Skocz do zawartości

[Rower wyprawowy] Aluminium, Stal?


Durden

Rekomendowane odpowiedzi

Ok wybór jest pomiędzy, Ridley X-BOW ALL-Road Disc 2016 https://www.biketart.com/bikes-c1/hybrid-city-bikes-c36/ridley-x-bow-all-road-disc-p14867

 

A Cannondale Touring 2 2015 https://www.evanscycles.com/en-pl/cannondale-touring-2-2016-touring-bike-EV254007

 

 

Co wy o tym sądzicie?


Chociazjesli dobrze widzę to niestety Ridlay ma widelec karbonowy także odpada...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Tylko czy w Roninie zamontowanie gabaznika i sakw bedzie w 10% ok?, ponieważ długość tylnych widelek od suportu do hakow to 40cm. W rowerach typu Cannondale Touring jest to 45cm w Fuji 44cm

Ten Ronin ma typowo sportowa geometrie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym nie ma żadnego problemu. Możesz podpytać @zukikiziu bo jeździł z sakwami, albo innego użytkownika. 

 

Bardziej patrzyłbym na długość tylnych widełek pod kątem zwrotności roweru, im dłuższy "ogon" tym rower traci na zwrotności. Ma to i plusy i minusy ale nie jest przeszkodą w jeździe z sakwami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłem się, piasty w Roninie maja 32 otwory.

 

Zwrotność jak zwrotnoac. Wolałbym aby sakwy o buty nie tarly.

A co do Fuji Touring to troche nie podobają mi się te manetki microshift na końcu baranka. Nie wydaje wam się, ze łatwo takie rozwiązanie uszkodzić?

Dodatkowo jak to jest montowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bagażnik zawsze można przesunąć w tył, z tym nie ma problemu. Kwestia dopasowania mocowania. 

 

Klamkomanetki też są dość delikatnym elementem i przy większej glebie można je uszkodzić. Bardziej obawiałbym się tego że manetki na końcach kierownicy są zwyczajnie mniej wygodne w użyciu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ok wybór jest pomiędzy, Ridley X-BOW ALL-Road Disc 2016 Ridley X-Bow All-Road Disc - Bikes from Biketart UK   A Cannondale Touring 2 2015 Cannondale Touring 2 2016 Touring Bike | TOURING BIKES | Evans Cycles     Co wy o tym sądzicie?

 

riglej bedzie o wiele mniej wygodny - cienkie oponki i sportowa geometria.

cannondale juz lepiej.....

 

...ale dalej Roninu do pięt nie dorastają.....jeśli uwzględnić wygodno-turystyczne wykorzystani. W terenie Ronin też jest bestią.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Szukamy czegoś taniego, dobrego.  Kierownica może być prosta, ale jak będzie baranek to i lepiej.

Bez urazy, ale trochę jakby dziewica mówiła, jak miałaby wyglądać jej pierwszy dziki seks na orance :D

Jakieś mgliste mroczki, nadal zero konkretów :)

 

Zerknij na ofertę Marin'a - osobiście jestem stalowo skrzywiony, ale może ci podpasuje:

http://www.bike-project.pl/pl/p/MARIN-FOUR-CORNERS-M-CrMo/4052

Na allego BikerStudio ma szerszą rozmiarówkę i nie tylko FourCornersa można znaleźć w budżecie do 4000.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym na to popatrzył pod kątem ramy i ewentualnej bazy do modyfikacji.

 

Bo nie ukrywajmy, wyprawy rowerowe to poza podziwianiem widoków także dumanie na dłuższych i płaskich odcinkach nad modyfikacjami sprzętu :) 

 

Bo cena jest wg mnie adekwatna do sprzętu - tańszy Marin na Sorze, droższy Ronin na Tiagrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Ano fajny i ograniczona rozmiarówka ale jest ;) a nie jak ronin: może będzie, kiedy nie wiadomo, rozmiary nieznane :)

 

Na allegro jest jeszcze taki prostokierowniczy muirwoods godrzy rzucenia okiem:

allegro.pl/marin-muirwoods-29er-crmo-urban-bike-2017-l-w-wa-i6676794671.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Roninem to chyba tylko z rozmiarówką Authora i dużymi ramami jest problem.

Nie pytałem jak z dostępnością rowerów i czy będzie lepsza jak rok temu ale myślę że raczej trzeba szybko się mierzyć, dopasowywać i zamawiać sprzęt bo dobrze się sezon letni nie zacznie a już mogą się popularne rozmiary skończyć. Tak przynajmniej było z pierwszą wersją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w sumie nie wiem czego Ty od nas oczekujesz.

Pojawiają się w temacie propozycje rowerów będących dobrą bazą do tzw. wyprawówki a tutaj tylko co jakiś czas zmienia się koncepcja, pojawiają się kolejny parametry roweru idealnego.

Tylko chyba naszej idealnej propozycji wciąż brakuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekiwałem tylko waszych propozycji i naświetlenia tematu.

Za co jestem bardzo wdzięczny bo widzę temat roweru wyprawowego z innej perspektywy. Tak naprawdę to każdy rower jest dobry czy Ronin czy Cannondale czy może Fuji. Grunt to dyskusja co nad czym ma przewagę. Niestety dyskusja kieruje się tylko do tematu stal kontra alu.

Nikt nie rozwaza geometrii ram. W gre wchodzi osprzęt i cena.

Cena jak najbardziej wchodzi w gre. Osprzęt tez, ale go można stosunkowo szybko wymienić.

Temat używanego roweru byłby chyba najtansza i najlepsza opcja, opcja na której nie stracimy. Każdy się skupia tylko na tych nowych rowerach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Temat używanego roweru byłby chyba najtansza i najlepsza opcja, opcja na której nie stracimy.
takie rzeczy to już ebaj (porządne gravele)

 

Sam zacząłeś podrzucać linki do nowych rowerów, więc brać rowerowa podłapała temat.  

 

Odpuść sobie rowery ala grvel/przełaj w których są opony 32/35 mm. Jak ma być w miarę komfortowo to opony powyżej 40mm wzwyż. Wszystko w temacie jest już powiedziane. Nikt nie będzie się silił na dokładne analizowanie geometrii...jak chcesz mieć extra super to zamów ramę u rzemieślników ale tu ceny za samą ramę są ok 1000 euro. Weź ty połaź trochę po sklepach i się przymierzaj. Może ktoś z okolicy posiada taki rower. 

Jeśli używka- szukaj na angielski i niemieckim ebaju i linkuj (uwzględnij rozmiar i wstępne założenia). 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...