Skocz do zawartości

[Strach jazdy zimą] Wasze opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam straszne parcie, żeby jeździć ale razem z tym pojawia się lęk przed ciągłymi wywrotkami i ew. uszkodzeniem roweru.

Posiadam rower crossowy, z wąską oponą i pytanie do was czy moje myślenie jest uzasadnione ? Dodam, że jazdą zimą byłaby dla mnie nowością.

Mam hamulce hydrauliczne, jest możliwość zamarzania oleju ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodem też byś miał obawy jeździć zimą - tu też jest większe prawdopodobieństwo stłuczki czy wpadnięcia do rowu. Przy zachowaniu należytej ostrożności nie ma się co bać a glebę i uszkodzenie roweru możesz zaliczyć równie dobrze w pięknym słońcu przy +25°.

Olej w hamulcach nie zamarznie  , ale przy niższych temperaturach gęstnieje i zamula działanie (tu lepiej sprawują się hamulce na DOT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdziłem przy -20C i płyn DOT w Avidach nie zamarzl jedynie odczucie hamowania jest inne tak jak kolega wyzej pisał

A co do wywrotek to jezei bedzie to spokojna jazda to raczej nie powinnienes sie wywrocic , wiadomo zawsze mozna złapać uślizg kołem ale umiejetnie hamujac nawet na lodzie trudno o wywrotke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez mam rower crossowy i na zime tylna opone zamieniam na wezsza bo mi przy szerokiej blotnik nie wchodzi (a latem jezdze bez). Jazda zima jest przyjemna. Najgorsza jest jesienna plucha (mokro, bloto, deszcz, itp.)

Sprobuj i nie boj sie. Spodoba Ci sie.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cie,

 

Jeżdżę w zimie na oponach Continental Top Contact Winter II Premium, np:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-top-contact-winter-ii-premium-26x1-9-50-559-zwijana-reflex-czarna-continental,521438.html?_pli=22957a#76031435

 

Drogie, ale warte każdej złotówki... Jazda fantastyczna poniżej -5 stopni C na suchym, mokrym, zaśnieżonym oraz oblodzonym podłożu (na oblodzeniach oczywiście z większą dozą ostrożności).

 

Ostatnia jazda - dziś, 15 km w masce... :(

 

Pozdrawiam

post-201920-0-37703300-1484078479_thumb.jpg

post-201920-0-48432200-1484078491_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Cie,

 

Jeżdżę w zimie na oponach Continental Top Contact Winter II Premium, np:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-26-cali-559/p,opona-top-contact-winter-ii-premium-26x1-9-50-559-zwijana-reflex-czarna-continental,521438.html?_pli=22957a#76031435

 

Drogie, ale warte każdej złotówki... Jazda fantastyczna poniżej -5 stopni C na suchym, mokrym, zaśnieżonym oraz oblodzonym podłożu (na oblodzeniach oczywiście z większą dozą ostrożności).

 

Ostatnia jazda - dziś, 15 km w masce... :(

 

Pozdrawiam

Jesssuuuu, ależ piękne te oponki, tylko ta cena...

Może na przyszły sezon po cichu przed żonką na nie uciułam.

Póki co, balansuję na tych moich letnich po kilka km dziennie, bo całe miasto oblodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdże juz kilka zim i spoko, zapomnij o używaniu przedniego hamulca, wykonuj wszystko płynnie, jak mozna to unikaj lodu a łap śnieg... moze najpierw potrenuj wyczucie roweru w zimowych warunkach - uślizgi, poślizgi, gdzieś w bezpiecznym miejscu zanim na drogę... pamiętaj o asekuracji nogą jakby co, zawsze to cos... i mysl na zapas nie zostawij nic na ostanią chwilę jak mozn niemal latrem... i dobrej zabawy, bo to super... aha i nie szalej ze zmienieniem przerzutek, lepiej wybierz jedne ustwaienia, nie za lekkie i tego się trzymaj.

 

Nie zapominaj o kasku ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie i piękne dZiękuję za odpowiedzi. Jutro ruszam. Oglądałem mase poradników z jazdy zimą ale wiadomo, że czesto za kamerą stoją ludzie ze sprzętem typu ich koło = wartość mojego roweru i chciałem przeczytać coś realnego. Dodaliscie mi odwagi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesssuuuu, ależ piękne te oponki, tylko ta cena...

Może na przyszły sezon po cichu przed żonką na nie uciułam.

Póki co, balansuję na tych moich letnich po kilka km dziennie, bo całe miasto oblodzone.

 

...czyli zrobisz dokładnie to samo co ja zrobiłem!

 

A tak na serio: długo się "łamałem", to jednak niezła kasa. Ale teraz podczas każdej jazdy aż się chce krzyczeć z radochy! Na dolnej granicy ciśnienia jeździsz bez uślizgów z całkiem niezłym hamowaniem... Naprawdę czujesz się na nich bardzo pewnie. :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jak nie masz doświadczenia w jeździe zimą to dodatkowo polecam w domu porobić trochę ćwiczeń stabilizacyjnych (np. wypady jedną nogą do przodu na czymś miękkim, przysiady na czymś miękkim etc - najlepsze do tego jest bosu albo beret ale np. pękatą odpowiednio "nabitą" poduszką też możesz zimitować).

Takie ćwiczenia poprawiają balans na rowerze, jak Ci się koło uślizgnie to łatwiej wyprostować rower.

Pozdrówki, Marta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli autor ma domek jednorodzinny to sól nie straszna, tylko czas na czyszczenie i smarowanie jest potrzebny.

