Skocz do zawartości

[ Amortyzator] Raidon 2016- Luzy w nowym amortyzatorze?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Pytanie do posiadaczy Raidon'a z 2016 roku ( lub 2015 bo chyba zmian nie było) oraz użytkownika @Activia.

 

Czy to normalne że nowy amortyzator ma delikatny luz przód tył? Nie jest to widoczne gołym okiem, jednak przy zablokowanym przednim hamulcu oraz położeniu ręki na podkowie, przy ruchach przód/ tył czuć delikatne puknięcie.

 

Ciśnienie 50-60 psi chociaż wpływu to raczej nie ma.

 

Uprzedzając pytania, nie jest to luz na sterach, piascie ani pochodzący z hamulca, przy trzymaniu na koronę nic nie czuć, czuć dopiero na podkowie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to wątpię, łapałem nawet za zacisk i nie było nic czuć a na podkowie tak. Po wsadzeniu palca między goleń a podkowę i ruchach przód/ tył delikatnie czuć na palcu zmianę nacisku, minimalnie ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 0km, warunki suche  :whistling:

 

Jak złapać przy połączeniu zacisk tarcza? Mówisz prawdopodobnie o stukaniu klocków o zacisk- zaciskam hamulec tak mocno że to już nie występuje, napisałem o tym w pierwszym poście.

 

Jakieś inne metody sprawdzania luzów na amorze bez użycia hamulca?


No i lipa- poszedłem jeszcze raz i wniosek jest taki: na 99% nie jest to wina klocków, dźwięk dobiega chyba z prawej goleni. Występuje także gdy weźmie się koło między nogi i złapie amortyzator za koronę i podkowę.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich tanich suntourach typu XCM XCR to jest przy nowym amorku w pełni normalne. Radion jest oczko wyżej więc też jakiejś super pracy bym się nie spodziewał.

Ale k***a wymyśliłeś. Każdy amortyzator ma lekki luz roboczy ale jest on prawie niewyczuwalny. Na bank nie ma tam nic stukać i pukać. Dotyczy to każdej marki i półki cenowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ja napisałem a co napisał autor postu? Luz roboczy jest i będzie ale nawet w niskich modelach nie jest on taki że przeszkadza w kierowaniu rowerem. Poza tym mam XCR'a ( w 26er zastąpił XCM'a) i nie jest tak że ich dolegliwością jest luz roboczy spowodowany plastikowymi (a właściwie jest to rodzaj tekstolitu/grilonu) ślizganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raidon nie ma tulei plastikowych, a co to znaczy luz to wiem, miałem XCR'a z 2011 roku właśnie na plastikach

 

Po konsultacji @Activia zalecił wysłać bezpośrednio do Euro Bike

 

Napiszę jeszcze raz:

 

Amor założony na rower: przy zaciśniętym hamulcu słuchać pukanie i naprawdę minimalny ruch przy włożeniu palca między podkowę a górne lagi, zwłaszcza po prawej stronie. Gdy się złapie za podkowę, zaciśnie hamulec i rusza przód/ tył to ewidentnie czuć w ręce luz który jest odczuwalny jakby właśnie w środku coś o siebie "pukało".

 

Amor zdjęty: przy złapaniu za podkowę i koronę i szarpnięciach, wyczuwalny jest luz, podobny do tego gdy np poluzuje się delikatnie korba. Nie widać tego ale czuć w rękach, potwierdziły to 2 osoby oprócz mnie.

 

Gdyby był luz roboczy to ok, ale tutaj wyraźnie czuć że coś się rusza.

 

Amor jest nowy, nie jeżdżony, więc nie widzę powodu żebym miał samodzielnie coś kombinować lub machnąć ręką. Ekspertem nie jestem, ale jak zakładam coś na rower, zaciskam hamulec i słyszę stukanie to coś jest nie tak.

 

 

 

 

Pragnę przypomieć, że czuć a słychać to dwie inne rzeczy 

 

 

To teraz wyobraźmy sobie że luz jest naprawdę mały, przy zdjętym amortyzatorze będziesz czuł to jako minimalny luz, ale przy założonym na rower, czyli większej dźwigni będzie to czuć i słychać.

 

 

 

Kolego podejdź sobie do rowerowego i sprawdź sam. XCM, XCR, XCT - wszystkie mają luz który jest wyczuwalny. Pukać i stukać to nie ma, ale luz jest i będzie. Na plastikowych tulejach ślizgowych cudów nie ma.

 

Zamiast pisać głupoty to polecam najpierw sobie poczytać jak jest wykonany amortyzator o którym jest rozmowa 

 

 

 


Podejrzewam że pukanie przy minimalnym luzie wynika z faktu, że golenie są z aluminium a ślizgi pokryte teflonem, a takie połączenie na pewno niesie się lepiej niż stalowe golenie w plastikowych tulejkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

z ciekawości sprawdziłem i mam ten sam objaw, coś delikatnie stuka w prawej ladze i jest minimalny luz jak się trzyma za goleń i dolne lagi... amortyzator kupiony pół roku temu u @ACTIVIA, przejechane ma 300km (mam dwa rowery) w suchych warunkach po leśnych ścieżkach, rower z tym raidonem trzymam w pokoju więc po każdej przejażdżce był czyszczony.

 

 

 

Szkoda że nie mam tego Raidona bo wtedy konkretnie bym napisał co dolega temu amorkowi i było by po kłopocie

Mogę podjechać do Ciebie z całym rowerem nawet teraz i sprawdzisz ten objaw, chyba, że mam też odesłać do Euro Bike?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, ciekawa sprawa, Ty piszesz że masz to samo co ja, a kolega wyżej że tego nie ma, więc nie jest to norma.

 

Dzwoniłem dzisiaj do Euro Bike, podobno luzy na goleniach się zdarzają, istnieje szansa że w piątek popołudniu będę miał informację co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Dzisiaj odebrałem Amortyzator od @ACTIVIA, wymienili mi dolne lagi a Piotrek wymienił tłumik i stuków nie ma żadnych luz też się zgubił.

Testować nie mam jak bo na podwórku śnieg i lód a to nie warunki dla mnie :)

 

Chciałem podziękować Piotrkowi@ACTIVIA za szybką reakcję z jego strony i udzieloną pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...