Skocz do zawartości

[Przełajki - galeria] Inspiruj, chwal, dziel się wrażeniami


Rekomendowane odpowiedzi

Przez te wasze forum, przełajki, bikepakingi, modzenie, druciarstwo i inne takie, pogrążam się w rowerowym świadku ;)

Dla fanu i z braku większych funduszy dokoptowałem drugi zestaw kółek i zmieniłem opony w pierwszym zestawie, pierwszy na oponach Conti Ultra Sport II 28C a drugi Conti Speed Ride 42C

IMG_20170512_231953868_HDR.jpgupload a picturecertificity.com

Brakuje jeszcze tylko z tego ulepa zrobić jednobiegowca ;)
 
Pytanie do wyjadaczy w tym i innych wątkach czy zapodanie takowego widła do tego fioletowego ramiaka to dobry wymysł?

http://onemorebike.pl/widelce-/2240-surly-disc-trucker-widelec-2826.html#.WRYv9GiLSUk


Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji 26" maksymalnie wchodzi 700x38c, w 28" wiadomo - miejsca więcej, aż po 700x50(?), ale te widły obniżą dziób roweru i wyostrzą kąty. Co Ty tam teraz nosisz, jakieś 463mm A-C? Bo te disctrakery mają 375-390mm A-C a więc cały przód opada mocno bardzo. Sterowanie się zmieni - będzie szybsze, bardziej nerwowe. Dobre do miasta jak musisz lawirować między autami w korkach, w terenie niekoniecznie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Checker Pig CPX C05 - Prosiak

2c8be1f6617569343bbc52feda14d84f.jpg

5b0082cb93b22ec8c5e636f24a2c58cd.jpg

4d1ff28b78822316461993013cbd7272.jpg

 

Frameset złowiony na allegro za 400zł.

Double butted CrMo spiral tubing (górna i dolna spiralnie frezowana).

Razem ze sterami 2148g, wideł 850g.

Nie wiem czym ona jest wykończona ale chyba nie ma żadnego lakieru. Fosforanowana stal?

Środek jest zupełnie czysty od rudej, na zewnątrz ma parę dobrych wykwitów, ale nie wygląda to groźnie, szczególnie że ramiak z 1999r.

Solidna niemiecka robota.

4d887ca2cc215feddb2489fffa55ab38.jpg

 

Stery ahead 1', tutaj poradziłem sobie redukcją pod mostek 1 1/8, sztyca 26,6.

Korba własnego pomysłu, Alivio M411 z blatami 44/32, mała tarcza usunięta, linia łańcucha zredukowana suportem 110,5.

7270677377033854f94b563209bb7cb3.jpg

45d35a4bdbdc89fbb5b1547dedc519e0.jpg

Klamkomanety Sora 3500, hamulce mini V Alhonga.

Dziś poskładany, więc ledwie paręnaście testowych km-ów, ale rokuje doskonale. Czuć lekkość.

Hawk!

Edytowane przez Alex1680
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po piaskowaniu rama będzie matowa, więc oryginalnego efektu nie osiągniesz bez polerki, więc albo wymyślisz inną metodę pozbycia się lakieru (środki chemiczne na ten przykład) albo czeka Cię mozolna polerka trudno dostępnych miejsc. 

 

Co do malowania, z tego co wiem nie daje się żadnego podkładu pod bezbarwny. Jest też opcja bezbarwnego lakieru proszkowego tyle tylko, że on nieco zmienia kolor tego co pod spodem. Także albo kilka warstw klaru, albo proszek bo inaczej rama będzie rdzewiała przez lakier (klar jest bardziej porowaty niż kolory).

 

Albo po prosty to olej i zostaw jak jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie, że niesetny to jest groźne. Zwróć uwagę, że to jest w okolicach spoin, a to znaczy, że płynie spod nich (nie doczyszczona po spawaniu z dziur, kiepskie spawanie - przyklejona spoina, rama przepracowana - zobacz, że wykwity są w miejscach w których teoretycznie występują spore naprężenia).

Z doświadczenia wiem, że takie zaczątki w krótkim okresie czasu powstają przez spierdzielone spawanie. Jeżeli to powstaje po kilku latach (jak tutaj) to efektem jest zazwyczaj przepracowanie i drobne uszkodzenia powłoki antykorozyjnej w tych miejscach.

