Skocz do zawartości

[BRD] Ulotki / ikonografiki informacyjno - edukacyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Na koniec ubiegłego roku stworzyłem ulotki / pocztówki / ikonografiki (w zależności od celu wykorzystania) inspirując się krążącymi w innych miastach czy też wydawanych materiałów przez samą policję.
Po konsultacjach udało się uzyskać zgodę Policji, Straży Miejskiej oraz Urzędu Miasta Lublin. Dzięki temu mam nadziej że pojawią się szerzej. Próbuje przekonać teraz WORD, WRBRD i KRBRD (inne instytucje?)
 
Cel główny to edukacja i informacja w szczególności rowerzystów ale również kierowców i pieszych w sposób przystępny w postaci grafiki z krótkim zwartym opisem.
Cel poboczny to promocja możliwości roweru w mieście.
 
Chciałem zebrać w miarę wszystkie ciekawe lub warte uwagi elementy. Dlatego zachęcam do komentowania lub zgłaszania co jeszcze powinno się znaleźć.
Mam już pomysł na kolejne:

  • wyprzedzanie z prawej na skrzyżowaniu
  • wyprzedzanie z prawej pojazdów gabarytowych / ciężkich
  • zachowanie 1m podczas wyprzedzania
  • parkingi Bike and Ride (komunikacja miejska i rower)

Od kilku lat (zmiana ustawy 2011, zmian rozporządzeń 2015) wchodzą nowości rowerowe. Większość powinna już je znać ale zdarzają się też tacy co niewiedzą. Mała tego jest trochę za mało akcji informacyjnych wszystkie strony.
W Lublinie pokazał to na przykład konsultacje w sprawie kontracychu z Radami Dzielnic czy konsultacje odnośnie buspasów.
Mamy nadzieje że trafią to wszystkich zainteresowanych.
 
Lista na stronie: http://mirl.info.pl/edukacja/
 
PS.
Dla zainteresowanych wydrukiem, można uzyskać gotowe materiały w formacie ulotki dwustronnej A6
 
Przykład:
ulotka_przyklad.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe  dobre . @MikeSkywalker  Znalazł parę błędów na jednej ulotce ale nie powie jakie to błędy.

Tak tylko chciał  wrodzona skromnością  wtrącić, że się zna lepiej od innych i tyle :)
 Pecet
 Powiedz jak chcesz dotrzeć do kierowców tą ulotką ?
 to chyba z poczta z listami powinno być wrzucane przez rok do skrzynek zeby ktoś to przeczytał i jakiś skutek odniosło.  Ale 3mam kciuki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się że widziałem wczoraj kilka ortografów, ale albo jestem ślepy albo ulotka została zaktualizowana. Raczej to drugie bo i w poście mamy "niewiedzą" i inne błędy. 

 

Teraz zostało tylko "odstęp w wysokości", "na centymetry" bez cudzysłowu, ja bym dał po prostu "zachowaj właściwy odstęp podczas wykonywanie manewru wyprzedzania". Na stronie jest wzór innej ulotki o kontraruchu rowerowym i też napisana takim potocznym językiem. Nie wiem, może taki miał być cel ale mnie ciężko się to czyta. 

 

W jakiej formie miałyby być kolportowane te ulotki? Rozdawane na jakiś przejazdach masy krytycznej, zostawiane w urzędach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe  dobre . @MikeSkywalker  Znalazł parę błędów na jednej ulotce ale nie powie jakie to błędy.

Tak tylko chciał  wrodzona skromnością  wtrącić, że się zna lepiej od innych i tyle :)

 Pecet

 Powiedz jak chcesz dotrzeć do kierowców tą ulotką ?

 to chyba z poczta z listami powinno być wrzucane przez rok do skrzynek zeby ktoś to przeczytał i jakiś skutek odniosło.  Ale 3mam kciuki .

 

Najpierw chce lokalnie zobaczyć możliwości potem wyżej.

 

Uderzyłem do

  • Wojewódzkiej Rady BRD - ma środki na takie akcje oraz może rozdysponować po województwie
  • WORDu - tu stawiam na nowych kierowców oraz instruktorów
  • Wydziału Komunikacji, Transpotu i Drogownictwa - tu na kierowców "wtórnych"

Po za Policją i UM których już przekonałem i czekam na fundusze aby wydrukowali na własny użytek.

 

Zobaczę co z tego wyjdzie

 

@MikeSkywalker

Jeżeli chodzi o obrazek przykładu to już podmieniony bo był stary i nie zauważyłem.

Jak na ulotkach (23 sztuki) na stronie, to dzięki to też się liczy. Ale jak możesz podać przynajmniej na których bo mi się już mienią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idea słuszna jak najbardziej.

 

I zgadzam się z Majkiem. Jeżeli już zabierasz się za takie rzeczy, to aby cała para nie poszła w gwizdek, dobrze by było robić to porządnie pod każdym względem. 

 

Poproś jakiegoś humanistę o korektę :)

Słowo "wysokość" nie występuję zamiennie za "odległość",

"jak" to nie to samo co "jeżeli", ogólnie całe to zdanie (ostatnie) jest nie po polsku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MikeSkywalker
Tylko dział czy cała strona, wszystko oparte o JS bez tego nie działa. Spróbuj CTRL+F5.
 
@tomek040982
Tu możesz mieć 3 sytuacje:

Ogólnie skręt na dwa jest najbardziej korzystny gdy masz rozległe skrzyżowanie lub ulice wielopasmową.
Kolejnym przykładem gdzie na dwa dla mniej doświadczonych rowerzystów jest korzystne to tory w jezdni. Najlepiej je przekraczać pod kontem zbliżonym do prostego.
 
@siimon 
Dzięki jakiegoś poszukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pecet mnie nie musisz przekonywać do sensowności skręcania na dwa. Jestem zwolennikiem tego wyjścia. Tylko już gdzieś widziałem jak ktoś właśnie to omawiał i chwalił to rozwiązanie , ale problem może być z przepisami,niby nie jest zabronione , ale no właśnie nie wiadomo jak u Nas w Polsce to wygląda według przepisów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skręt na dwa jest w Polsce zabroniony, bo podczas ustawiania się do niego jedziesz kawałek pod prąd. Wiem, że bezpieczniej, ale każdy patrol ,a pełne prawo dowalić mandat. Nie wiadomo też jak zachowają się kierwocy, przed którymi będziesz się ustawiał, niestety wielu może reagować agresją na nieznany sobie manewr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...