Skocz do zawartości

[Kaseta] [Shimano] na 9 przełożeń


Maateusz

Rekomendowane odpowiedzi

mam rower Cube Reaction GTC z rama karbonowa 18', kola 26,  hamulce Formula RX osprzęt shimano xt, koła miałem trilogy x5 z kasetą:

 

http://allegro.pl/kaseta-shimano-9-rzedowa-cs-hg20-9-11-32t-brown-i6636388142.html#

 

 

teraz zakupiłem do niego koła dt swiss e2000 - chciałbym założyć kasetę xt do zestawu do reszty,

 

zastanawiam się nad używaną ? dobry pomysł ?

 

jest kilka na alle:

 

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=pd&string=770&search_scope=category-251515&bmatch=s0-spo-1-4-1020&buyUsed=1

 

pytanie w jakim są stanie, na co mam zwrócić uwagę ? można ich stan na zdjęciu ocenić ?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad używaną ? dobry pomysł ?

 

Zły pomysł chyba, że ktoś Ci sprzeda se starym łańcuchem. Wszystkie te kasety są gdzieś "nadgryzione". Nawet jak to będzie na mniejszych koronkach czy gdzieś w środku to lipa bo nikt Ci nie da gwary, że nowy łańcuch nie będzie zaraz się ślizgał. Nowe kasety SLX'a chodzą po 150zł a nie różnią się od XT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że kaseta to najbardziej ryzykowny part w rowerze jeżeli chodzi o używki łańcuch na luźno można spytać jak długość w zwisie i da się ocenić ale kaseta. Jaka by nie była albo zakup w komplecie blat łańcuch ew przerzutka to rozumiem że ktoś przeszedł na 10 lub 11 a tak to z jakiego powodu wymienia. Kufa nie kupił bym przechodzonego paska rozrządu i pompy wody a wy :-)

 

tapniete z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest sprzedawca, który ma w ciągłej sprzedaży używane kasety M760 i M770 w fenomenalnym stanie. Sprzedaje je zwykle po 79-99 zł. Robi im po kilka bardzo dokładnych i wyraźnych fotek, więc jak ktoś czuje temat, to wyłapie najlepsze. Kilka miesięcy temu udało mi się u niego wypatrzyć i kupić 2 takie które miały (porównując z kasetami na których jeździłem) 300-500 oraz 700-1000 km, a jedną która wygląda jakby na nowej ktoś regulował napęd brudnym łańcuchem (po oczyszczeniu mógł bym ją sprzedać jako nową, na wszystkich koronkach miała nienaruszone ślady frezowania czołowych powierzchni zębów i niemal zubełny brak śladów otarć chromowana od łańcucha na powierzchniach bocznych koronek). Właśnie czekam na HG70-9 (rocznik 2000) od niego, która wygląda jak ta ostatnia opisana XT i kosztowała mnie 46 zł z przesyłką. Dobrą używaną kasetę poznasz po braku "zadziorów" na krawędziach styku powierzchni szołowej i bocznej zęba, takie zadzory pojawiają się już po kilkuset kilometrach gdy jeździ się na wielu koronkach lub szybciej na tych, które używane są najczęściej. Po kształcie zadziorów widać, że powstają one przez wzajemny nacisk zębów i łańcucha. Im zadziory delikatniejsze, tym lepiej. Jeśli późnym wieczorem znajdę czas, to zrobię fotki tych kaset i pokażę o co chodzi, może wybiorę też jakieś dobre z allegro.

Kaseta, którą proponował tatanka jest w gorszym stanie niż wszystkie kupione przeze mnie używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą pomoc. oczywiście lepiej byłoby zakupić nowe, ale gdyby faktycznie udało się zakupić używaną w dobrej cenie i dobrej kondycji byłoby świetnie.

Będę wdzięczny za propozycje używanych w takim razie.

 

 


znalazłem jeszcze takie:

 

https://www.olx.pl/oferta/kaseta-shimano-xt-11-32-cs-m750-9-CID767-IDgskxP.html#21f3315e2f

 

a tutaj

 

https://www.olx.pl/oferta/kaseta-shimano-xt-CID767-IDfzkuR.html#21f3315e2f

 

na trzecim zdjęciu od końca widać na małej żebatce te zadziory o których pisał

adamtulak ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w tej chwili nie ma tak dobrych jak w połowie roku. Przed świętami szukałem M760 i M770 ale żadnai się nie podobała, za to natrafiłem na tę HG70. Chyba będę miał ją dziś wieczorem, bo listonosz dzwonił.

