Skocz do zawartości

[kierownica] - jak obniżyć?


J67

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak się ułożyło, że moja szosa od kilku tygodni stoi do góry kołami. Do wymiany piasta i suport, a na razie nie ma kasy. 

W związku z tym przesiadłem się na miejskiego  jamnika i przekonałem się ponad wszelką wątpliwość, że jest szybszy. W rozumieniu prędkości średniej w terenie płaskim i prawie płaskim. Jamnika zbudowałem na takiej ramie:

post-193410-0-00796200-1483885722_thumb.jpg

i dałem mu napęd typu ostre koło.

Nie mogę wrzucić zdjęcia - po metamorfozie, ale wyszedł całkiem zgrabny pomykacz, o czym świadczą wyniki.

Już od pewnego czasu przymierzam się do liftingu mojej szosy. Za radą kolegi Arni 220 planuję zmienić korby na krótsze i jednocześnie - z mniejszymi tarczami. Mam też wstępnie ogarnięty temat wymiany kierownicy:

http://www.forumrowerowe.org/topic/212279-kierownica-szosowa-zwezanie/

Pozostaje kwestia jej wysokości. Rozmiar ramy to 56 cm, więc teoretycznie optymalny dla mojego wzrostu (172 cm), ale kiera nie idzie już głębiej niż 3 cm poniżej linii siodła. (Stery 1", mostek-fajka). Na jamniku mam 8 cm niżej, więc to spora różnica w powierzchni czołowej.

I wreszcie pytanie: Czy zastosowanie takich akcesoriów:

https://www.cyklotur.com/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/akcesoria-i-czesci/p,adapter-do-wspornika-kierownicy-ahead-ad-307-accent,8102.html

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/regulowane/p,mostek-regulowany-25-4-mm-105mm-0-60-st-bialy-force,582265.html

jest - Waszym zdaniem - sensowne i przyniesie oczekiwany skutek?

A może jakieś inne pomysły?

Dla pełnej jasności dodam, że chodzi mi o rozwiązania budżetowe.

Pozdrawiam. Wdzięczny będę za wszelkie podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź najpierw jakiej średnicy mostek wchodzi do tego "jamnika" , gro rometowskich tworów było na mostki 21,1.

Zauważ też , że mostki regulowane mają zakres od "0" w górę , zazębienie regulacji  przy odwrotnym montażu może nie trzymać już tak jak powinno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uważnie czytałeś - to jamnik jest akurat w porządku. Rower do liftingu jest germański. Epple.

W każdym razie - rozumiem, że mostka regulowanego typu ahead się nie odwraca?

Chodzi mi po głowie jeszcze jeden szampański :)  pomysł:

Zbudować podobnego jamnika, tyle, że ze skrzynią biegów.

Piasta taka:

http://e-bmx.pl/opis/9051207/piasta-tyl-wolnobieg-maszyny.html

zwężona do 120 mm, wolnobieg 5-rzędowy (bo nic innego nie wejdzie).

Przy stopniowaniu 14-28 wystarczy korba z 1 tarczą (52 lub 53T).

Korba 165 mm z przykręcanymi tarczami da możliwość regulacji linii łańcucha, bo z tym może być największy problem.

Wkład suportu taki:

https://holender.info/suporty/322-suportu-124mm-na-kwadrat-kpl.html

lub na maszynach. W sumie - kulkowy na miskach wciskanych - sprawuje mi się nieźle.

Hamulce takie:

http://archiwum.allegro.pl/oferta/przednie-szczeki-hamulcowe-alhonga-ostre-kolo-fix-i4882771811.html

Mam na przodzie. Pasuje i działa.

Mostek-fajka 120 mm (rometowski) pasuje i do takiej ramy - odpowiada mi.

Reszta części od germańskiej szosy.

Co sądzicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10* w dół, to będzie realnie w poziomie. Mostek-fajka też jest gięty pod ostrym kątem, bo rura sterowa nie jest pionowa. Ale wpisując w googlach Twoją podpowiedź - trafiłem na coś takiego:

http://ctbike.pl/x-tasy-high-cover-wspornik-kierownicy-105-mm.html

Czy taki mostek mogę odwrócić?

To by mi dało 2-3 cm. No i prawdopodobnie adapter wszedł by w widły o 1-1,5 cm głębiej (fajka ma promień). Gdyby to się udało - taka wysokość by mnie zadowoliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taką przejściówkę z cala na Aheda na zbyciu. Mogę ją wysłać za symboliczną złotówkę i koszty przesyłki 

P.S.

Mogę się oczywiście mylić , ale taki suport to hybryda - połączenie kwadratu szosowego z miskami do ram turystycznych. Zachodzi obawa ze Twoja rama wcale nie jest szosowa tylko turystyczna , co jednocześnie tłumaczyło by zbyt wysoko położoną kierownicę ... Może jakaś fotka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki nie da rady :(. Nie mam czym zrobić. W moim dalekobieżnym suport mam wkręcany (moim zdaniem gorszy). Wciskany by był - gdybym robił jamnika

Rama - rzeczywiście jakaś dziwna. Duże prześwity. Ale na razie - zostaje.

Do Mirecki wysłałem PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...