Skocz do zawartości

[Gwint w pedałach]


kivoPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zacznę od tego, że mój znajomy pracuje ze granicą i co jakiś czas przywozi ze sobą różne używane rowery raczej z wyższej półki (gazelle itp.)

Dzisiaj przywiózł mi rower typu góral marki TUTAJ.

Po przykręceniu koła, siedzenia itp. Przyszedł czas na pedały.. No i.. Jeden wkręcił się bez najmniejszej problemu, a drugi był tak jakby.. Luźny ?. Po oględzinach które nie były zbyt długie stwierdziłem, że winowajcą jest gwint.. Wygląda on tak:

https://zapodaj.net/6b53ee7e5308b.jpg.html

https://zapodaj.net/1b0dfe7ebfc63.jpg.html

https://zapodaj.net/2542b2bd28698.jpg.html

https://zapodaj.net/2cd34a5ed807a.jpg.html

Z góry przepraszam za jakosc zdj.

 

Co mam z tym zrobić ? Tzn. Da się coś z tym zrobić bez wymiany całej korby ?

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, tylko nwm jak będzie z tymi tulejami, bo to lewy gwint, no ale jakoś sobie poradzę :D a te 4 dyszki w serwisie to chyba nie zbyt opłacalny interes bo na allegro za  dyszek całą korbę mam ;d 

Jeszcze takie pytanie, w razie czego można wymienić same te korby ? czy trzeba wymieniać razem z tą zębatką ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem wstępnie zlikwidowany, tzn. mój ojciec wyczyścił to wszystko zmywaczem (tzn. benzyną w szpreju) :D i wkręcił to na porządnej ilości kleju do śrub, do końca kluczem.

Bo wcześniej to nawet bałem się wkręcać, ponieważ szło lekko, a później baardzo ciężko, w przeciwieństwie do tego drugiego pedału z którym nie miałem problemu..

po "jeździe próbnej" wszystko było ok  ! :D jutro jak już klej wyschnie zrobię może jakąś małą trasę (ok 5 km xd) do testów ! :D


Ale skoro już założyłem temat to małe pytanko mam jeszcze ! :D

W tym rowerze niestety większość wszelkich śrubek jest skorodowanych , tzn. mają na sobie jakąś tam nie wielką warstwę rdzy, co dziwne nic oprócz śrubek nie jest zerdzewiałe, zębatki, łańcuch, amortyzatory są w świetnym stanie.. tylko i wyłącznie śrubki.. i tu pytanie.. czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś papier ścierny, ew jakąś małą szlifierkę modelarską i jakąś farbę w szpreju oraz jedno wolne popołudnie, czy lepiej pojechać gdzieś i kupić te wszystkie śrubki ? tzn. nie chcę na tym oszczędzać czy coś, tylko.. nie wiem jak będzie z dostępnością tych śrubek.. tzn. nie z dostępnością tylko po prostu gdzie je kupić ? :D bardziej kierować się do rowerowego, czy bardziej to castoramy ? :D


Może te śrubki do coca coli wrzucić na noc ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wyczyścił to wszystko zmywaczem (tzn. benzyną w szpreju) :D i wkręcił to na porządnej ilości kleju do śrub, do końca kluczem.

To się nazywa "druciarstwo" dobre na jakiś czas , ale problem nie został zlikwidowany i powróci (przy najbliższej potrzebie odkręcenia lub samoistnie w czasie jazdy), o ile ten rower zostawiasz sobie to ok (za jakiś czas wrócisz do tego) ale jeśli jest to na handel to wpakujesz nowego właściciela na przysłowiową minę.

 

 

czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś papier ścierny, ew jakąś małą szlifierkę modelarską i jakąś farbę w szpreju oraz jedno wolne popołudnie, czy lepiej pojechać gdzieś i kupić te wszystkie śrubki ?

Moczenie , szlifowanie , polerowanie to jak walka z wiatrakami , przy pierwszym kontakcie z wilgocią "ruda" powróci. Pomierz wszystkie śruby i wymień na nierdzewne A2  , koszt za wszystkie powinien się zamknąć w kwocie 20-30zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa "druciarstwo" dobre na jakiś czas , ale problem nie został zlikwidowany i powróci (przy najbliższej potrzebie odkręcenia lub samoistnie w czasie jazdy), o ile ten rower zostawiasz sobie to ok (za jakiś czas wrócisz do tego) ale jeśli jest to na handel to wpakujesz nowego właściciela na przysłowiową minę.

Moczenie , szlifowanie , polerowanie to jak walka z wiatrakami , przy pierwszym kontakcie z wilgocią "ruda" powróci. Pomierz wszystkie śruby i wymień na nierdzewne A2 , koszt za wszystkie powinien się zamknąć w kwocie 20-30zł.

co do pedałów- rower zostawiam dla siebie, tato powiedział że gwint tylko na poczatku byl zjechany, 3/4 gwintu było dobre, no ale jak cos sie będzie działo to będę pamiętać o tym temacie na forum. Co do śrubek, powiedz mi tylko gdzie mogę je kupic ? Bardziej w allegro czy w sklepy budowlane lub rowerowe ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klejenie pedałów do korby w tym przypadku to zwykłe druciarstwo, a nie naprawa. Gdyby natomiast korba była dobra to poważny błąd w sztuce. Kleju na te gwinty nigdy się nie daje.

 

Tuleje naprawcze wymagają ogarnięcia gwintowania aluminium i posiadania gwintownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...