Edit: w tej chwili rzeczywiście nie ma żadnej ładnej używki.

Edit2: Pierwsza z OLX ładniejsza, ale ma pewnie około 1000-1500 km niezbyt intensywnej jazdy. Przyjmie nowy łańcuch. Za 65 zł można brać. Druga ma ze 2-3 razy większy przebieg, do tego głównie na 6 - niewymiennej koronce - kaseta jest właściwie szybko zniszczona, bo nowy łańcuch petnie tańczy na 6, a stary, wyciągnięty nie radzi sobie z tymi najmniej zużytymi. Właściciel chyba oszczędzał manetki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to już inny temat multi wątkowy. Zaraz odezwą się fani passeratti. Nówka sztuki. Ale tym wątkiem idąc pewnych części mimo iż mamy stare trupy nie pakuje się używek wspomniany pasek. W roweze do takich partow zaliczam łańcuch i kasetę. Do kasety przybieram em się do przelaja ale kto wymienia kasetę 10rz jak przelaje przeważnie na 10 chodzą. Może wyjątkowo kiepsko pod kogoś zestopniowana. Patrzę po sobie po co bym wymieniał. Jeżeli nie zmieniał bym napędu na inny typ to tylko zużyte na nowe. No i nie kupiłem mtb stoi gole a kaseta tymczasowo w przelaju.

 

Ta sama zasada co przy samochodach

Kto sprzedaje 1.5 roku auto żeby stracić parenascie tysięcy. Powodów widzę kilka po wizycie u blachaza mechanika itd. Skąd nowa kaseta z przejechanym 500km

 

tapniete z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mi do głowy jeszcze przyszło..

 

zmieniam kasete, nie pisałem tutaj ale zmieniam także manetki

 

więc może zamiast kasety na 9, założyć kasetę na 10 ?

 

tylko czy przerzutkę tylną trzeba także zmieniać wtedy ? czy może zostać ta co jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, przerzutkę także musiał byś zmienic. Jeśli wymieniasz manetki i kasetę to dołóż te 150/250zł i przejdź na 10s. Przy tak poważnej modernizacji nie warto pozostawać w 9s.

 

Odnośnie używanej kasety, ogromne ryzyko, zadziory nie zawsze są widoczne, w kasetach Campagnolo ich praktycznie nie ma, można kasetę także obrobić iglakiem i nic nie będzie widać. Po co ryzykować skoro za 55zł można kupić nową hg300 i kosztem 50g wagi cieszyć się idealną i pewną pracą z nowym łańcuchem.

 

Nie wiem czy kolego jesteś świadomy, ale znaczki XT czy XTR na kasetach nie powodują, iż wzrasta ich trwałość proporcjonalnie do ceny, a wręcz przeciwnie, trwałość XTR na tytanowych koronkach jest niższa tak samo jak wszelakich koronek aluminiowych, a takowych nie spotkasz w tańszych modelach kaset. Także do codziennego tyrania w błocie nawet nie warto zakładać kaset z najwyższych grup.

 

Spojrzałem na tą jedną kasetę z Wrosławia, koronka 17z do obowiązkowej wymiany, ale o ile pamiętam, to w stopniowaniu 11-34 aż 6 koronek jest na alu pająku czyli łącznie z 17z. A więc opcja kupna to słaby pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kasety to tak - myślałem, że owe oznaczenie xt, xtr świadczy o jakości sprzętu, jego działaniu ale także o wytrzymałości, dla tego nie myslałem do osprzętu xt zakładać np. kasety acera.

 

 

manetki 3x10 znalazłem:

 

DEORE SL-M591 za 130 zł.

 

przerzutki...nie wiem jakie wybrać, cenowo różnice są ale niezbyt znaczące, z wyjątkiem 786  - bo ta jest najdrozsza, ale modele oznaczone 773, 781,780 to już zupełnie nie wiem czym się różnią i jaki wybrac ?

