Skocz do zawartości

[wolnobieg] Czy istnieje wolnobieg z 11 lub 12 zębami


Lukas28

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek witam wszystkich i proszę was o zrozumienie to mój pierwszy post ;)
 
Proszę bardzo o radę jak budżetowym kosztem zmienić obecny wolnobieg SHIMANO MF-TZ21, 7 rz. Zakres: 14-16-18-20-22-24-28T tak aby mieć na najmniejszym 11 lub 12 zębów?

 

Dodatkowe informacje:

Typ roweru: Miejski

Przednie Tarcze: 28-38-48T
Przerzutka przednia: SHIMANO Tourney SIS Index TZ31 (Kompatybilna max: 48T)
Przerzutka tylna: SRAM 3.0
Łańcuch: SRAM
Koła: 28 x 1,75

W serwisie powiedzieli mi ze zębatki korby do tej ramy na większą niż obecne 48 już nie zamienię i jedynie to z tyłem mogę coś zrobić dlatego pytam was o wolnobieg.

Inaczej pisząc brakuje mi czasami przełożenia..

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Typ roweru: Miejski

Inaczej pisząc brakuje mi czasami przełożenia

Rozumiem, że regularnie osiągasz prędkości rzędu 40km/h i masz siłę i ochotę przyśpieszyć do 50km/h? Jeżeli nie, to poćwicz kondycję i kadencję.

 

Wolnobieg z 11z istniał ale nawet 10 lat temu jak sam szukałem takiego rozwiązania był jedynie legendą krążącą po sieci i nie szło go dostać: mf-hg50

Po taniości wolnobieg 13-28, drożej przesiadka na kasetę.


 

 

Typ roweru: Miejski

Inaczej pisząc brakuje mi czasami przełożenia

Rozumiem, że regularnie osiągasz prędkości rzędu 40km/h i masz siłę i ochotę przyśpieszyć do 50km/h? Jeżeli nie, to poćwicz kondycję i kadencję.

 

Wolnobieg z 11z istniał ale nawet 10 lat temu jak sam szukałem takiego rozwiązania był jedynie legendą krążącą po sieci i nie szło go dostać: mf-hg50

Po taniości wolnobieg 13-28, drożej przesiadka na kasetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje serdecznie za tak liczne rady 

 

Prędkości jakie osiągam na przełożeniu 38/ 16,14 to max ok; 25-30km/h po mieście gdyż mieszkam w samym centrum a tu się ludzi kręci rowerami a zarazem wszędzie dojedzie rowerem nie samochodem i nie da się też zbytnio w tłoku jechać szybciej. Sprawa ma się jednak gorzej przy przełożeniu na największej zębatce 48/ 16,14 gdy chce dojechać do znajomych którzy mieszkają na obrzeżach miasta to obojętnie czy jadę miastem czy autostradą max prędkość to ok; 45km/h z górki i nie mogę już depnąć więcej podobnie pod górkę muszę wracać na środkową zębatkę 38 bo na zębatce 48 brakuje mi rozpiętości przełożeń w zakresie mini i max na tylnej przerzutce...

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

podobnie pod górkę muszę wracać na środkową zębatkę 38 bo na zębatce 48 brakuje mi rozpiętości przełożeń w zakresie mini i max na tylnej przerzutce...

To normalne że zmienia się zębatki.Nie chcesz chyba powiedzieć że jadąc na dużym blacie z przodu używasz wszystkich koronek  z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie po mieście  jeżdżę na środkowej 38 zębatce i tam mam idealny cały zakres wszystkich przełożeń z tyłu jednak to zbyt wolno na dalekie trasy dlatego kombinuje już z podobną max rozpiętością z tyłu na największej zębatce 48 ale własnie tu brakuje mi przełożeń z tyłu i szybko się męczę. 

Może ten wolnobieg MF-HG37 13-28T widzę ma o jeden ząb mniej na najmniejszych koronkach byłby lepszym doborem przełożenia na dalekie trasy? Znaczy miałbym o jeden ząb mniej na środkowej 38.

