Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[amortyzacja] Fox Factory Float- gwint\zawór\pompka


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 sowa444

sowa444

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Liwa
  • Imię:Piotr

Napisano 09 styczeń 2017 - 18:39

Cześć dziś dotarł do mnie nowy rower amortyzacja to Fox Factory Float 32 Kashima (2016r). Full skok:100/100.

Chciałbym wyjaśnić moją wątpliwość. Chciałem ustawić SAG. Z przednim amortyzatorem nie ma problemu pompuję jakieś tam ciśnienie np. 80PSI odkręcam pompkę i przykręcając ją znowu na skali pompki po dokręceniu od razu skala pokazuje 80 PSI. Dziwna sytuacja jest z tylnym damperem. Przykręcam pompkę (już mocniej nie da rady) oczywiście palcami, pompuje np. 110 PSI odłączam i gdy chcę znów napompować na skali pompki jest 0 PSI. Wygląda na to że ciśnienie nie ucieka z amora bo robi się twardszy tylko nie wiem czemu nie pokazuje aktualnego ciśnienia, pokazuje je dopiero jak zrobię ze 4 ruchy pompką, do tego spuszczanie powietrza pompką jest bardzo utrudnione a czasami niemożliwe, dodaje że z przodu nie ma z tym problemu. Zauważyłem też że gdy mam podłączoną pompkę do dampera to baaardzo powoli ale ciśnienie spada, wskazówka pompki bardzo powoli ale jednak się opuszcza.  czy komuś coś takiego się zdarzyło? to normalne zjawisko?

 

I jeszcze jedna sprawa, Nie mogąc spuścić powietrza pompką zrobiłem to ręcznie naciskając lekko ten wystający cypek w środku no i oczywiście powietrze zeszło ale nie prysnęło ani trochę oleju, zrobiłem tak z przodu i z tyłu i jest taka sama sytuacja, czy to oznacza że amortyzatory są suche, brak oleju i trzeba to ogarnąć? ogólnie jest jakiś sposób na sprawdzenie czy w amortyzatorze jest olej nie rozbebeszając go? Muszę oddać nowy rower do serwisu?

 

Będę bardzo wdzięczny za każdą informację.


  • 0

Reklama

Reklama

#2 skom25

skom25

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3070 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Otwock
  • Imię:Filip

Napisano 09 styczeń 2017 - 18:45

Olej jest w dolnych lagach a nie komorze powietrznej. W komorze ( przynajmniej w Sr Suntour) może być minimalna ilość oleju żeby uszczelnić całość.

 

Co do ciśnienia, jaka pompka? U mnie jest podobnie, najwyraźniej musi się otworzyć w pełni zawór żeby było widoczne ciśnienie.

 

Krąży opinia że nowe amortyzatory są suche, także lepiej oddać na serwis zerowy albo zrobić go samemu, nie jest to trudne.


  • 0

#3 sowa444

sowa444

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Liwa
  • Imię:Piotr

Napisano 09 styczeń 2017 - 18:51

Cześć Skom25 dzięki za błyskawiczną odpowiedź, Jest to rower Canyon i oni dołączają swoją pompkę i właśnie jej używałem, z tym serwisem zerowym to nie wiem jak u nich jest, dowiem się. samemu to wolę nie ryzykować, przynajmniej jeszcze nie teraz, a jak na razie sam nie serwisowałem amortyzatora.


  • 0

#4 skom25

skom25

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 3070 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Otwock
  • Imię:Filip

Napisano 09 styczeń 2017 - 19:15

O ile pamiętam, w przypadku amortyzatora wystarczy odkręcić dolne śruby, zlać olej i nalać odpowiednią ilość nowego. Jak to wygląda w Damperze, nie wiem.


  • 0

Reklama

Reklama

#5 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 413 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 09 styczeń 2017 - 20:33

Powinno się też nasączyć gąbeczki i dać smar na uszczelki. Co do dampera to tylko przesmarowujemy wszystko i nalewamy fox float fluidu bo seryjnie również nie jest on dodawany żeby tłoczysko dampera było suche. Koszty takiego serwisu nie są duże, u nas to ok. 40-50zł.

 

Co do wentyla to raczej kwestia pompki, widocznie dzyndzel wciskający zawór jest za krótki i odblokowuje się on pod wpływem ciśnienia powstałego w wężyku zamiast mechanicznie. Spróbuj z inną pompką.

 


  • 0