Skocz do zawartości

[Koła] Jakie koła poskładać?


janpokazny

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie mam do praktyków i serwisantów, czy to co sobie wymyśliłem jest sensowne. Potrzeby mam niespecyficzne, otóż potrzebuję koła trwałe, takie które kupię raz i będę używał. Rowerkiem przejeżdżam 500-1000km miesięcznie w zasadzie w każdych warunkach oprócz intensywnych opadów. Z asfaltu zjeżdżam raz na ruski rok. Używam opon 700x23c latem lub 700x25c zimą i myślę, że są to idealne rozmiary dla mnie. Moje codzienne trasy są w 40% miejskie i w 60% typowo szosowe. Nie zależy mi na każdym gramie. Wydaje mi się, że koła za grubo ponad tysiąc złotych to nie jest moja potrzeba. Szerokość tylnych widełek 135 hamulec tarczowy, ale rower jak najbardziej szosowej rasy. Wertując internety w tym temacie doszedłem do wniosku, że potrzebuję piast Novatec 711/712 szprych nierdzewnych 2mm zaplatanych na 3 krzyże no i obręczy 15mm szerokości wewnętrznej. No i teraz pytania: Czy macie doświadczenia z takimi kołami? Czy dobrze dobieram koła do moich potrzeb? Jakie szprychy z tych dostępnych na rynku wybrać(cnspoke widziałem króluje w ofertach na allegro)? Jakie obręcze zastosować, które są dobre i trwałe(tu nie mam wogóle pojęcia jaką wybrać)? I ile tych szprych z tyłu 32 czy 36(dodam, że swoje ważę)? No i chyba chciałbym samo złożenie kółek dać do serwisu, jaki serwis polecacie w stolnicy? Albo może tu jest jakiś magik co by se chciał to poskładać? Czarne muszą być te koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem obręcz dt swiss 460db (około 130zł), zastanawiałem się także nad 411db (około 300zł) jednak jej przeznaczenie według producenta nie do końca pasowało do moich potrzeb. Choć ostatnio widziałem 411 na zawodach cx , gdzie według opisu dt swissa ta obręcz nie powinna się tam pojawić. Pan rowerzysta był dość masywny. Różnica to 40 gram i w sumie na Twoim miejscu wybrałbym te 460. Strona dt i ich obręczy, wszystko przejrzyście pokazane: https://www.dtswiss.com/Components/Overview?cat=Rims%20Road

 

Piasty Novatec na 32 szprychy (nie wiem czy dostać gdzieś idzie na 36)

Seria 71x, a 77x różni się chyba tym, że 77x można przekonwenterować na inną oś za pomocą przejsciówek. Dobrze mówię?

 

Szprychy 2-1.8 cieniowane (nie wiem ile ważysz)

 

Nyple? Hmm.. Jeśli waga nie gra roli to jakieś mosiężne- bardziej wytrzymałe niż aluminium

 

Polecam zamówić wszystko u jakiegoś składacza- wyjdzie taniej niż jakby kupować części samemu osobno i dać gdzieś zapleść.

 

 

Nie wiem skąd pomysł z tym aby wymienić te łożyska od razu na inne. Stare się zużyją i da się nowe :)

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę niecałe sto kilo.

 

Czytałem, że 71x są łatwiejsze do serwisowania od 77x czy to prawda? Ogólnie nie zamierzam nic konwertować, więc jak to jedyne różnice, to niech zadecyduje cena.

Obręcz 18mm trochę ogranicza moją wyobraźnię, jakbym chciał założyć jeszcze mniejszą oponkę. Dlatego celuję w 15mm. 

A jakieś doświadczenia z Alexrims Black Dragon? Inne marki?

 

I czy z tych alexrims jak i dt swiss można zdjąć te obrzydłe naklejki?

 

Szprychy nie muszą być cieniowane, ogólnie w jednym rowerze mam jakieś słabe szprychy i co jakiś czas któraś strzeli. Kupiłem kiedyś na wymianę na alegro i sobie tak wymieniam, mam już 4 czarne... Chciałbym tego uniknąć.

 

Jeszcze jeden problem. Moje tylne widełki nie są symetryczne, tzn. opona, felga nie jest pośrodku piasty, a jest wyraźnie z boku. Jakby zamawiać coś przez internety to trzeba by podać dokładny wymiar prawda? Jak to zmierzyć? Suwmiarkę mam, ale nie za bardzo wiem jak ją przyłożyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://biketrain.wordpress.com/2014/07/10/test-piasty-novatec-d712sb/

 

Tak trwałe są alu osie Novateca, o bębenkach wielokrotnie pisałem, ABG nie działa, a łożyska NBK mają trwałość chińszczyzny za 2,50.

