Skocz do zawartości

[Do 4000 PLN] damski cross lekki


Emmma

Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

 

Prośba o pomoc w ostatecznym wyborze.

Postanowiłam przesiąść się w tym roku z miejskiej damki na rower,który nada się i na miasto (50%), i na szutry, i las. Rower ma służyć "na dłużej" i mieć możliwość adaptacji do wycieczek kilkudniowych.

Przejrzałam wiele wątków, doprecyzowałam swoje potrzeby i szukam możliwie lekkiego cross-a na (chętnię) damskiej ramie, na deore, chętnie z powietrznym amortyzatorem.

Wzrost 165 cm, waga 53kg, przekrok: 78 cm.

Na liście na dziś mam:

 

Cube Cross lub Cube cross pro ( jeśli w dobrej promocji)

https://www.cube.eu/produkte/trekking/cross/cube-cross-blue-kiwi-2016-trapeze/

 

Merida cross lady 500  

http://www.rowerymerida.pl/produkt893/crossway-500-lady-rower-merida.html

 

Radon 7.0 scart lady - jestem skłonna pojechać po niego do Niemiec:-)

http://www.radon-bikes.de/en/trekking-cross/cross/new-scart/new-scart-70-lady/

 

Author Codex

http://rower.com.pl/author-codex-asl-damski-546980?zenid=b738e13b1a90464f9561a293315e56fa

 

 

Malowanie bez rożów , kwiatków .

Czy warto inwestować więcej w powietrzny amor? Mam wrażenie,że przy mojej wadze tylko taki ma sens ale może się mylę. Który z tych rowerów ma najlepszy osprzęt za swoją cenę?

 

Przymierzałam się  na razie tylko do Cube i Meridy, i bardziej odpowiadał mi Cube.

Prośba o wskazówki , ewentualnie inne typy.

Dziękuję z góry:-)

Emmma

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy twojej wadze amortyzator powietrzny byłby wskazany aby w ogóle spełniał swoją rolę (wersje sprężynowe mają fabrycznie sprężyny dla bajkerów 70-80kg).

Na listę dorzuciłbym jeszcze 2 modele rodzimych marek Unibike Zethos https://www.expertbike.pl/unibike-zethos-lds-2016-p-956.html (na kompletnym Deore łącznie z hamulcami, niestety amorek ze sprężyną) oraz Romet Orkan 5.0 http://allegro.pl/rower-28-17-romet-orkan-5-0-d-cross-2016r-wwa-i6344101767.html (najlepszy stosunek cena/osprzęt , powietrzny amor).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z podanych przez Ciebie, to Author najbardziej rzucił mi się w oczy - ma nietypową jak na cross'a korbę, ale to akurat uważam za zaletę, bo przełożenia będą nieco bardziej miękkie.

Niestety jest też najdroższy, więc propozycja w sumie średnio interesująca.

Merida jest dość ciekawa, bo posiada regulowany mostek kierownicy, co umożliwi Ci szerszy zakres regulacji i tym samym więcej możliwości dopasowania do własnych preferencji ( np. wygody ).

Poza tym ma amortyzowaną sztycę podsiodłową, której pewnie daleko do zaawansowanych modeli, ale jednak bardziej oszczędzi - tu z całym szacunkiem - Twoje 4 litery.

Zatem głos na Meridę, mimo sprężynowego amortyzatora.

PS

Spróbuj się potargować o cenę - nie wszędzie się da, ale próbować trzeba.

@ gtb

Fakt - Orkan cenowo jest poza konkurencją, a Zethos ma nawet przerzutki i manetki SLX, ale to już ma drugorzędne znaczenie - podobnie jak to, że Radon ma obie przerzutki XT z manetkami Deore, ale ile osób w tego typu rowerach będzie szukało precyzji pełnego XT ? ( myślę, że niewiele ), a osprzęt w większości Deore jest moim zdaniem w zupełności wystarczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romet Orkan faktycznie bezkonkurencyjny cenowo ale jakoś nie przekonuje mnie ta wygięta rama choć fakt,że nie widziałam go na żywo.

Xt nie potrzebuję , bardziej skłaniam się do powietrznego amora a tego np. Merida nie ma.

Ważniejszy amor powietrzny czy amortyzowana sztyca?

 

 


Porównywalny cenowo z Orkanem  jest jeszcze Giant

http://rowereo.pl/giant-rove-1-disc-2016.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...