Skocz do zawartości

[kierownica] wygodna- drop bar (dirt drop?) do tektro rl520


Zangetsu

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję wygodnej kierownicy do mojego roweru a'la trekkingowego (pseudo-gravela).

Aktualnie mam jakąś najtańsza kierę szosową kupioną na allegro i z jednej strony jest spoko pod względem pozycji itp. (na pewno lepiej niż na prostej) z drugiej strony nie mogę ustawić sobie wygodnie klamek (tektro rl 520); (mają troszkę inny kształt niż normalne klamkomanetki szosowe (albo ja nie umiem ich ustawic))

 

Wymogi:

Wygoda.

•Jazda mieszana a więc zarówno asfalt jak i jazda w różnym terenie (ale bez szaleństw).

•Ma być wygodna z klamkami tektro rl 520

•Normalna pozycja na klamkach jak w szosie ([takie cuda odpadają :-P )

•Drop bar/dirt drop/coś pośredniego :icon_question: :icon_question: :icon_question:

•Szerokość- z jednej strony wszędzie do tego typu rowerów polecają jak najszersze jako lepiej sprawdzające się w terenie; z drugiej strony czy kierownica szersza niż szerokość barków nie będzie przy dłuższej jeździe mniej wygodna :icon_question: A może specyficzne gięcie dirtdropow sprawia że są one wygodne przy szerokości większej niż szerokość barków :icon_question:

•Nie jest to mega ważne, ale wskazany byłby mały zasięg górny (odległość od mostka do klamek) żeby skompensować nieco za długą ramę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem na etapie przeobrażania mojego starego roweru MTB w miejsko-wyprawowy i właśnie ze względu na mniejszą szerokość oraz większą ilość chwytów chcę zmienić kierownicę na brana, ale zauważyłem, że jest właśnie problem z klamkami hamulcowymi. Też chciałbym kupić RL520 bo współpracują z V-Brake, ale tak jak wszystkie inne klamki hamulcowe na barana, mają specyficzny kształt, który utrudnia lub całkowicie uniemożliwia hamowanie w chwycie górnym. Natomiast nowoczesne klamkomanetki, mają zupełnie inne kształty, które wyglądają bardziej jak rogi i da się na nich wygodnie hamować w obu chwytach. Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów, więc porównanie wizualne:

 

shimano-tiagra-4700-10.jpg?itok=7SnH82w-2012-12-18091932.jpg

 

Przynajmniej na zdjęciu wygląda jakby dźwignie tektro były dalej, poza tym góra manetek ma kształt, który pozwala się ich złapać jak rogów i tworzy ładną prostą linię z kierownicą. Podczas gdy manetki hamulcowe, towrzą półokrągłe wgłębienie, chociaż na tym zdjęciu i tak wygląda to całkiem znośnie. Mam podobny układ klamek w starym szosowym peugeocie i ich nienawidzę, ale tam jest jeszcze gorzej. Nie chcę klamkomanetek, bo raz, że chyba nie ma takich do V-Brake, a dwa, że i tak w planach jest włożenie do tyłu jakiegoś Nexusa wielobiegowego. Da się to jakoś nadrobić kierownicą, albo czy jest może jakiś inny model klamek hamulcowych pod Vki? Wolałbym kierownicę 25,4mm bo nie musiałbym mostka zmieniać, przynajmniej na początku, bo nie wiem jak z pozycją, ale też da się więcej na kierownicy upchnąć bliżej mostka na mniejszej średnicy. Zastanawiam się na tą kierownicą: http://allegro.pl/kierownica-szosowa-zoom-dr-al-210bt-alu-440-cz-mat-i6605589359.html

 

 

Pytanie do autora. Jak się jeździ, po przesunięciu klamek do przodu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale tak jak wszystkie inne klamki hamulcowe na barana, mają specyficzny kształt, który utrudnia lub całkowicie uniemożliwia hamowanie w chwycie górnym.

Mam wrażenie że mylisz pojęcia. Górny chwyt to ten przy mostku, i tak żeby hamować potrzeba dodatkowych klamek tzw. przełajowych. 

Ty prawdopodobnie masz na myśli chwyt na klamkach, czyli podstawowy na baranku. 

I w tym chwycie hamowanie RL520 jest bardzo wygodne. Wiadomo że sporo zależy od kierownicy, bo na każdej klamki układają się nieco inaczej i odległość do dźwigni się zmienia. Ale ja bym nie przesadzał - na RL520 jest na pewno inaczej niż na klamkomanetkach, ale bardziej pod kątem ich złapania w trakcie jazdy (inny kształt) niż hamowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, późno już było i mi się pomyliło, chodziło oczywiście o chwyt na klamkach. Na górny chwyt będę montował dodatkowe klamki przełajowe. Mam co prawda stary rower i on już sam z siebie słabo hamuje, ale na klamkach mogę co najwyżej mocno zwolnić, nie zahamować. Żeby zatrzymać się z górki, muszę mieć ręce na dolnym chwycie, ale wtedy z kolei ledwo sięgam klamek, co jest bardzo niewygodne. Wygląda to prawie identycznie jak tutaj:

 

peugeot-bike.jpg

 

Widzę jednak, że te RL520 wcale nie są bliżej kierownicy i tak się zastanawiam, czy małe dłonie da się jakoś zrekompensować kształtem kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...