Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[wolnobieg] Czy istnieje wolnobieg z 11 lub 12 zębami


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
63 odpowiedzi w tym temacie

#21 Tatanka

Tatanka

    Master

  • Użytkownik
  • 2937 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Sylwek
Garaż Rower

Napisano 06 styczeń 2017 - 16:41

Może się mylę,ale skoro na 38/14 i 48/18 są niemal identyczne prędkości to chyba''machanie''jest takie samo i męczenie się również?


  • 0

Reklama

Reklama

#22 HarveyDent

HarveyDent

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 898 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:we mnie tyle piękna
  • Imię:Harvey
Garaż Rower

Napisano 06 styczeń 2017 - 16:42

Jest chyba taka opcja ,że jednak wie czego potrzebuje?

Nie wie.

 

Ja się poddaje   :mellow:


Użytkownik HarveyDent edytował ten post 06 styczeń 2017 - 16:45

  • 0

W terenie: Stockli Beryll RSC
Na szosie: Rose Pro SL-2000

W pokoju: Tacx Bushido


#23 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 06 styczeń 2017 - 16:57

Może się mylę,ale skoro na 38/14 i 48/18 są niemal identyczne prędkości to chyba''machanie''jest takie samo i męczenie się również?

Może mi się tak wydaje i być moze to tylko moja psychika tak odczuwa ale na 38 lekko mi się kreci tzn. czuje mniejszy opór.

 

HarveyDent - Dziękuję Ci bardzo za pomoc w doborze i wyszukaniu odpowiedniego wolnobiegu z pierwszego posta w tym temacie, dziękuje również za propozycje dodatkowej pracy nad moją kondycją w stosunku do mojego meczenia się na 48 i nie równego tępa oraz na koniec życzę troszkę więcej cierpliwości i uśmiechu w nowym roku. 

 

Wyciągając wnioski z tematu rozumiem to tak: Mogę zmienic wolnobieg na MF-HG37 13-28T 7rz. bo to tylko jeden ząb więc na moje siły to tylko ciut szybciej będzie ale czytając przekaz między wierszami najwięcej powinienem bardziej katować własną wytrzymałość na największej zębatce 48 to i siła większa z czasem przyjdzie.

A wiec podsumowując jeśli dobrze zrozumiałem to temat do zamknięcia. Pozdrawiam ;)


  • 1

#24 Tatanka

Tatanka

    Master

  • Użytkownik
  • 2937 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Sylwek
Garaż Rower

Napisano 06 styczeń 2017 - 17:00

powinienem bardziej katować własną wytrzymałość na największej zębatce 48 to i siła większa z czasem przyjdzie.

Może trenować a nie katować,ale tak.Powodzenia. 


  • 0

#25 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 06 styczeń 2017 - 17:09

Grubasy po ponad 2 metry wysokosci jak ja to muszą się katować hehehehe

 

Pozdrawiam ;)


  • 0

#26 chudzinki

chudzinki

    Maniak

  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:powiat olkuski
  • Imię:Kuba

Napisano 06 styczeń 2017 - 17:11

Wiem, że to taki mały off-topic, ale ta jazda na rowerze po autostradzie nie daje mi spokoju. Byłem przejazdem w Holandii kilka razy tylko ostatnio w okolicy 2008 r. i nie wydaje mi się żeby było w tym choć odrobinę prawdy... 


  • 0

Reklama

Reklama

#27 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 06 styczeń 2017 - 17:21

to możliwe ze mam szczęście objechać autobaną na około miasto i dojechać do celu niż tłuc się przez zatłoczone miasto 

a bardziej szczegółowo to jest droga rowerowa obok autobany i jakieś 500 metrów jestem zmuszony jechać poboczem serwisowym do kolejnej drogi rowerowej na miasto

Pozdrawiam ;)


  • 0

#28 Michal_L

Michal_L

    Maniak

  • Użytkownik
  • 255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wąbrzeźno
  • Imię:Michał

Napisano 06 styczeń 2017 - 19:36

Ja przy przelozeniu 36x14 srednia predkosc to okolo 27km/h i to przy kolach 26". To ty przy kolach 28" i przelozeniu 38x14 powinienes 35km/h jechac. Nie wiem po co ci bardziej trwarde przelozenie.
  • 0

#29 adamtulak

adamtulak

    Maniak

  • Użytkownik
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 07 styczeń 2017 - 14:17

Wielu początkującym wydaje się, że niska kadencja (wolne pedałowanie) przy ciężkich przełożenich jest lepsze od wysokiej kadencji i lekkich przełożeń. Zwykle trzeba trochę pojeździć żeby to zrozumieć. Przez pierwsze 7tyś.km jeździłem najczęściej 48/16-18 a teraz 36/18-21.
Jeżdżę 90% po mieście, zyskałem przeciętnie około 2km/h i 5min dojazdu do pracy, prawdopodobnie na przyspieszeniu. Kolana również lepiej znoszą nowy sposób pedałowania.
  • 1

Tu mnie złapał samochód google-maps, gdy na 8.00 rano pędziłem na swoim Romecie do pracy  :laugh: 

https://www.google.p...!7i13312!8i6656


#30 Mr. Dry

Mr. Dry

    Maniak

  • Użytkownik
  • 313 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Częstochowa

Napisano 10 styczeń 2017 - 01:27

Zmień opony na bardziej szosowe np 700x28.


