Skocz do zawartości

[korba jednorzędowa] a kaseta


Radek_89

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie, 
to mój pierwszy wpis, starałem się nic nie przeoczyć i czytałem wiele zanim założyłem ten temat.

remontuje rower mtb na wiosnę i zastanawiam się nad taką kombinacją.
był to tani Lazaro: rama 21 cali, obręcze 28, stery ahead 1,1/8, widelec stalowy sztywny, na aluminiowej ramie 6061, na budżetowych kołach z wolnobiegiem, korbą shimano z najniższej półki i całej reszcie, kosztował mnie 800 zł na allegro (zostawiłem samą ramę która jest dosyć dobrze zespawana, jest w prawie idealnym stanie - lekkie rysy) i planuję odnowić rower, pomalować proszkowo ramę na jakiś ciemny kolor połysk i doszedłem do kasety i korby.

chciałbym prosić o jakieś sensowne rady, chcę zastosować z przodu korbę jednorzędową (była 3 - rzędowa), żeby wyeliminować przerzutkę i manetkę, z tyłu dać kasete z 9-cioma przełożeniami, pod takie koła:
http://allegro.pl/kpl-28-29er-remerx-masterdisc-cz-b-force-maszyny-i6298668328.html?reco_id=9ed04929-e029-11e6-9805-024ba25b25e2&ars_rule_id=201#
chociaż inne sugestie kół mile widziane, najlepiej komplet już z piastami i zaplecione, nowe, chociaż myślę, że te mogą być.

 

piasta na 9 rzedową kasetę, czy jest sensowne kupować kasetę na 9 rzędów i korbę jednorzędową?
może lepiej kupić inne koła pod kasetę 10 albo 11?
zależy mi bardzo na tym jednym rzędzie z przodu, coś, żeby sensownie współgrało z łańcuchem.
czy ktoś montował taki napęd?
na całość mam około 1500-1700 zł

czy jak mam mufę o średnicy 68mm, to mogę zastosować suport inny niż na kwadrat?
i jaki polecacie na początek?
przepraszam, pewnie niektórym moje pytania mogą wydawać się banalne i mnie pogonią, ale wolę się zapaytać kogoś kto ma o tym pojęcie, niż kupować w ciemno, 

pozdrawiam serdecznie

 

ps. bardzo będzie mi miło za wszelkie sugestie odnośnie korby, suportu i kasety, kół.
być może można kupić coś albo tańszego i lepszego, ale możliwe że będę musiał też dołożyć do czegoś więcej niż zakładam, stąd będzie mi miło za wszystkie rady
 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła jeżeli już na maszynówkach,to lepiej chyba na piastach Novateca.Bębenki są kompatybilne od 8 do 10 rz kaset.Przy korbie 1rz bedziesz potrzebował zębatki narrow wide i ramin korby,do których ją przykręcisz.Suport octalink będzie kompatybilny z Lazarro.Jesteś pewny że chcesz włożyć taką kasę w ten rower?

Ramiona korby+narrow wide+suport to ok.300 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam, chciałem dopisać (nie dało się edytować), że przeznaczenie tego roweru - teraz był taki trekingowy, a chciałbym bardziej go używać na asfalcie, zastosować cienką oponę, żeby mieć mniejsze opory, głównym przeznaczeniem roweru ma być asfalt, miasto, rzadziej leśne trakty, chociaż wolę się przygotować też na taką ewentualność, 

pozdrawiam


Koła jeżeli już na maszynówkach,to lepiej chyba na piastach Novateca.Bębenki są kompatybilne od 8 do 10 rz kaset.Przy korbie 1rz bedziesz potrzebował zębatki narrow wide i ramin korby,do których ją przykręcisz.Suport octalink będzie kompatybilny z Lazarro.Jesteś pewny że chcesz włożyć taką kasę w ten rower?

Ramiona korby+narrow wide+suport to ok.300 zł

dziękuję za odpowiedź.
mam ten budżet, zastanawiałem się też nad tym czy warto w niego inwestować, czy może kupić nowy rower, ale nie wiem czy mój budżet nie jest za mały.
mógłbym też nie inwestować w niego tyle, tylko po prostu go przygotować tańszym kosztem i kupić coś budżetowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, skoro masz te ~1700zł na rower, to warto spróbować go sprzedać, zebrać pieniadze jak to się mówi "do kupy", i spróbować kupić coś lepszego.

