Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour Epicon 27.5 140 TR-L stuki


kadafiks

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.
Dotarł do mnie dzisiaj używany amortyzator Suntour Epicon 140 TR-L QRL15 27.5 rok 2013/2014. Pracuje normalnie, regulacje działają, ogólnie naprawdę wygląda dobrze poza postukiwaniem. Delikatnie postukuje podczas powrotu/rozprężania - dostałem filmik od innego użytkownika i ma to samo, mówi, że w Auronie również jest taki dźwięk, chociaż u mnie słyszalne chyba jest to nieco bardziej. 
Tutaj filmik:
https://youtu.be/PpeGXf6mvoI

Najważniejsze jest to, że stuka podczas potrząsania nim:
https://youtu.be/GZETDAjWAYk
 

Najlepiej to słychać przekręcając go o 180stopni i z powrotem:
https://youtu.be/-j3YnK2S5GQ

Nie zależnie od ustawień regulacji/blokady jest to samo.
Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc i poradę. Nie wiem jak rozmawiać ze sprzedającym. 
Wiem najlepiej odesłać na serwis, tyle, że po pierwsze muszę najpierw wiedzieć czy nie lepiej byłoby po prostu go odesłać, a po drugie jeżeli nie byłoby to nic poważnego to z chęcią serwis zrobię sam. Serwisowałem swoje poprzednie amortyzatory.

Z góry dzięki! :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź odkrec sam kartridż i zobacz czy wciąż stuka bo mam podejrzenia że za długi skok -140mm a za krótki kartridz, bo z tego co pamiętam Epicony wersji TR to były w Polsce tylko z blokadą na kierownicy a ty masz z blokadą na goleni. To są pierwsze moje podejrzenia bo w ubiegłym miesiącu miałem podobną sytuację. Po odkręceniu kartridza sam sobie odpowiesz na te pytanie czy to wina kartridza czy problem jest od strony komory powietrznej. Jeśli będziesz miał większy problem techniczny to możesz go do mnie wysłać na serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, dokładnie jest to model TR RL-L jeżeli to coś zmienia i amortyzator jest oryginalnie wyjęty z Gianta Trance 2014. Czyli odkręcić tylko prawy korek od góry i wyciągnę kartridż czy muszę śrubkę od dołu również ruszać? 
Druga sprawa to, że przy powolnym obracaniu go o 180stopni jak na 3 filmie WYDAJE mi się, że słychać to z lewej-powietrznej lagi. Sprężyny negatywne są w jednej czy obu? Jest szansa, że stuka przy potrząsaniu/obracaniu przez zbyt małą ilość powietrza po prostu? Pod pompuję go dzisiaj i zobaczę czy coś to zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź to prostą metodą wyciągając sam kartridż bez rozbiórki amora. Chcąć odkręcić kartridż to pościągaj pokrętło regulacji od dołu i korek blokady od góry. Od dołu odkręć nasadką 10mm nakrętkę a od góry nasadką 27mm ten czarny korek i wyciąg go. Ponaciskaj ponownie amorek. Jeśli znów ci będzie stukał tzn że to wina komory powietrznej - sprężyny negatywnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...