Skocz do zawartości

[tarcza] Zużyta tarcza piszczy?


TheRakku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zmieniłem sobie klocki na Kool Stopy metaliczne (wcześniej też Kool Stopy, ale żywiczne), hamują słabo, dużo słabiej niż żywiki, non stop się szklą i potwornie piszczą. Tarcza to odpowiednik RT86 z centerlockiem. Wszystko jest szczelne i odtłuszczone, więc nie ma takich szans żeby to powodował jakiś brud czy tłuszcz. Czy jest możliwość żeby piszczało przez zużytą tarczę? Ktoś z was miał taki przypadek? Te same klocki piszczały też z tarczą RT54. 

 

Gdybym zmieniał tarczę ma to znaczenie, że do metalików jakąś droższą czy wystarczy taka typu RT54?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tarcze pod klocki metaliczne róznią się od tych pod klocki żywiczne

 

Niby czym?

 

@@TheRakku,  w jakim terenie jeździsz?

 

Miałem podobnie jak Ty gdy jeździłem dużo po płaski i delikatnie hamowałem metalikami. W górach wszystko się zmieniło i hamowały już tak jak powinny. Później znowu jeździłem na nich po płaski i problem powrócił. Zmieniłem z powrotem na żywicę i jest git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że te klocki metaliczne Kool Stopa lubią się dobrze rozgrzać, bo są przeznaczone do DH itp. Jak się rozgrzeją problem trochę ustępuje, hamują trochę lepiej, mniej piszczą, ale po metalikach spodziewałem się czegoś lepszego od żywicznych. 

Nie obstaje za tym czy są konkretne tarcze do metalicznych lub zywicznych. Tylko się was pytałem jak jest :)

Edytowane przez TheRakku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku jakie teorie ludzie mogą wymyślić. Zużyta tarcza nic nie zmienia i nie ma prawa ocierac. Źle utawiony zacisk albo krzywa tarcza.

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z hydraulikami?

Wiesz co się dzieje jak masz klocki na końcówie i tłoczki zacisku są mocno wysunięte na zewnątrz? No to jak nie wiesz to Ci powiem. Klocki ocierają o tarczę i wtedy nie da rady wyregulować prawidłowo zacisku. Być może odwrotna sytuacja ze zużytą tarczą powoduje ocieranie (już pomijając piski przy hamowaniu). Dlatego pytam się was czy te 1,5mm grubości tarczy to pic na wodę czy faktycznie poniżej tej wartości tarcza nadaje się do wymiany.

Edytowane przez TheRakku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Tak, mam hydrauliczne hamulce, zajechane kilka kompletów klocków i nie było takich spraw, że jak mało klocków to ociera.

Jak ociera to albo tłoczki nie wracają jak trzeba (zacisk do serwisu), albo sprężynka rozpychająca jest do rozgięcia albo tarcza jest krzywa (i to czy ona ma poniżej czy powyżej 1.5mm nie ma znaczenia).

W tej chwili jedna moja tarcza XT ma jakieś 1.25mm grubości i jest prosta, nic nie ociera, klocków także jest niezbyt wiele, ale nie ociera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy kiedykolwiek miałeś do czynienia z hydraulikami?

Zakładasz temat prosząc o pomoc a potem udajesz specjalistę :P

 

Z hydraulika się bawiłem u siebie jak i u brata z avidem db1 i jakoś wszystko żyję i ma się dobrze ....

 

 

 

Wiesz co się dzieje jak masz klocki na końcówie i tłoczki zacisku są mocno wysunięte na zewnątrz?

To co dziać się musi? Proste - tłoczki się zbliżają do tarczy aby skok klamki się nie zmieniał.

 

 

 

No to jak nie wiesz to Ci powiem.

Encyklopedia świata? :P

 

 

 

Klocki ocierają o tarczę i wtedy nie da rady wyregulować prawidłowo zacisku.

To sobie tłoczki rozepchaj? :wallbash:  Jak problem się będzie powtarzał to trzeba się bawić z zaciskami bo możliwe , że tłoczki nie chodzą tak jak powinny.

 

Te 1.5 mm to teoretycznie granica. Niektórzy jeżdżą o niczym nie wiedząc i mają nawet milimetr albo mniej i nic. Co nie zmienia faktu , że lepiej taką tarczę wymienić , bo później jak Ci pęknie to Cię drożej wyjdą zęby niż ta tarcza. Oczywiście aby pękła to musi być ostro zjechana :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ychu najpierw się dobrze zorientuj jak co działa, a później radź ludziom na forum ;)


 

To sobie tłoczki rozepchaj? :wallbash:  Jak problem się będzie powtarzał to trzeba się bawić z zaciskami bo możliwe , że tłoczki nie chodzą tak jak powinny.

 

Jeszcze raz przeczytaj to co napisałem. Jeśli nie rozumiesz o co chodzi to lepiej ludziom od hamulców hydraulicznych nie doradzaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...