Skocz do zawartości
  • 0

Słabe działanie tylnego hamulca tarczowego


Gość Sebastian

Pytanie

Gość Sebastian

Jakiś czas temu zauważyłem, że klocki z tyłu ocierają o tarcze w taki sposób, że koło kręcąc się szybko się zatrzymywało w momencie gdy rower był ustawiony do góry kołami. Wyjąłem tylne koło, pogmerałem trochę, klocki hamulcowe są ok, włożyłem z powrotem i dostrzegłem, że tarcza jest lekko krzywa. Wyprostowałem ją kluczem francuskim, tarcza już nie zahacza jednak siła hamowania tylnego koła jest bardzo słaba. Mogę spróbować wyregulować z tym że i tak będę musiał wyginac tarcze prawdopodobnie bo przy innych ustawieniach tarcza będzie znów drapać o klocki. Myślę że jeszcze może to coś być z zapowietrzeniem, ale klamka chodzi ładnie tak jak w przedniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sebastian

Okładzin nie podmieniałem, więc strony muszą być ok. Z tym zatluszczeniem to też nie może być + nie ma żadnych śladów płynów. Tak jak pisałem, klamka chodzi tak jak wcześniej, czyli dobrze. Przed tym wszystkim dobrze hamował tylni hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie napisałeś najważniejszego  - bo zrozumiałem, że masz hydrauliki ale czy na olej czy na DOT? Bo jak na DOT to może pora na wymianę (już za dużo wody z sobie ma)?

 

A czy te ostatnie testy nie były czasami na dużym mrozie? Bo na mrozie zazwyczaj jest gorzej z hamowaniem - niektórzy twierdzą, że to od gęstszego płynu, inni że od twardniejących uszczelek.

 

Sprawdź czy chodzą oba tłoczki w każdym zacisku - być może jeden jest zapieczony i tylko jeden hamuje.

 

Sprawdź czy śruby zacisków / adapterów są podokręcane oraz czy śruby tarcz są dokręcone (lub nakrętka center-lock).

 

Sprawdź przewody hamulcowe po całej długości - czy nie ma załamań np. od uderzenia albo wycieków. Nie mocowałeś nic do przewodu hamulcowego - np. linki licznika rowerowego? Może za mocno ścisnąłeś? Albo może zmieniałeś te podkówki na tasiemki zaciskowe i za mocno zacisnąłeś? Zdejmij osłony przewodu przy klamce i tam zajrzyj, czy nie jest mokro.

 

Jeżeli to nic z tego to musi w takim razie zrobić serwis kompleksowy:

 

1) Zdemontuj koła  i wycentruj tarcze na centrownicy, a nie "na oko". W zasadzie to zacisk ustawia się pod tarczę, a nie tarczę dogina do zacisku. Pamiętaj, że przed ustawieniem zacisków koło trzeba właściwie zamontować (prosto).

2) Oznacz klocki i wyciągnij - porządnie umyj / odtłuść, sprawdź czy nie są popękane okładziny albo odklejone miejscowo.

3) Wciśnij na maksa oba tłoczki, żeby mogły się od nowa ustawić.

4) Wymyj / odtłuść porządnie tarczę, zmontuj wszystko i ustaw zaciski. Rozumiem, że tarcze nie są zużyte?

5) Obawiam się że jeśli pkt. 1-4 nie pomogą to trzeba spróbować odpowietrzyć bo być może zapowietrzało się powoli dlatego nie czujesz różnicy. Tym bardziej, że normalnie to przedni hamulec w rowerze hamuje lepiej ze względu na położenie ale także na krótszy przewód hamulcowy.

 

Jeśli dalej nic z tego to ktoś kumaty będzie na to musiał popatrzeć - może pora odwiedzić serwis.

 

Sorry ale mi się pomysły skończyły :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...