Skocz do zawartości

[modernizacja] Modernizacja Kellys Saphix 2010


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem rower crossowy Kellys Saphix za 400zł jednak chciałbym w nim kilka części wymienić . Z tego co zauważyłem

-suport coś tam strasznie skrzypi ( nie pedały)

korba,łańcuch i kaseta zaniedbana raczej do wymiany

- amortyzator chciałbym wywalić i wstawić sztywny widelec

-koła centra z przodu i z tyłu też raczej nowe

-hamlce tył nie wiem o co tam chodzi ale prawie w ogóle nie hamują ( klocki są dobre)

 

Polecicie jakieś części na zamianę ?

 

Podaje dane techniczne roweru 

rama KELLYS Aluminum alloy triple butted
rozmiary ram 432mm (17")/ 483mm (19")/ 533mm (21")/ 584mm (23")
widelec SR SUNTOUR NEX4610-V3-HLO, 75mm, coil/ Speed Lock
stery KLS Expert integrated
suport SHIMANO cartridge (122.5mm)
korby SHIMANO (11) M171 (48x38x28)
manetki SHIMANO ST-EF60-8 EZ-fire Plus
przerzutka przód SHIMANO M191 (31.8mm)
przerzutka tył SHIMANO Acera M360
ilość biegów 24
kaseta SHIMANO CS-HG30-8 (11-34)
łańcuch KMC Z7 (114 links)
hamulce APSE
dżwignie hamulcowe SHIMANO ST-EF60-8 EZ-fire Plus
linki hamulcowe JAGWIRE stainless
piasty alloy/ SHIMANO RM30 (32 holes)
szprychy stainless steel
obręcze KELLYS Draft 622x19 (32 holes/eyelet)
opony KELLYS Softline 700x38C skinwall - ReflectiveLine
wspornik kierownicy KLS Cross - adjustable (diam 28.6mm/ bar bore 25.4mm)
kierownica KLS Rise CrossBar (25.4mm)
chwyty KELLYS Exbone kraton
sztyca KLS Expert (diam 27.2mm)
siodło KBIX CrossLine
pedały VP NonSlip - plastic
akcesoria CAT EYE reflectors, bell
waga kg 13,40 (483mm)

Edytowane przez BRO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli właściwie wymienisz wszystko oprócz ramy.Koszt modernizacji+ koszt roweru wyniesie Cię prawie tyle co nowy rower na takich podzespołach jak obecne.Jaki budżet? Koła może wystarczy wycentrować.Koszt mniejszy niż nowe koła.Hamulce prawdopodobnie źle działają właśnie z powodu krzywych kół,plus zasyfione pancerze,linki,obręcze i klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość duże koszta się z tego robią, może koła uda się wycentrować, napęd wyczyści i nasmarować. Na pewno wymień linki i pancerze.

W zeszłym sezonie kupiłem piękną szosę centuriona z 1990 roku, koła ledwo się kręciły, napęd był bardzo brudny, zmieniarki nie chodziły. Został rozebrany, wyczyszczony, odtłuszczony i bardzo porządnie nasmarowany. Skończyło się na wymianie ogumienia, klocków, łańcucha, linek, pancerzy i owijki a zapowiadało się na dużo większą inwestycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...