Użytkownik Mr. Dry edytował ten post 10 styczeń 2017 - 01:32

  • 0

#31 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:29

Naprawdę nurtowało mnie to trochę i poszukując dalej uparcie w internecie znalazłem ostatnie 2 sztuki

 Zębatka wolnobieg nakręcana Sunrace MF-E, 9 rzędów • RoweryStylowe.pl

...ale niestety wiadomo cena 179 zł jest zaporowa.

 

Pewnie taniej niż 180zł wyjdzie dobre kolo z kasetą co?

a przy następnej okazji opony wymienić jak myślicie? 


Użytkownik Lukas28 edytował ten post 11 styczeń 2017 - 10:32

  • 0

#32 teraw

teraw

    Pro

  • Użytkownik
  • 145 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 11 styczeń 2017 - 10:44

Absolutnie nie wywalaj 180 zł na wolnobieg, szkoda kasy.
Taniej i lepiej będzie nowe koło z kasetą 8s i manetka 8s.
Będziesz miał już fajny napęd z możliwością szerokiego doboru przełożeń kasety z łańcuchami nadal za pare groszy. Przerzutka powinna 8s obsłużyć.
  • 0

Nie zostawiaj roweru przed otwartą lodówką jak chcesz wejść do windy w trampkach.


Reklama

Reklama

#33 Welniak

Welniak

    Maniak

  • Użytkownik
  • 218 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bolesław
  • Imię:Damian
Garaż Rower

Napisano 11 styczeń 2017 - 12:57

@Lukas28 na Twoim miejscu zainwestowałbym jednak w koło z piastą na kasetę. Dziś wolnobieg to już strasznie archaiczne rozwiązanie. Na bębenek założysz każdą kasetę na jaką w przyszłości przyjdzie Ci ochota. No i bez problemu znajdziesz kasetę o najmniejszej koronce mającej 11 zębów. Wydasz kasę raz, ale będziesz miał rozwiązanie na lata.


  • 0

Kilometry są dla mnie, nigdy na odwrót.


#34 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 11 styczeń 2017 - 14:34

hmmm... Proszę o wybaczenie ale już nie bede zakładał kolejnego tematu tylko dopytam tutaj w jednym miejscu.

 

Czy dałoby się od razu w rozsądnej cenie przy tej wymianie wymienić koła na jakieś lepsze "lżejsze"...

Chodzi mi o to żeby przy okazji przy takim generalnym remoncie dołożyć np: ok. 100zł i rower trochę odciążyć? 

 

... tu też pojawia sie pytanie nr 2 lepiej kupić koła używane czy nowe albo moze zlecić plecenie od postaw tak żebym się za bardzo nie rozrzucał i zrobił to w miarę rozsądnie i budżetowo?

 

Gorąco dziękuje za wszystkie porady Pozdrawiam ;)


PS. A moze sama opona z dętką na lżejszą wystarczy?


  • 0

#35 HarveyDent

HarveyDent

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 898 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:we mnie tyle piękna
  • Imię:Harvey
Garaż Rower

Napisano 11 styczeń 2017 - 18:05

Lekkie koła w okolicach ~1,6 kg to 1200-1500 zł


  • 0

W terenie: Stockli Beryll RSC
Na szosie: Rose Pro SL-2000

W pokoju: Tacx Bushido


#36 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:26

HarveyDent - Czy ja to w innym języku napisałem albo za mało łopatologicznie i nie zrozumiale dla Ciebie? 

 

Czytając to forum odnosiłem chyba mylne wrażenie ze są tu faktyczni specjaliści obeznani w temacie... ile to przecież jest tu tematów w kwestii odchudzania roweru który najlepiej odchudzić przez opony, dętki, koła albo piastę czy kasetę bo: "w kołach liczy się każdy gram który odczujesz w jeździe" to są słowa pomocnych użytkowników z forum. 

 

Dlatego proszę o poważne porady w temacie bez takich uszczypliwości abym do roweru który jest wart do 1,500zł i ma jakieś zwykłe koła 36 szprych przy ich zmianie wkładał koła o tej samej wartości co cały rower chyba to logicznie wynikała z tego co już wcześniej (#36) napisałem?

