Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[Lampka] do 300zł


Najlepsza odpowiedź cervandes , 31 grudzień 2016 - 13:29

2h ciężko, ale za ten pieniądz to masz dwa S2+, jeden ref, drugi z kolimatorem. Morze światła i tryb max to raczej rozpusta straszna bardziej niż używalny tryb, ja używam w trybie 32% obu i światła mam naprawdę dość a zapierniczam równo w najczarniejsze i najbardziej odludne miejsca w okolicy się zapuszczam. Skoro chcesz czasu pracy na ogniwie 2h to po prostu zamów dwie latary u Dariusza na sterownikach programowalnych i jako tryby do jazdy użyj mocy 70%. Na dobrych ogniwach dobijesz do 2h a przy 50% znacznie 2h przekroczysz a i tak będziesz miał więcej światła niż ja.

 

Zaleta tych latarek jest taka, że mając dwie rozkładasz równomierniej światło, co jest bardzo ważne, spotem REFa ogarniasz dalsze rejony przed rowerem a kolimatorem świecisz na pobocza w które możesz skręcając wjechać. No i najważniejsze: ilość światła z Watta mocy w tych właśnie latarkach jest najkorzystniejsza, to są potworki nastawione na maksymalizację światła i minimalizowanie strat. Współczynnik ilość światła/cena jest nie do pobicia, stąd popularność. Zdjęcia mojego zestawu chcesz?

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#41 Quell

Quell

    Maniak

  • Użytkownik
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice

Napisano 05 styczeń 2017 - 21:01

To jakiś klon ale podoba mi się

 

To klon solarstorma,to samo na ali 2x taniej  :icon_wink:  

 


  • 0

Reklama

Reklama

#42 cervandes

cervandes

    Master

  • Użytkownik
  • 1778 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Marcin

Napisano 05 styczeń 2017 - 22:55

Wadą tych wszystkich Pantherów i innych Solarstormów jest pakiet na kablu przyczepiany do rury. Dla mnie to bardziej paskudne niż dwie latareczki na minimalistycznych uchwytach, ale co kto woli.

 

Co do tego czy się przesuwają latarki, to może i się przesuwają, ale jak raz włączam tak jadę cały kurs, więc mi to nie przeszkadza. A jak się zdarza, że potrzebuję mignięcia 100%, to zdaje się, że przytrzymuję jakoś palcami i naciskam guziczek tak, że się nic nie przesuwa. Lubię "klakson" świetlny jak kogoś mam wyprzedzić a jedzie jak guła: mam tryb 32%, kolejny u mnie to 100%. Wciskam raz guziczek aby przeskoczyć na 100%, po sekundzie dwa razy guziczek dzięki czemu wracam na 32%, jednocześnie pulsując potężnym światłem. Nie spotkałem jeszcze takiego, który by nie ustąpił :)


  • 0

#43 Quell

Quell

    Maniak

  • Użytkownik
  • 264 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Katowice

Napisano 05 styczeń 2017 - 23:00

Wadą tych wszystkich Pantherów i innych Solarstormów jest pakiet na kablu przyczepiany do rury. Dla mnie to bardziej paskudne niż dwie latareczki

 

Wadą jest nie tyle estetyka (ale to też),co kiepskie ogniwa w tych pakietach,o kiepskich driverach i odprowadzaniu ciepła w latarkach nie wspomnę.

Jeżeli ktoś lubi grzebać w elektronice ,to fajny zakup,poprawienie latarki,wymiana pakietu,i całkiem fajnie to świeci.

 


  • 0

#44 cervandes

cervandes

    Master

  • Użytkownik
  • 1778 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Marcin

Napisano 06 styczeń 2017 - 13:52

A jak wygląda rama w miejscu gdzie był długi czas przyczepiony pakiet?


  • 0

#45 Pidzej

Pidzej

    Maniak

  • Użytkownik
  • 236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Piotr

Napisano 06 styczeń 2017 - 14:42

U mnie w miejscu przyczepienia torebki trójkątnej jest gołe alu ;) Zapomniałem o taśmie izolacyjnej.


