Skocz do zawartości

[Przedni amortyzator] Wymiana na nowy, jaki wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! :)

 

Nie znam się na amortyzatorach, dlatego chciałbym zasięgnąć rady.

 

Obecnie mam przy swoim 29erze (merida tfs 500d model 2012) amortyzator SR 29-XCR-RL 100 (tak napisano w spec.).

Po kilku latach użytkowania pojawiły się w nim luzy oraz jego działanie nie jest zbyt komfortowe.

 

Szukam czegoś do pojeżdżenia turystycznie ale też kilka maratonów w roku, może z czasem coś w XC.

Cena w granicach rozsądku, bez szaleństw :) No i żeby przeglądy nie były kłopotliwe i kosztowne.


SR 29-XCR-RL 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro taki budżet to nowy Raidon ~700 pln. Powyzej 1k PLN ~1200 PLN to nowy Epixon. RS Reba tylko uzywana + serwis (~150 robocizna + 120 uszczelki). Według mnie do Twoich zastosowań to nowy Raidon u Acivia + wymiana trzedniego koła na sztywna oś 15 mm. W 1k PLN powinieneś się zmieścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro taki budżet to nowy Raidon ~700 pln. Powyzej 1k PLN ~1200 PLN to nowy Epixon. RS Reba tylko uzywana + serwis (~150 robocizna + 120 uszczelki). Według mnie do Twoich zastosowań to nowy Raidon u Acivia + wymiana trzedniego koła na sztywna oś 15 mm. W 1k PLN powinieneś się zmieścić

 

Co oznacza wymiana przedniego koła na sztywną oś? :)

Ten raidon to np. to? http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/raidon/29-cali_amortyzator-suntour-raidon-xc-rl-r-29-cali-bialy-2016/199

 

Rozumiem, że manetkę do blokady skoku trzeba osobno kupić? Czy można ew. wykorzystać obecną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza wymiana przedniego koła na sztywną oś? :) Ten raidon to np. to? Amortyzator Suntour Raidon XC RL-R 29 Cali Bia Rozumiem, że manetkę do blokady skoku trzeba osobno kupić? Czy można ew. wykorzystać obecną?