamują. Zresztą pisałem już o tym. https://www.forumrowerowe.org/topic/213546-hamulce-btwin-rockrider-540-wymiana/?do=findComment&comment=1943643  Teraz planuję wymienić tarcze, żeby były proste i potem oddam rower do serwisu, jeśli będzie trzeba to wymienię hamulce. I nie mam hayes radar tak jak w tamtym temacie, ale tektro auriga. Co sądzicie o takim planie działania? A może nie wymieniać tarcz i oddać do serwisu, bo ja sam nie wiem już co robić  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle obejrzałeś te tarcze czy są krzywe? Jak klocki ocierają po hamowaniu to znaczy że klocki nie odbijają. Obejrzyj porządnie te tarcze, dokładnie zaobserwuj hamulce - w jakiej pozycji są klocki po ustawieniu i przed hamowaniem a w jakiej po hamowaniu. Po hamowaniu ocierają już cały czas? A najlepiej będzie tak jak ci pisałem w poprzednim temacie, weź rower do decathlonu, masz przecież gwarancję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle obejrzałeś te tarcze czy są krzywe? Jak klocki ocierają po hamowaniu to znaczy że klocki nie odbijają. Obejrzyj porządnie te tarcze, dokładnie zaobserwuj hamulce - w jakiej pozycji są klocki po ustawieniu i przed hamowaniem a w jakiej po hamowaniu. Po hamowaniu ocierają już cały czas? A najlepiej będzie tak jak ci pisałem w poprzednim temacie, weź rower do decathlonu, masz przecież gwarancję. 

 

Dobra, bez owijania w bawełnę, sprawa wygląda tak. W tamtym temacie się pomyliłem bo wcześniej miałem Hayes radar, ale one się zepsuły i wymienili mi je na tektro auriga, i tektro zaczęły mi ocierać o tarcze, próbowałem je naprawiać, regulować i faktycznie tak jak piszesz klocki nie odbijają, ale teraz założyłem ten temat, ponieważ, zanim wymienie te hamulce albo oddam to serwisu chce mieć proste tarcze, a są pokrzywione bo kiedyś (jeszcze na radarach) wywaliłem się czy coś i się tak skrzywiły, (a raczej tylko przednia), że się pod górkę nie dało wyjechać, tak ocierało, zacząłem się bawić w regulacje i nawet się udało ale później złą śrubkę odkręciłem i mi się płyn hamulcowy wylał [___] pudło na hejty, wtedy znałem się na rowerach tyle co na makijażu, no i oddałem rower do serwisu, wymienili hamulce na tektro auriga, ale odbierał go mój tata i nie sprawdził czy wszystko działa, oczywiści ocierały o tarcze jak cholera, nie chciałem znowu jechać do serisu i próbowałem to na własną rękę naprawić, tak jak pisałem w tamtym temacie, czasem, było dobrze ale problem wracał, czasem ocierały, czasem słabo hamowały, doszedłem do wniosku, że nie ma co się z tym bawić i lepiej wymienić na coś porządnego, ale jak patrze na ceny to chyba nie ma sensu i lepiej kupić nowe tarcze (bo jeszcze nie wspomniałem że je prostowałem kluczem francuskim, więc pokrzywione są na pewno) a potem już z prostymi tarczami oddać do serwisu, żeby naprawili tylko hamulce (oczywiście jeśli będą ocierać, albo za słabo hamować). I teraz się zastanawiam jakie tarcze kupić i czy w ogóle kupować, czy może najpierw oddać rower do serwisu. Sorry że tak zagmatwane, ale na szybko pisałem.

A w ogóle obejrzałeś te tarcze czy są krzywe? Jak klocki ocierają po hamowaniu to znaczy że klocki nie odbijają. Obejrzyj porządnie te tarcze, dokładnie zaobserwuj hamulce - w jakiej pozycji są klocki po ustawieniu i przed hamowaniem a w jakiej po hamowaniu. Po hamowaniu ocierają już cały czas? A najlepiej będzie tak jak ci pisałem w poprzednim temacie, weź rower do decathlonu, masz przecież gwarancję. 

