Beleg Napisano 21 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2017 Witam Już wiem że szosa to moje przeznaczenie, teraz się zastanawiam jaki model, z wytrzymałą ramą i kołami pod moją wagę. Mój wzrost to 192cm długość wew. nogi to 89cm a waga 100kg. Przeznaczenie: jazda treningowa i rekreacyjna bez dodatkowego obciążenia. Bez współzawodnictwa w maratonach i innych zawodach. Obecnie rocznie na crosie kręcę ok. 6 tyś. w dystansach 60-100km ze średnią 25-27km/h zależnie od dnia. Z różnych kalkulatorów doboru wielkości ramy wychodzi mi przy klasycznej ramie szosowej wielkość 61. Ostatnio natknąłem się na wyprzedaż : http://allegro.pl/rower-szosowy-cannondale-caad8-105-2016-rozm-61cm-i6684137528.html, specyfikacja wygląda ok ale martwią mnie koła. Rozważam też zakup w PlanetX, ale proszę kogoś kto tam kupował o opinie na temat transakcji, transportu i samego sprzętu tam kupionego. Budżet to właśnie ok. 4tyś. mogę naciągnąć do 4,5 tyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Groszkin Napisano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Ja mam 190cm, ważę 90kg i mam bardzo długie ręce. Fuji roubaix 1.2 z 2014 w rozmiarze 61 był dla mnie za duży. Natomiast Cube peloton w rozmiarze 58 idealny chociaż na pierwszy rzut oka wydawał się malutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiersztor Napisano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2017 Rozmiar ramy to jedno, wczytaj się dokładnie w możliwościach kół. Mój znajomek, ważący niewiele ponad 100 kg, po zakupie nowej szosy Scotta miał spore problemy z pękającymi szprychami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CentrumRowerowe Napisano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2017 Dokładnie, w szosówkach większych rozmiarów najbardziej dostają koła, ze względu na wagę kolarza. 24 szprychy w tylnym kole przy około 100 kg to moim zdaniem mało. Myślę, że minimum to 28, a optymalnie 32. Jeśli ktoś zamierza jeździć rekreacyjnie dobrym wyborem będą szosówki o geometrii typu Endurance (kierownica trochę bliżej i wyżej) z hamulcami tarczowymi. W zakładanym budżecie będą to raczej hamulce mechaniczne, ale seryjne koła powinny być wytrzymalsze. Oczywiście waga roweru nieco wtedy wzrośnie. Przykładowy Fuji Sporif 1.3 Disc, w dobrej cenie, rozmiar 58 powinien być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.