 

PS. A Administratora proszę bardzo o zmianę tego tematu na bardziej ogólny np: "Projekt taniego remontu napędu roweru: wymiana na kasetę a przy okazji budżetowe odchudzanie koła) 


Użytkownik Lukas28 edytował ten post 11 styczeń 2017 - 21:28

  • 0

#37 HarveyDent

HarveyDent

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 898 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:we mnie tyle piękna
  • Imię:Harvey
Garaż Rower

Napisano 11 styczeń 2017 - 21:57

Przecież napisałeś:

Czy dałoby się od razu w rozsądnej cenie przy tej wymianie wymienić koła na jakieś lepsze "lżejsze"...
 

 

To w końcu chcesz wymieniać koła czy nie ? "Lżejsze" koła tyle mniej więcej kosztują. 

Nie bardzo rozumiem więc o co masz pretensje. Za 100 zł nie da się odchudzić roweru poza założeniem lżejszych dętek (z wszystkimi tego konsekwencjami). Zyskasz max 100g.

 

 


  • 0

W terenie: Stockli Beryll RSC
Na szosie: Rose Pro SL-2000

W pokoju: Tacx Bushido


#38 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:48

Tak doszedłem do wniosku ze wymieniam wolnobieg na kasetę co wiąże się z wymianą koła dlatego przy tym jak by się udało wymienił bym oba koła na coś lepszego i urwał trochę wagi z roweru poporostu przy tej wymianie dołożył bym i od razu to zrobił ale nie chce pakować w ten rower grubej kasy bo to jest i tak taki rower do "szybkiej" komunikacji po mieście.

 

Ale też nie chce wkładać w niego dużo kasy i wydaje mi się ze tu nawet używane czy nowe tańsze koła pod kasete będą miały mniej wagi niż te zwykłe obręcze aluminiowe z 36 szprychami jakie teraz mam.  Czyli myślę ze samo z siebie przy wymianie coś tam powinno się już urwać i tym tropem doszyłem do wniosku ze po taniości przejście na system bezdętkowy wyjdzie tu najtaniej i budżetowi ekonomicznie.

Ale czy dobrze myślę?  

 

Tylko tu gnębi mnie jeszcze dodatkowe pytanie czy przy rowerze który z bagażnikiem, błotnikami itd.... ma wagi ok: 17kg ma sens urywać wagę? bo jeśli jest sens w kołach to mogę jeszcze dalej się pokusić o wymontowanie jednego hamulca czy nawet w przyszłości wymontowanie przedniej przerzutki z korbą na jeden blat i tak na koniec zyskał bym może coś około: 2 kg na całym rowerze ale czy tą różnice w jeździe odczuje i czy ma to sens o to właśnie pytam was bardziej doświadczonych cyklistów ;)

 

Mam nadzieje ze teraz mnie zrozumiałeś bo ja się naprawdę nie mam o co się gniewać tylko proszę o zrozumienie mojego założenia ze co sezon mogę do roweru coś "dokładać/remontować" w postaci drobnych sum jak do skarbonki ale suma summarum nie chce tymi zmianami przekroczyć wartości całego roweru bo uważam ze to nie miało by sensu bo od razu mogłem kopic rower za 3 tyś który jednak jako zastępczy środek komunkacj po mieście, szybszy od autobusów itd... do rekreacyjnej jazdy i wycieczek po mieście lub np: po zakupy też nie miał by sensu bo w przyszłości i tak mysle o kupnie lepszego roweru ale typowo górski do wejścia w rytm i życie cyklisty już całkiem na poważnie ale to tak dodaje po za tematem.

Teraz skupmy się raczej o jakimś tanim i sensownym warcianie przerobienia tego co mam na przyjemniejszą jezydę po mieście.

 

Pozdrawiam ;) 


  • 0

#39 chudzinki

chudzinki

    Maniak

  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:powiat olkuski
  • Imię:Kuba

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:52

to mogę jeszcze dalej się pokusić o wymontowanie jednego hamulca

Pomysł prawie tak dobry jak jazda po autostradzie... 


  • 0

Reklama

Reklama

#40 Lukas28

Lukas28

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Nowy użytkownik GZ
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Einhoven
  • Imię:Lukas

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:58

PS. Kiedyś też słyszałem coś o zmianie przedniego czy tylnego koła o rozmiar mniejszego od drugiego koła w celu lepszego półuchylenia się na rowerze i lepszego przyspieszenia a zarazem mniejsze koło tez mniej waży ale nie wiem czy to już nie za duża kombinacja to pytanie traktuje już bardziej jako ciekawość. 

 

chudzinki - Czy wszyscy tu są tak pomocni i odpowiadają zdawkowo nie wnosząc nic do rozmowy?

 

Edit: Ewidentnie odnoszę wrażenie trollowania i braku umiejętności czytania ze zrozumieniem nie wspominając o elementarnej kulturze wypowiedzi bez czepialstwa.

 

Proszę jeszcze raz o wypowiadanie się konkretne w temacie. 

Pozdrawiam i dziękuje za wszelkie pomocne sugestie.


Użytkownik Lukas28 edytował ten post 11 styczeń 2017 - 23:02

  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post