 

Jak ma być trwałe to na pewno nie lekko, 882 na tył ze stalową osią i stalowym bębenkiem. Reszta technologii jest identyczna co w 772, łożyska jak padną to się wymieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novatec d772 jest duzo lepszy od D712

Ma os o wiekszej srednicy, jeszcze nie widzialem peknietej alu osi w d772.

Dodatkowo pierscien zebaty w d772 jest na wielowpuscie. W d712 sa wkrecane w korpus piasty, zdarzalo sie ze zrywal sie gwint i piasta byla do wyrzucenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid, wszystko się zgadza, ale nadal nie idzie za tym wysoka trwałość jako ogółu. Oś jeśli się nie ukręci, to ma dużą szansę się wykrzywić, a wykrzywiona oś to problem z osiowością łożysk = zaczną szybciej padać. Tu pomocna będzie niska waga bikera.

Alu bębenek ma nadal swoje wady bo ABG ich nie zlikwidowało, co gorsza, nie dokupisz w PL stalowego zamiennika B2, a ściągany kosztuje 35USD. Pomijam system zapadkowy, który rewelacyjny nie jest, ale w większości przypadków wystarczający tym bardziej, że nowe zapadki to kilka zł. raptem. Reszta w stosunku do 712 faktycznie została poprawiona, ale nie można się tylko tym kierować, bo piasta to całość, a nie tylko udoskonalony pierścień zapadkowy czy 4 zapadki.

Gdy zatem spojrzymy na piastę pod kątem trwałości jako całościowy mechanizm, to zdecydowanie dla większości rowerzystów lepiej jest wybrać model 882 na tył tym bardziej, że człowiekowi nie zależy na wadze (bo się nie ściga), a na trwałości ogólnej kół.

Tu nie ma spójności w zaproponowanym zestawie, dano tańszą i generalnie mocną obręcz, pewnie mocne szprychy i nyple, to dla czego dano mega wylajtowaną piastę służącą do ścigania? Bez sensu, a jak dobrze wiemy te minus 100g na piaście ma się nijak do minus 100g na obręczy. Te drugie warto odchudzić, bo da realny zysk każdemu, ale na siłę odchudzać piastę gdy nie zachodzi totalnie taka potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest prztpadkow skrzywionych osi? Sprzedalem kolo setki tych piast i tylko w 2 przypadkach pekl bebenek, a przyczyna byla rozkrecona os

Mam sporo klientow 100kg + i problemow z osia nie bylo. Takze rozmawiajmy o istniejachch problemach, a nie domniemanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest prztpadkow skrzywionych osi? Sprzedalem kolo setki tych piast i tylko w 2 przypadkach pekl bebenek, a przyczyna byla rozkrecona os

Mam sporo klientow 100kg + i problemow z osia nie bylo. Takze rozmawiajmy o istniejachch problemach, a nie domniemanych

 

A jak wyglądają istniejące problemy w obręczach DT r460disc a Aleksrims black dragon disc? Czym one się w zasadzie różnią poza szerokością? I jeszcze pytanie czym się różnią szprychy dt comp od dt comp race?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś w tej piaście ma niekorzystny rozkład naprężeń, jak kiedyś w wolnobiegach...

 

... też nie ma idealnej piasty w tym budżecie, a 772 nie jest w cale aż taka zła.

 

... jak bębenek padnie to można kupić stalowy za jakieś 100zł, bębenek nie pada tak o nagle, będzie spokojnie czas żeby poszukać na allegro itp lub po prostu uzywać kasetę XT - tylko 3 dolne koronki są luzem, reszta jest na alu pająku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bębenek 4 zapadkowy B2 jest potrzebny, ok. 36USD kosztuje czyli jakieś 140zł. i rodzimy dystrybutpr takowych nie sprowadza nie wiedzieć czemu. Ale pytanie, czy po to dajemy 350zł za piastę, by odrazu zakładać wymiany podzespołów, których część z założenia powinna być bardzo trwała? Przecież ta piasta nie kosztuje stówy.

 

Jak na wiosnę będę wymieniał łożyska korpusu, to sprawdzę oś i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądają istniejące problemy w obręczach DT r460disc a Aleksrims black dragon disc? Czym one się w zasadzie różnią poza szerokością? I jeszcze pytanie czym się różnią szprychy dt comp od dt comp race?

Dt r460 to bardzo przyzwoita obrecz, nie ma z nia problemow

Niestety z alex bd nie mialem doczynienia.

 

Dt comp race sa cieniowane do 1.6mm, a zwykle dt comp do 1.8mm

Race waza 360gramow komplet, dt comp jakies 420, ale tutaj strzelam

Zwykle compy sa mocniejsze, wrecz pancerne

Race sa wystarczajaco wytrzymale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...