  • 0

u7171y2016v3.gif


#46 Loki997

Loki997

    Pro

  • Użytkownik
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
Garaż Rower

Napisano 06 styczeń 2017 - 15:16

Ja jeżdżę z taką sztuka zakupiona na Ali za 50 z wysyłką, czas święcenia na max to 3 godziny i odrazu umiera, na słabszym trybie też świeci 3 godziny więc sądzę że blokuje to jakoś elektronika, plusem zestawu na kablu jest to że baterie można schować do kieszeni więc jest ogrzewana temperatura ciała więc dłużej trzyma w zimie.


c156abda8adff9b8d200f6abf16cefcf.jpg

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Reklama

Reklama

#47 qb3

qb3

    Pro

  • Użytkownik
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Imię:Kuba

Napisano 10 styczeń 2017 - 20:26

Siema! Wracam do tematu.

 

Na bank będę potrzebować jeszcze długich świateł. Moja nowa latareczka jest super, ale czuć stale rosnący niedosyt w świeceniu mocno do przodu. W dużo uczęszczanych miejscach to pikuś, ale jak wpakuję się w nową ścieżkę leśną lub dopadnę zjazd po prostej to wolałbym widzieć o wiele więcej czy nie czai się na mnie w oddali jakiś zwierzak lub inna bestia drogowa ;) Mojego S2+ (60x20) testuję jak na razie w otoczeniu śniegu, więc wydaję się i tak widno. Jak biel zniknie to zrobi się pewnie o wiele mroczniej.

 

Mam pytanie do Was, bardziej doświadczonych: Z tego co czytałem to zalecacie S2 z ref jako długie. Nie dziwię się bo to konkretna latarka.  Nie mieliście może jednak do czynienia z czymś bardziej "laserowym" jak Convoy M1 lub C8?   Jak tak to jak to się sprawdza?

 

Drugie pytanie. Jaki typ optyki sprawdza się najlepiej wg. Was jako czołówka?   Szeroko świecąca lampka czy coś bardziej wąskiego ala szperacz, a może coś pośredniego pokroju S2+ z ref OP?    Na bank jak będę miał już w posiadaniu  "światła długie" to sam przetestuje z czym jest na głowie najlepiej w lesie.  Nie śmigałem jeszcze nigdy w nocy w terenie, więc sam nie wiem gdzie i na co będę musiał patrzeć gdy kierownica z latarkami spoglądać będzie w innym kierunku niż mój następny ruch rowerem   :D  Za dnia człowiek nie myśli o takich sprawach hehe.

 

Pozdro!


Użytkownik qb3 edytował ten post 10 styczeń 2017 - 20:30

  • 0

#48 cervandes

cervandes

    Master

  • Użytkownik
  • 1778 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Marcin

Napisano 10 styczeń 2017 - 21:39

Ja mam C8 jako latara domowa, na spacerki. To się na rower nie nadaje, po co świecić maleńką kropką pod kołem? To jest latarka, która pozwala sensownie szperać na 100m i nadawała by się na rower, gdybyś jechał wyłącznie prosto. Zdarzyło się, że pozyczałem komuś C8 bo swojego światła nie miał żadnego i zdecydowanie jestem zdania, że to się na rower nie nadaje. M1/2 jest po środku, są zwolennicy ale raczej niewielu. Do mnie to nie przemawia z jeszcze jednego powodu, chcę mieć dwa identycznie wyglądające świecidła. Symetria i te sprawy. Dlatego też się uparłem na montaż kolimatora w S2, który wg całego świata się pod kolimator nie nadaje. Ale po dorobieniu centymetrowej piguły udało się ożenić go z kolimatorem i mam dwie identyczne wizualnie lampki.