 

Rozumiem ze mniejszych wolnobiegów już nie znajdę jedynie przesiadka na kasete co jest dla mnie nie opłacalne bo za 50 euro (200zł) to ja kupie jakiś inny rower na chodzie i w dobrym stanie. Zresztą ja ten rower chce zabrać do Polski i obawiam się jeszcze o jedną rzecz jak on zda egzamin na nasze dziurawe drogi bo o pełnych trasach rowerowych w Polsce mozemy pomarzyć. Pewnie bedzie mnie w Polsce na dziurawych drogach na nim ostro bujało i podbijało co? Szkoda mi tego roweru bo jest naprawdę bardzo wygodnym mieszczuchem.

 

​Dziękuję wam serdecznie za wszystkie rady pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździ się używając całego zakresu kasety na 1 blacie.Taka jazda powoduje szybsze zużywanie się napędu.Środkowy blat to 3-4 środkowe koronki kasety,duży blat to 3 najmniejsze koronki.Tak mniej więcej.

Tu możesz sprawdzić ile zyskasz  na prędkości  https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z tyłu na największej zębatce 48 ale własnie tu brakuje mi przełożeń z tyłu i szybko się męczę

Nie kumam ... Chcesz jeszcze "utwardzić" z nadzieją że będziesz się mniej męczył  ?

 

Obecnie na 48x14 z kadencją 90 lecisz ponad 40km/h. To według Ciebie wolno jak na rower i dasz radę takim tempem długo kręcić ?

Sorry, ale herezje prawisz  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 48/16,14 a nawet większych przełożeniach to chyba każdy będzie się męczył i daleko nie pociągnie równym tempem taka jazda się nadaje na proste i krótkie odcinki autostrady. Dlatego bardziej praktycznie wole jeździć na 38 i całym zakresie tylnych przełożeń.

A więc powracając do tematu moze jednak zmiana wolnobiegu na MF-HG37 13-28T o ten jeden ząb da odpowiednie przyspieszenie tak aby na długich trasach jeździć szybciej a zrazem mniej się męczyć w końcu to tylko jeden ząb a zarazem max na wolnobiegu?

 

Mam nadzieje ze w miarę czytelnie i prosto wam to opisałem.

Pozdrawiam ;)


PS. Kusi mnie jeszcze inna opcja wymiana tej 38 na coś większego albo ewentualnie zrobienie coś "ala" takiego 32/40/48 ale nie wiem dokładnie jak w korbie się dobiera przeskoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrzebujesz mniejszej zębatki na wolnobiegu po to żeby na środkowym blacie jeździć szybciej,to nie ma sensu.Po prostu zmieniasz na duży blat i jedziesz szybciej.Przełożenie 38/14 daje prawie taką samą prędkość jak   48/18.Więc zostaje Ci jeszcze 2 koronki w wolnobiegu


 

 

zrobienie coś "ala" takiego 32/40/48 ale nie wiem dokładnie jak w korbie się dobiera przeskoki?
  Musi być różnica co najmniej 10 zębów między blatami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HarveyDent szybciej niż 45km nie dam rady jechać a co dopiero przy długim dystansie

 

chudzinki nie ma z tym problemu na pasie serwisowym jechałem nie raz i policja się nie czepia chyba ze jedynie o to czy mam kask bo bez kasku nie wyjadę na autobane

 

Tatanka po prostu wole jechać na środkowym bo macham w równym tempie i jakoś się mniej męcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę,ale skoro na 38/14 i 48/18 są niemal identyczne prędkości to chyba''machanie''jest takie samo i męczenie się również?

Może mi się tak wydaje i być moze to tylko moja psychika tak odczuwa ale na 38 lekko mi się kreci tzn. czuje mniejszy opór.

 

HarveyDent - Dziękuję Ci bardzo za pomoc w doborze i wyszukaniu odpowiedniego wolnobiegu z pierwszego posta w tym temacie, dziękuje również za propozycje dodatkowej pracy nad moją kondycją w stosunku do mojego meczenia się na 48 i nie równego tępa oraz na koniec życzę troszkę więcej cierpliwości i uśmiechu w nowym roku. 

 

Wyciągając wnioski z tematu rozumiem to tak: Mogę zmienic wolnobieg na MF-HG37 13-28T 7rz. bo to tylko jeden ząb więc na moje siły to tylko ciut szybciej będzie ale czytając przekaz między wierszami najwięcej powinienem bardziej katować własną wytrzymałość na największej zębatce 48 to i siła większa z czasem przyjdzie.

A wiec podsumowując jeśli dobrze zrozumiałem to temat do zamknięcia. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...