No jeżeli mieszka na skraju lasu to ja w ogóle nie rozumiem po cholerę zakłada temat, wychodzi się z domu wsiada na rower i sprawdza jak to jest.

Marnując czas na pitu pitu tracisz kolejne wyjątkowe, rzadkie dni na zrobienie super zdjęć i zbudowaniu techniki panowania nad rowerem.

http://www.sports-tracker.com/workout/mant3z/58727fedf38d6151fc2b4db4

 

W zeszłym roku nie było szans na takie harce jak w tym roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jak nie masz doświadczenia w jeździe zimą to dodatkowo polecam w domu porobić trochę ćwiczeń stabilizacyjnych

(...)

 

Nie przesadzajmy. Moj 8letni syn jest zachwycony jazda po sniegu i specjalnie skreca i blokuje tylne kolo. Taki drift rowerem zamiast Golfem. ;)

Poprostu jezdzij. Jest fajnie i zupelnie inaczej niz latem.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnij o używaniu przedniego hamulca,

 

A ta "porada" jest bardzo szkodliwa i niebezpieczna. Równie dobrze mógłbyś doradzać, żeby w aucie hamować tylko ręcznym.

Nadużywanie tylnego hamulca na śliskiej nawierzchni kończy się zerwaniem przyczepności, blokadą koła, niekontrolowanym poślizgiem z zarzuceniem tyłu roeru i upadkiem. Chroni przed tym jedynie opona z kolcami, której autor tematu nie ma i raczej nie ma zamiaru nabyć.

W każdym pojeździe kołowym głównym hamulcem roboczym jest hamulec przedni, wynika to z podstawowych zasad inżynierii opartych na prawach fizyki i rozkładzie sił w poruszającym się pojeździe. Hamulec tylny jest hamulcem dodatkowym, używanym do wspomagania pracy hamulca przedniego, jako hamulec główny na stromych podjazdach a także do celowego zrywania przyczepności tylnego koła.

Natomiast próby czynienia z hamulca tylnego głównego hamulca w pojeździe to prosta droga do wypadku. Możnasię o tym łatwo przekonać próbując prowadzić auto bez używania hamulca nożnego, tylko gaz, biegi i ręczny (na własną odpowiedzialność i nie na drogach publicznych).

Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do używania głównie lub wyłącznie hamulca tylnego i boi się hamować przednimze względu na strach przed przeleceniem przez kierownicę, to polecam ćwiczenie prawidłowego hamowania poprzez terapię szokową - zdemontować tymczasowo tylnyy hamulec wraz z klamką.

Można w pełni bezpiecnie jeździć rowerem z tylko jednym (przednim) hamulcem.

Jego używanie uczy też odpowiedniego doboru siły hamowania - nie zaciskania klamki zawsze z całej siły do blokady koła, tylko z wyczuciem, dla uzyskania siły hamowania optymalnej w danej sutyacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP Chcesz żeby kolega się zabił? Wszystko to co powyżej dotyczy jazdy na rowerze w dobrych warunkach pogodowych.

Poślizg tylnego koła jest stosunkowo niegroźny, poślizg przedniego koła = gleba.

Jeśli zauważyłeś że właśnie wjechałeś na lód to nie dotykaj klamki przedniego hamulca, jeśli to tylko możliwe nie zmieniaj kursu, najlepiej tocz się do przodu. Można delikatnie zahamować tyłem, w ostateczności odrobinę skręcić. I bądź przygotowany na ewentualną glebę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, zdecydowanie bez roweru na razie:

 

http://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/polska,28/jakosc-powietrza-w-polsce-powoli-sie-poprawia,221279,1,0.html

 

ani aktywności ruchowej na "świeżym" powietrzu bo bardziej szkodzi niż pomaga obecnie.

A jak bedziesz szedl zamiast jechac to oddychasz innym powietrzem? Przy normalnej, spokojnej jezdzie nie wdychamy duzo wiecej tego syfu a wdychamy go krocej (chociaz ja w domu nie mam innego, importowanego powietrza i oddycham tym samym).

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodem też byś miał obawy jeździć zimą - tu też jest większe prawdopodobieństwo stłuczki czy wpadnięcia do rowu. Przy zachowaniu należytej ostrożności nie ma się co bać a glebę i uszkodzenie roweru możesz zaliczyć równie dobrze w pięknym słońcu przy +25°.

Olej w hamulcach nie zamarznie  , ale przy niższych temperaturach gęstnieje i zamula działanie (tu lepiej sprawują się hamulce na DOT).

 

To mówią legendy. Realnie to nie olej powoduje zamulanie hamulców a sztywniejące w niskich temperaturach uszczelki hamulców pracujących na oleju mineralnym. Realnie w skrajnych przypadkach powoduje to trwałe uszkodzenie uszczelek (niecofanie się tłoczków i ich "zawieszenie" z zablokowaniem kół) i/lub wycieki z zacisków.

 

A co z solą? Nie boicie się o korozję?

 

Czy strach nie pozwala Ci jeździć zimą samochodem? 

U większości ludzi "czego oczy nie widzą tego sercu nie żal". Zauważyłem wielokrotnie że w samochodzie nie dostrzega się problemu a w rowerze owszem. 

A żeby przestać się bać ludzie stosują wiele różnych metod, które wielokrotnie opisano, także i tu. Jedną z nich jest częste mycie roweru, inną mycie napędu po dojechaniu na miejsce (np do pracy czy domu), używanie rowerów tylko zimowych, stosowanie napędów bez przerzutek itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...