  • 1

#49 GrzesPL

GrzesPL

    Pro

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wyszków
  • Imię:Grzegorz
Garaż Rower

Napisano 11 styczeń 2017 - 07:39

Dzień dobry

 

Mam obie M2 i C8. Na rower jako jedyne to średnio, bo jak kolega wyżej zauważył dają światło punktowe i pod kołem ciemno. C8 z reflektorem OP (gładki) to bardzo, bardzo duży zasięg. M2 z reflektorem teksturowanym (skórka pomarańczy) to również dość spory zasięg (zdecydowanie mniejszy niż C8), ale i świeci trochę szerzej + gładsze przejście między obszarami. Nadadzą się wyłącznie na tzw. światła długie (daleko przed rower), ale nie wiem czy jest potrzeba świecić 50-100 metrów przed?  Aż tak nie jeżdżę i takiej potrzeby nie mam, więc autorytet ze mnie żaden. Kto wie może na szybkie szaleństwa po lesie w zespole z czymś z kolimatorem? 

 

Ze względu na różnice w wielkości wszystkich 3 latarek kombinowałbym bardziej w kierunku jednego modelu z różną optyką. Jest trochę na światełkach, a tutaj wizja ELSor'a: Moje rowerowe spojrzenie na mroczny

 

Pozdrawiam, Grzegorz 


  • 1

#50 qb3

qb3

    Pro

  • Użytkownik
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Imię:Kuba

Napisano 11 styczeń 2017 - 11:12

Dzięki za info.   Szukałem podobnych opinii na forum swiatelka.pl i znalazłem dużą różnice w zdaniach. Jedni twierdzą, że C8 to przesada, a M1 się super nadaje do szybkiej jazdy po szosie.  Znalazłem też kilka opinii, że światło długie to musi być minimum M1, aby w lesie widzieć bardzo dobrze do przodu i że z S2 nie zobaczy człowiek złego zwierza w oddali ;)

 

Jeśli chodzi o mnie to nie zależy mi aż tak na super symetrii latarek, jednak przyznam, że wolałbym mieć na kierownicy coś mniejszego (oraz lżejszego) i porówywalnego z S2+.  Na 99% skończę na zakupie S2 z ref OP ponieważ nada się również jako uniwersalne EDC. Jak już pisałem nie raz -  światło pod koło (krótkie) już mam i dlatego wypytuję o szczegóły o pozostałe Convoye.   Chciałem się dowiedzieć czy ktoś nie używa czegoś bardziej punktowego aby doświetlić sobie mocniej drogę :)  W sumie to szperacz też mi się marzy, ale głównie jako docelowo zwykła latarka, a nie lampka na rower.

 

P.S. Chodziłem ostatnio po lesie z moją S2+ z kolimatorem i denerwowało mnie to, że światło ma kształt płaskiego prostokąta. Bardzo dobre na rower, ale do ręki niezbyt poręczne.  Trzeba pilnować chwytu inaczej się spot obraca jak na karuzeli hehe.

 

A co z pytaniem o światło na głowie? Testowaliście tak już swoje wszystkie latarki? 

 

Pozdro


Użytkownik qb3 edytował ten post 11 styczeń 2017 - 11:13

  • 0

Reklama

Reklama

#51 kamfan

kamfan

    Master

  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa...

Napisano 11 styczeń 2017 - 12:26

Do Solarstorma kupuję się taki pojemnik Koszyk na akumulatory SOLARSTORM (6672938732) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (jak coś to mam jeden używany do sprzedania za 35 zł) + markowe ogniwa Samsunga (mogę również sprzedać) i lampka na najniższym trybie świeci powyżej 12 h. Te chińskie akumulatory to szmelc i nie warto za nie płacić ani złotówki.

 

Odnośnie pakietu to najlepiej owinąć go taśmą i montować pod mostkiem, wtedy jest to równie wygodne rozwiązanie jak Convoy, a dużo bardziej funkcjonalne (szersze oświetlenie, większa moc i dłuższy czas działania).


Użytkownik kamfan edytował ten post 11 styczeń 2017 - 12:30

  • 0

NOWE bloki do pedałów Crank Brothers za 35 zł http://www.olx.pl/of...html#3bcc6dcc24




Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post