Czy to jest lakier czy jakaś elektrochemia możesz sprawdzić poprzez spojrzenie do środka którejś rurki. Jak jest tam rdza to masz lakier, bo elektrochemia pokryłaby też w środku. IMO to lakier (proszek, jak kolega wyżej napisał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczyścić tylko punktowo i zabezpieczyć, jeździć, proszek to syf mogiła dla ram do tłuczenia po mieście, i kompletna utrata szansy na ocenę co się pod nim dzieje bo powłoka jest gruba.  W dodatku piaskowanie otworzy powierzchnię stali... Tak jak pisałem wyczyścić dremelkiem i wybłyszczyć bałwankiem z   pastą polerska ubytki  na lustro, i obserwować co się dzieje, jeśli rower trzymany w domu a nie w wilgotnej altanie korozja może się nie pojawić, ważne jest idealne wygładzenie ognisk...

 

Kłaść nowy proszek na taką ramę to grzech, - tak uważam ja del ja i nikomu nic nie narzucam i nie mówię nic poza tym jakby to było gdybym ta śliczna ramę miał ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem, wstępny rekonesans podpowiada mi że da się, mocowanie jest a konstrukcja nie wygląda na filigranową. Zapytałbym jednak jeszcze kogoś kto zna się na trwałości ram, i zakładam, że skoro nie ma w instrukcji takiej opcji to gwarancja nie obejmuje takiego użytkowania. 

Moja osobista akademicka koncepcja jest taka, by zakupić ośkę DT Swiss RWS (jak szybkozamykacz ale skręcana) i na to szukać bagażnika mocowanego do osi.


 

 

Jedyne minusy to przy średnich prędkościach jest nerwowy
 

 

 

 

Ta srednia predkosc to ile ?


​Popełniłem grzech ignorancji, ponieważ po zakupie nie sprawdziłem dobrze roweru (pierwszy raz kupowałem nowe). Rower steruje się dobrze, tylko za mocno skręcono top cap co powodowało opór na sterach. Efekt "uciekania" na boki to w istocie brak samoczynnej stabilizacji roweru podczas jazdy na wprost. Zorientowałem się dopiero obniżając mostek o podkładkę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historyczny moment, jak dla mnie. Kiedy w 1994 roku- miałem wtedy lat 12, ojczym nabył dla mnie stalowe mtb, jeździłem na nim aż padł pod koniec 2001, po ukończeniu szkoły i usamodzielnienu się miałem dwa budżetowe Kellys'y- oba skradzione i jednego Scott'a- sprzedałem z braku czasu na rower.
W 2015 złożyłem samodzielnie Peak'a ;) i zacząłem na nowo zabawę z rowerem. W tym roku kombinowałem z przełajowcem, interesował mnie, chciałem takim pojeździć i stworzyłem Ulepa, marzył mi się jednak stalowy Grawelissimo Przełajzowóz.
Obserwując forum cudem trafiłem na szansę życia mego i nabyłem Brazzers'a owego, wersja zaraz po rozpakowaniu, nabiciu sterów i założeniu kapci z Peak'a by sprawdzić czy wejdą- weszły, z tyłu mieści się 2.2 a z przodu 2.4

Czekam jeszcze na kierę, mostek i owijkę by całość przybrać.
Plan jest taki by pierw uzbroić jednobiegowo z napinaczem 13s/15s na 36s a później normalnie to co było w ulepie. Czyli docelowo 42C Conti SpeedRide.

DSC06415.jpggif uploader    

DSC06416.jpgphoto uploading  DSC06417.jpghow to screenshot on windows  

DSC06419.jpgfree upload  DSC06422.jpgfree picture upload   DSC06425.jpgtemp image upload    DSC06426.jpgimage sharing        DSC06428.jpgimage hosting over 5mb     DSC06429.jpgimage upload no resize     DSC06431.jpgfree photo hosting      DSC06433.jpgfree image uploading



Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł, po przeszło tygodniu- praca, opieka nad dwu i pół miesięcznym dziedzicem, ogarnąłem rower który miał w ogóle nie powstać gdyby nie świeżak z forum udostępniający linka do alledrogo, oraz z tego powodu mały kredycik w mym banku.
Brazzi- tak go będę zwał, z napinaczem miałem problem gdyż przy dłuższym łańcuchu kręcąc w tył miał luzy i spadał, więc skróciłem do maksa i w kółku prowadzącym pozbyłem się zabezpieczenia, dzięki temu łańcuch jest napięty jak skóra węża.
Oponki 2.2 i 2.4 okazały się jednak na styk i troszkę obcierała 2.2 między dolnymi widełkami, zaciągnę więc w tygodniu 54-622.
Kolorystycznie na zdjęciach nie powala, orange ramy nijak ma się z szprejem korby w tym kolorze, nie mówiąc już o oczoEbnej owijce supacaz która kosztowała tyle ile komplet kół do tego bajk'a ;)

IMG_20170530_211709852_HDR.jpgphoto sharing websites
reszta w miniaturach i tak już zasłałem temat ;)

IMG_20170530_211453706_HDR.jpg  IMG_20170530_211313426_HDR.jpg  IMG_20170530_211328944_HDR.jpg   IMG_20170530_211359136_HDR.jpg   IMG_20170530_211414443_HDR.jpg    IMG_20170530_211435973_HDR.jpg

Pozdrower

PS 
Butelka pod pedałem przypadkiem znaleziona w trawie gdy szukałem czegoś do podparcia roweru :)
Zdjęcia z telefonu bo lusterkowiec pojechał z teściową na plener malarski.
Przełożenie 36/13 powinienem dać radę ;)

Edytowane przez Sobek82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama ma potencjał, chociaż kolor nie mój, ale rower zrobiony na odp***dol, byle jak. Nie podoba mi się :(  Już pomijam kwestie odpustowych blatów i owijki, każdemu wedle gustu, ale mogłeś chociaż dać jakieś dystanse i zostawić jedną zębatkę zamiast całej kasety, to samo z korbą. Czarny szkot do ochrony ramy też nie najpiękniejszy ;)  Jest co poprawiać Panie Sobek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kolorystycznie na zdjęciach nie powala, orange ramy nijak ma się z szprejem korby w tym kolorze

Jakby tak przyczepic do niego czarne korby/blaty, czarna owije to wygladalby bardzo zacnie ;-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Rama ma potencjał, chociaż kolor nie mój, ale rower zrobiony na odp***dol, byle jak. Nie podoba mi się :(  Już pomijam kwestie odpustowych blatów i owijki, każdemu wedle gustu, ale mogłeś chociaż dać jakieś dystanse i zostawić jedną zębatkę zamiast całej kasety, to samo z korbą. Czarny szkot do ochrony ramy też nie najpiękniejszy ;)  Jest co poprawiać Panie Sobek. 

Pozostaje dopisać onetowe +1. No, może co do koloru ramy się nie zgodzę bo jest jaki lubię :)

Ale rozumiem powody czemu tak a nie inaczej. Pozostaje mieć nadzieję, że to stan przejściowy, bo rama zacna :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę że tam jest 36 szprych. Używa się "zwykłych" piast do takiego zaplotu - jest on determinowany przez otwory w obręczy. A już fakt, czy tak zaplecione koło jest wytrzymalsze niż zwykłe to inna kwestia.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobny zaplot w Treku Zektorze, Latalem tym po miesice pelnym ogniem, zrobilem pare setek km, Oponki byly 28C, moja waga 92kg+, z kolkami zupelnie nic sie nie dzialo, a rower lekko nie mial...nawet nie mialem wrazenia ze tyl pływa w zakretach. To był dobry pancerny rower, miło wspominam ...szkoda ze nie chwytał odpowiedniej wielkosci kapca na zime...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł, kółka kupiłem z aledrogo, najtańsze jakie były na mocowanie tarcz, taniej o 10 złotych niż owijki supacaz'a- mogłem wziąć fizik'a o połowę taniej ale mnie poniosło ;)
http://allegro.pl/kola-kpl-28-29-remerx-tarcza-dysk-wzmacniane-30-i6764086084.html

Po robocie jakem wrócił odkleiłem trójblat i poleciałem w las by zasmakować trochę singla ;)  teraz wygląda lepiej.
P5311449.jpgadult photo sharing

Nie muszę myśleć o zmieniarkach więc jest trochę dziwnie na początku jak nic nie musisz robić tylko cisnąć w pedał ;)


Pozdrower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...