 

 

 

 

do tego dochodzi oznaczenie gs sgs...jakie wybrać, jak rozpoznać jakie ja mam ?

 

czy przerzutkę może warto rozważyć używaną ?

 

kaseta... z racji  , że chwilowo na rynku nie ma nic wartego uwagi jak chodzi o uzywane... to na chwile obecna zostaje zakup nowej (chyba,ze sie cos pokaze fajnego to temat do zastanowienia)

 

 

 

co do kasety z nowych to  wygląda to tak:

 

DEORE XT CS-M771 10sp 11-34T  -175 zł

 

SHIMANO DEORE SLX CS-HG81 11-34T - 150 zł

 

Shimano Deore CS-HG62 11-34 - 100 zł

 

DEORE CS-HG500 10RZ 11-32T - 100 zł

 

jakie są ich różnice jeśli wyższa grupa nie znaczy wytrzymałość ?

 

łańcuch dobiera się do grupy z jakiej jest kaseta ? np xt to łańcuch xt ? czy łańcuch lepiej mieć z wyższej grupy ? np do deore zalozyc lancuch xt ?

 

 

 

 

 


rozumiem,że przy przejściu na napęd 3x10 przerzutki przedniej oraz zębatek nie musze ruszać i zmieniać ?

 

przy okazji, moja żebatka z przodu tak wyglada - stan jest jeszcze ok ?

 

post-201780-0-36755500-1483035185_thumb.jpg

 

post-201780-0-02954100-1483035227_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do kasety to tak - myślałem, że owe oznaczenie xt, xtr świadczy o jakości sprzętu, jego działaniu ale także o wytrzymałości, dla tego nie myslałem do osprzętu xt zakładać np. kasety acera.

O jakości świadczy, ale jakość nie musi iść w parze z wytrzymałością, często jest właśnie gorzej. Wiesz, w takim zawodowym peletonie nikt nie przejmuje się kupnem i założeniem nowej kasety za 200 Euro, to kropla w morzu potrzeb. Wyczynowy sport nie jest nastawiony na ekonomikę, a na zwyciężanie. To, że sprzęt Shimano nie jest bardzo drogi i stać nas na niego, nawet na XTR nie oznacza, iż jest to sprzęt do ciorania na co dzień. To nadal jest sprzęt wyczynowy, a więc zbudowany pod inne priorytety.

 

 

 

do tego dochodzi oznaczenie gs sgs...jakie wybrać, jak rozpoznać jakie ja mam ?

GS/SGS to długość wózka przerzutki, dobiera się go w zależności od pojemności napędu, poczytaj sobie, nie licz że wszystko będziemy tłumaczyć.

 

 

 

czy przerzutkę może warto rozważyć używaną ?

 

Można, ale spójrz na jej kółeczka, jeśli są ostre jak zęby rekina, to to świadczy o dużym przebiegu, a duży przebieg to mogą być już luzy itp. Oczywiście kółeczka tez mogły być wymienione. No cóż, ryzyko zawodowe :)

 

 

 

jakie są ich różnice jeśli wyższa grupa nie znaczy wytrzymałość ?

Przede wszystkim waga. Ponadto budowa, przerzutki klasy XT mają dużą ilość koronek osadzonych na alu pająku co pozwala na ich fajne zastosowanie na piastach z aluminiowymi bębenkami.

Przeczytaj uważnie post #2312

http://www.forumrowerowe.org/topic/100027-rama-accent-peak29/page-116

 

 

 

rozumiem,że przy przejściu na napęd 3x10 przerzutki przedniej oraz zębatek nie musze ruszać i zmieniać ?

Z 3x9 na 3x10 raczej zmieniać nic nie musisz, jednak przerzutka będzie wymagała dokładniejszej regulacji niż do tej pory, bo zacznie działać z węższym nieco łańcuchem. Powinno dać się jednak to wyregulować. Jakby był problem jednak z poprawnością regulacji to jest przerzutka trekingowa FD-T780/781 pod 3x10 obsługująca twoją korbę 44/32/22.

 

moja żebatka z przodu tak wyglada - stan jest jeszcze ok ?

 

Tak, powinno wszystko działać ok.