Oczywiście możesz przebudowywać ten rower, sa pasjonaci co kupiwszy makrokesza (akurat Lazaro nim nie jest) albo inny bardzo taniutki rower zaczeli potem z mozołem ładować w niego kasę. Ale kto komu zabroni? Mamy wolny kraj. Możesz też, skoro lubisz grzebać, składać rower z używek. Wymagana tutaj jest pewna wiedza i doświadczenie plus podjecie ryzyka zakupu używanych części przez internet. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie

tak ogólnie mówiąc, to chciałem mieć coś lepszego na tej mojej ramie, żeby wstawić już hydrauliczne hamulce, tak jak mówi Tatanka - wstawić coś na piastach Novatec, znalazłem koła teraz: 
http://allegro.pl/kpl-28-29-lozyska-tarcza-fw-disc-novatec-2-kolory-i6684061004.html
i pobawić się w złożenie.
bardzo podoba mi się ten romet z linka, pewnie by mi wystarczył do jazdy, ale tak bardzo chciałbym mieć w rowerze korbę jednorzędową, że pewnie do tego rometa też bym zaczął kombinować i pewnie dążyłbym do tego żeby go unowocześnić.
fakt, nie warto może inwestować w rower za 800 zł tylu pieniędzy i pewnie wolałbym to zrobić niższym kosztem, tak właśnie myślałem, że nie opłaca się wydawać tylu pieniędzy, tylko np zmienić napęd na ten który zaproponował Tatianka i zmienić tylko koła na takie aby piasta obsługiwała kasetę i kupić parę elementów które trochę pozwolą mi się poczuć lepiej na drodze asfaltowej, tj mostek jakiś wyścigowy, koła o wąskim bieżniku, najlepiej gładkie i pare bajerów, tak żeby zmieścić się w granicach 800-1000 zł.
nie wiem sam czy jest sens kupować hamulce hydrauliczne, być może lepsze okazały by się jakieś deore v-brake i obręcze z rantem pod klocki, zaoszczędziłbym ze 300-400 zł.

ale i tak bardzo dziękuję za rady.
odnośnie tego octalinka czy moglibyście powiedzieć coś więcej na ten temat?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przeznaczenie tego roweru - teraz był taki trekingowy, a chciałbym bardziej go używać na asfalcie, zastosować cienką oponę, żeby mieć mniejsze opory, głównym przeznaczeniem roweru ma być asfalt, miasto, rzadziej leśne trakty, chociaż wolę się przygotować też na taką ewentualność, 

 

To determinuje zastosowanie napędu. W takim użytkowaniu totalnie nie sprawdzi się napęd 1xX no chyba, że zastosujesz jakąś kasetę 11-21/23 lub 12-23/25. Domniemam, że tak nie chciałeś robić i zamierzałeś dać kasetę typowo terenową 11-32/34 lub 12-36 9s. Fatalna sprawa w asfaltingu. Mówię ci od razu, daj 2rz korbę 38/26 lub 40/28 i ciasną kasetę 11-28 czy nawet 11-25, a poczujesz od razu różnicę. Powiem więcej, korba 3rz wcale nie jest zła w tak przerabianym rowerze, bo daje olbrzymi zakres, a to pozwala zastosowanie bardzo ciasnych kaset szosowych 11-23 lub 12-23. Nie buduj napędu zgodnie z modą, buduj go z głową stosownie do użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem na co autorowi tematu jeden blat z przodu, ja dałbym nawet trzy aby mieć fajny zakres przy tym stylu jazdy. Oczywiście każdy lubi inaczej, jak Radek woli mieć np 1x8 albo 1x11 to proszę bardzo, tylko....po co? 

Ja bym, jezeli już autor bardzo chce go budować, dał lekkie mavice np crossone albo cos w ten deseń, wąskie zwijane opony, napęd na alivio lub deore cos a la 2x10 lub 3x9 i poszedł jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady, na pewno jeszcze to przestudiuję i coś wybiorę w końcu, 

 

ja roweru używam głównie do jazdy po asfalcie, zawsze na najniższej zębatce z tyłu i na największej z przodu, wole się pomęczyć nawet jak jest lekko pochyła droga, ale przerzutek prawie wcale nie zmieniam. 
codziennie jeżdżę do pracy rowerem (teraz w zimę trochę przestałem, w piatek się wybrałem, ale skończyło się to poślizgiem i zwałą), mam do pracy 25 km w jedną stronę i jest to jazda po asfalcie głównie, po arteriach warszawy, bo mieszkam 15 km od centrum.

mając lazaro i jeżdżąc nim do pracy zauwazyłem że mógłbym go jeszcze bardziej ulepszyć, na codzień pewnie jego przeznaczenie by mnie nie męczyło, ale przy dojeżdżaniu codziennym byłoby to lekkie udoskonalenie, a nie było mnie stać na szosowy rower, ani na coś lepszego, stąd pomysł żeby go zmodernizować tak, aby przyjemniej się jeździło, zakładam że w marcu zacznę już jeździc nim do pracy, stąd też myśl o jednej korbie, np z 44 zębami, ponieważ i tak nie zmieniam zwykle tarczy z przodu, jak już, to z tyłu, ale też bardzo rzadko. przerzucę z 7 zębatki na szóstą jeśli naprawdę nie mam już siły i zwykle to mógłbym używać z tyłu tylko 6 i 7 w tym wolnobiegu, a z przodu największej.

