Skocz do zawartości

[Napęd] Merida Crossway 20-V


quzarto

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Chciałbym wymienić napęd w rowerze Merida Crossway 20-V. Na początek chciałbym wymienić łańcuch i kasetę.

Dokładna specyfikacja roweru dostępna jest na stronie producenta: http://www.rowerymerida.pl/produkt69/crossway-20-v-rower-merida.html.

 

W nadchodzącym sezonie na pewno jeszcze chciałbym z tego roweru korzystać i zastanawiam się jak nie za wysokim kosztem podnieść komfort jazdy na tym sprzęcie.

 

W sezonie przejeżdżam miesięcznie ~250km w proporcjach 60% asfalt / 40% teren.

 

Nie do końca wiem, czym się kierować przy doborze części do roweru, bardzo proszę o porady.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim oczekuje, że wszystko będzie działało jak należy, bez żadnych niezamierzonych tarć, co ma miejsce teraz :) Myślę, że jest to spowodowane nadmiernym już zużyciem łańcucha i kasety właśnie.

A jeżeli chodzi o zmianę na 9/10s. Czy za tym idzie konieczność zmiany manetki? Zębatki na korbie wydają się być jeszcze w dobrym stanie, choć przyznaję, że moim raczej amatorskim okiem ciężko jest mi to ocenić.

 

Przyjmując, że zostaję przy 8s i chciałbym wymienić też korbę na coś przyzwoitego, mógłbyś coś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przede wszystkim oczekuje, że wszystko będzie działało jak należy, bez żadnych niezamierzonych tarć, co ma miejsce teraz

Precyzja działania przede wszystkim zależy od : prawidłowej regulacji ,czystości napędu , prawidłowego nasmarowania łańcucha , prostego haka.

 

 

A jeżeli chodzi o zmianę na 9/10s. Czy za tym idzie konieczność zmiany manetki?

Tak , i od nich również zależy precyzja działania (nawet bardziej niż od przerzutek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu Masz łańcuch  http://allegro.pl/super-mocny-lancuch-kmc-x8-93-8-kowy-xtrabike-i6562765730.html

Tu kasetę http://allegro.pl/kaseta-shimano-alivio-cs-hg51-11-32t-wyprzedaz-i6628204526.html

Przy przejściu na 9s manetki do wymiany.Wrzuć fotki korby w celu oceny stanu zużycia.To pierwsza wymiana kasety i łańcucha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W sezonie przejeżdżam miesięcznie ~250km w proporcjach 60% asfalt / 40% teren.

Przy takim skromnym wykorzystaniu roweru, nie ma totalnie sensu wymiana napędu na 9/10s, szkoda kasy. Wymienić to co jest, dać nową kasetę, łańcuch jeśli są zużyte, dokładnie wyregulować i jeździć. Przesiadka na 9/10s mija się z celem moim zdaniem, bo niewyregulowana dziesiątka będzie tak samo słabo pracowała jak niewyregulowana ósemka. 

 

BArdziej proponował bym się skupić nad zakresem przełożeń. Znając życie z pewnością bardzo żadko jeździsz na największej zębatce korby i najmniejszej koronce kasety. Śmiało można wg mnie dać inną kasetę, by uzyskać znacznie dokładniejsze stopniowanie. Proponuję 12-25, a jeszcze lepiej 13-26:

https://www.rowertour.com/p/43893/shimano-claris-cs-hg50-kaseta-rowerowa-szosowa-8-rzedowa

https://www.rowertour.com/p/43893/shimano-claris-cs-hg50-kaseta-rowerowa-szosowa-8-rzedowa

 

Na 99% przerzutka poradziła by sobie także z 12-23 i 13-23, które na te asfaltowo szutrowe trasy da jeszcze lepsze stopniowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Części kupione, czekam jeszcze jedynie na łańcuch.

Zdecydowałem się na:

  • korba: Shimano FC-M361
  • kaseta: Shimano Claris CS-HG50 8s 13-26
  • łańcuch: Connex 804 8 rzędowy
 

Mam nadzieję, że taki zestaw wystarczy na nadchodzący sezon, nawet jak będę trochę gęściej pedałować niż wspomniane 250km miesięcznie :)

 

Dzięki za pomoc i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...