 

I jeszcze na koniec z praktyki, nie musisz wszystkich podzespołów kupować klasy XT, doświadczenie pokazuje, iż spokojnie można wybrac tylko niektóre elementy klasy wyższej, a przyoszczędzić na innych. Takim najczęstrzym miksem są manetki XT, korba SLX, t. przerzutka SLX, przednia Deore, kaseta Deore, łańcuch polecany wielokrotnie KMC X10.73. W praktyce osiągniesz kulturę pracy pełnego napędu XT kosztem 100 czy 200g wagi.

 

I druga sprawa, nie wiem jaki masz rower, jakie koła i do czego ci on potrzebny, ale jeśli już tak mocno chciał byś się bawić, to pomyśl jednocześnie o przerobieniu tej swojej korby na 2 rzędową np. 36/22 lub 38/24. Oczywiście będzie potrzebna nowa przerzutka i zębatka/zębatki, ale jest do modernizacja w dobrym kierunku z praktycznego punktu widzenia i da więcej korzyści moim zdaniem niż jedna koronka na kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przejściu z 9 na 10 najprawdopodobniej będziesz musiał zmienić przerzutke przednia u mnie tak było. To z uwagi na szerszy łańcuch jeżeli ustawiasz tak że będzie wrzucać to druga strona przerzutki nie zabezpieczy przed zalaniem łańcucha za blat i łańcuch spada. Musiałem wymienić nie było możliwości ustawienia. Niektóre przerzutki są odporniejsze na to inne mniej. Możesz poeksperymentpwac ale miej w głowie że przerzutka będzie do wymiany. Jak zmienisz na 2xcos to pojemność starej 3xcos będzie za duża i nie da się opuścić tak żeby chodziła przy największej tarczy. Jak by nie było przerzutka przod najprawdopodobniej była by do wymiany

 

tapniete z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie opłacalności kupowania używek, otwieram oczy niedowiarkom: 

 

HG70-9 11-32 (LX, 2000r.) - 46zł  z przesyłką (na żywo wygląda na 300-500 km):

 

post-185065-0-24798700-1483041153_thumb.

 

HG70-9 11-32 (LX, 1998r.) - 48zł  z przesyłką (na żywo wygląda prawie jak nieużywana, ma drobne ślady po łańcuchu na chromowaniu, pewnie max. 100 km):

 

post-185065-0-09205000-1483041194_thumb.

 

M760 11-32 (XT, 2004r.) 102 zł z przesyłką (stan jak druga HG70):

post-185065-0-08223600-1483043113_thumb.

 

mam jeszcze z tego samego źródła M760 11-32 oraz M770 11-32 i 11-34, które oceniam na 500-1000 km

 

jedyne co przychodzi mi do głowy, to że sprzedawca ma je z jakiegoś magazynu/ów klubu lub reprezentacji (w każdym razie jeżdżącym bardzo "na serio") z "bogatego zachodu", które były założone na krótki czas na zawody, a po zdemontowaniu już nie trafiały na rowery. 

 

Kupuję takie okazje, bo robię sobie zapasy 8 i 9 rzędowych napędów, które podobają mi się z powodu trwałości i łatwości regulacji. Mam 4 rowery: crosowo-miejski do dojazdu do pracy po mieście na dystansie 35-50 km dziennie w ciepłym sezonie, crosowy do bicia własnych wyników,  MTB (właściwie ATB) gdy chcę pojechać w lekki teren oraz zimówkę. Jeżdżę zupełnie dla zabawy bez jakichkolwiek aspiracji (ograniczenia fizyczno-zdrowotne) i dlatego "klasyczne" grupy osprzętu shimano, pomiędzy Alivio a LX, takie jak M430/431, M510, M530/531, M570/571, M580/M581, M590/591, HG40/41-50-70-71-73-93 uznałem za najbardziej odpowiednie, choć są coraz słabiej dostępne.  Biorąc pod uwagę, że jeżdżę 5-6 tys. km rocznie, zrobiłem zapasy na jakieś 25 lat do przodu, wydałem łącznie około 3,5 tyś. zł.

 

post-185065-0-24798700-1483041153_thumb.jpg

post-185065-0-09205000-1483041194_thumb.jpg

post-185065-0-08223600-1483043113_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...