tak się właśnie zastanawiam co można jeszcze ulepszyć, żeby nie wydawać 1500 zł czy nie wiadomo ile, ale skupić się na napędzie w głównej mierze i kołach, aby już piasta była przystosowana pod kasetę, wymienić też te najtańsze podzespoły tj. manetki hamulców, same szczęki, przerzutkę tylną i inne elementy na takie już ze średniej półki. bardzo dbam o rower i gdyby nie ta piątkowa zwała na lodzie, to wyglądałby on jak ze sklepu. po każdym przyjeździe go szyszczę, smaruję od czasu do czasu wszystkie elementy które tego wymagają smarem maszynowym oprócz suportu, którego starałem się raz do roku wymieniać (jest to jakiś najtańszy neco na długośc dostosowany pod trzyrzędową korbę), domyślam się, że pewnie stosując z przodu jedną tarczę, musiałbym kupić lepszej klasy, jakiś krótki, np 113, bądź 111 mm? 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja roweru używam głównie do jazdy po asfalcie, zawsze na najniższej zębatce z tyłu i na największej z przodu, wole się pomęczyć nawet jak jest lekko pochyła droga, ale przerzutek prawie wcale nie zmieniam. 

Twoje kolana, twój wybór. Pokazuje to jednak, że warto przemyśleć totalnie ciasny i twardszy napęd, byś w końcu tych przerzutek zaczął używać. Pomyśl nad korbą trekongową 48/36/26 i kasetą 11-23 o ile nie ma kaset 11-21 9s.

 

Przemyśl jeszcze raz modernizację za 1500zł, czy nie warto sprzedać tego roweru i kupić jakiegoś fitnesa z napędem szosowym, w którym ewentualnie podmienisz kasetę z najczęściej seryjnej 11-32 na coś ludzkiego do jazdy po płaskim 11-23.

 

Podpowiem ci jeszcze, że permanentna jazda na najmniejszej koronce kasety zbyt dobrze jej jak i całemu napędowi nie służy. Powinieneś tak dobrać napęd, byś na co dzień jeździł w okolicy środka kasety czyli koronek 15 do 21. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, korba która się tu znajduje to SHIMANO FC-M311 48/38/28.

Rower jest obecnie w takim stanie. Te białe oklejenia na ramie i w innych miejscach jest to izolacja naklejona od nowości na lakier, aby w tych newralgicznych miejscach nie rysowal sie lakier. Tu w miejscu gdzie wisiała trójkątna saszetka, w miejscu styków pancerzy przerzutek i hamulców z ramą, tylny prawy widelec też cały okleilem plus zastosowałem taką ochronną rzepe. Akcesoria które wymieniłem na inne od nowości to korba, wcześniej była inna, kierowica, mostek, pedały. oprócz tego wymienilem do tej pory dwa razy wolnobieg i suport na takie same jak były fabrycznie. Koszt 30-40 zl za sztukę. Dodatkowo dolna rura ramy tez po całości obklejona jest izolacją aby nie lapala rys ani uderzen kamyków czy innych rzeczy, a gdyby nie ta zwala gdzie porysowalem przerzutke tylną, prawą raczke kierownicy i pedały, to stan roweru byłby jak ze sklepu. Ale zastanawialem sie wlasnie nad tym rowerem typu crossfit, mysle ze to cos dla mnie i dzięki Wam chyba skutecznie odejde od koncepcji modernizacji za taką dużą kwotę, moze lepiej nabyc inny rower, bardziej z przeznaczeniem na asfslt, gdzie nie są potrzebne aż 3 tarcze korby. Ale też mysialby to być rower za 1500-1600 zl biorąc pod uwagę że tego sorzedalbym za jakieś 500-600 zł, chociaż nie wiem czy tyle w ogole za niego wezmę. 

rower dzisiaj prezentuje się tak. myślałem że w poprzednim poście dodam zdjęcia, ale zapomniałem kliknąć żeby dołączyć

post-202043-0-38002600-1485100497_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie popieram kolegów wyżej, napęd 1x xxx to w warunkach miejskich jakiś kawał :) 

 

Nie widziałbym niczego złego w inwestowaniu w taki rower mój Lazaro na przestrzeni lat zmienił się nie do poznania :https://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/1539-trans-rower-lazaro-integral/

 

Co do malowania:

https://www.forumrowerowe.org/blog/247/entry-1042-malowanie-aluminiowej-ramy-rowerowej-w-warunkach-domowych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...