 

Dobra, bez owijania w bawełnę, sprawa wygląda tak. W tamtym temacie się pomyliłem bo wcześniej miałem Hayes radar, ale one się zepsuły i wymienili mi je na tektro auriga, i tektro zaczęły mi ocierać o tarcze, próbowałem je naprawiać, regulować i faktycznie tak jak piszesz klocki nie odbijają, ale teraz założyłem ten temat, ponieważ, zanim wymienie te hamulce albo oddam to serwisu chce mieć proste tarcze, a są pokrzywione bo kiedyś (jeszcze na radarach) wywaliłem się czy coś i się tak skrzywiły, (a raczej tylko przednia), że się pod górkę nie dało wyjechać, tak ocierało, zacząłem się bawić w regulacje i nawet się udało ale później złą śrubkę odkręciłem i mi się płyn hamulcowy wylał [___] pudło na hejty, wtedy znałem się na rowerach tyle co na makijażu, no i oddałem rower do serwisu, wymienili hamulce na tektro auriga, ale odbierał go mój tata i nie sprawdził czy wszystko działa, oczywiści ocierały o tarcze jak cholera, nie chciałem znowu jechać do serisu i próbowałem to na własną rękę naprawić, tak jak pisałem w tamtym temacie, czasem, było dobrze ale problem wracał, czasem ocierały, czasem słabo hamowały, doszedłem do wniosku, że nie ma co się z tym bawić i lepiej wymienić na coś porządnego, ale jak patrze na ceny to chyba nie ma sensu i lepiej kupić nowe tarcze (bo jeszcze nie wspomniałem że je prostowałem kluczem francuskim, więc pokrzywione są na pewno) a potem już z prostymi tarczami oddać do serwisu, żeby naprawili tylko hamulce (oczywiście jeśli będą ocierać, albo za słabo hamować). I teraz się zastanawiam jakie tarcze kupić i czy w ogóle kupować, czy może najpierw oddać rower do serwisu. Sorry że tak zagmatwane, ale na szybko pisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam o tych hamulcach i chyba rzeczywiście problem z tarczami:

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/21758-hamulec-tarczowy-tektro-auriga/

 

Rozumiem, że to model hydrauliczny, więc jeśli klocki nie odbijają polecam taką czynność:

 

 

Sam to dzisiaj zrobiłem, bo na filmie jest mowa, że zalecają to nawet dla nowych. I faktycznie miłe zaskoczenie. Wydawało mi się, że przecież wszystko z moimi hamulcami Ok ale jak zacząłem pompować to się okazało, że jeden z tłoczek (na przodzie) wysuwał się zdecydowanie szybciej od drugiego (na filmiku też to pokazane). Właśnie od posmarowania tego drugiego zacząłem (po przytrzymaniu pierwszego - jak na filmie) i ... natychmiast ten posmarowany zaczął się wysuwać szybciej niż ten na początku "lepszy". Po ustawieniu zacisków mam teraz bardzo symetrycznie wysunięte po obu stronach.

 

Mam nadzieję, że nie muszę dodawać, że to nie jest do końca bezpieczna czynność - trzeba uważać na tłoczki i żeby smarem nie posmarować tego, co nie trzeba itd. Więc jak nie czujesz się na siłach to jednak polecam serwis.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz dokładnie czy mają bicie. Jako punkty odniesienia weź sobie obudowę hamulca lub klocki - zakręć kołem i zobacz czy tarcza ma bicie. Jak będzie chodziła w którąś stronę to wtedy wymień. Tylko pamiętaj że żadna tarcza nie będzie idealnie prosta - delikatne bicie może występować. I pierwsze i najważniejsze, porządnie włóż koło w amortyzator, żeby było prosto. Najlepiej zrobić to w dwie osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę większość pozytywnych opinii o tym sklepie, w czym problem?


http://www.bikershop.pl/Produkty/Tarcza-hamulcowa-Shimano--160MM-SAINT/3170/140026#.WKyaLn-YJ0g a co o tym sądzicie?


http://allegro.pl/tarcza-hamulca-sm-rt86-deore-xt-ice-tech-160mm-is-i6718340858.html albo to, doradźcie, bo ja się na tym nie znam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...