Skocz do zawartości

[kierownica] Problem z wyjęciem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! 

 

Próbowałem dzisiaj zobaczyć co jest przyczyną poluzowanych śrub na mojej kierownicy,dlatego postanowiłem,że ją wyciągnę,przeczyszczę a następnie nałożę od nowa.Niestety po odkręceniu śruby w kierownicy (zdjęcie 1) i po poluzowaniu tych poniżej kierownica nie chce "wyjść".Próbowałem ją jakoś wyciągnąć,ale nadal siedzi nie wiem może trzeba coś jeszcze odkręcić a ja o tym nie wiem?Zauważyłem też,że w pewnym miejscu rura wewnątrz jest trochę jakby wytarta w miejscu nachodzenia śrub (co może było przyczyną tego ze były luźne) i czy trzeba ją wymienić? Pozdrawiam!

post-202150-0-44511700-1486500725_thumb.jpg

post-202150-0-31383700-1486500735_thumb.jpg

post-202150-0-43639800-1486500749_thumb.jpg

post-202150-0-28620800-1486500754_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Po odkręceniu (poluzowaniu nie wykręceniu) śruby na górze kierownicy należy w nią stuknąć co by poluzować klin w który jest wkręcona a on z kolei unieruchamia kierownicę. Wtedy kierownice można wyjąć używając mniejszej albo większej siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odkręceniu górnej nakrętki i kontry (czyli wszystkich śrub i podkładek), porządnie zpsiukałem wspornik od dołu (tzn, przy odwróconym widelcu) wd40, po odczekaniu, puknąłem młotkiem w śrubę na mostku, wkręconą (nie do końca) w kamień rozporowy, gdy śruba się schowała a kamień luźno latał w główce ramy, po ponownym spsiukaniu i odczekaniu odwróciłem rower, walnąłem w mostek młotkiem przez kawalek drewienka, i puściło...

 

Natomiast luz na łożyskach sterów nie wynika z zamocowania mostka kierownicy, to dwie niezależne od siebie kwestie, jedyną najprostszą przyczyną luzów jaką znam to zbyt słabe dokręcenie nakrętkek.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętki od sterów z drugiego zdjęcia nie mają nic wspólnego z mocowaniem kierownicy i niepotrzebnie je luzowałeś. Spłaszczenie (wytarcie) rury sterowej jest normalne i jest po to żeby pozycjonować podkładki.

Pytanie też czy ten Twój luz na kierownicy to nie jest luz na sterach? Jeśli tak to w zasadzie niepotrzebnie ją wyciągałeś i wystarczyło skręcić mocniej stery. Jak już wszystko rozebrałeś to warto przyjrzeć się łożyskom, wymienić co trzeba i poprawnie wyregulować (skasować luz) przy montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...