Skocz do zawartości

[wycena] Rower AccentPeak 29"


kosmoski85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

Proszę o wycenę złożonego przeze mnie roweru na ramie Accent Peak 2016.

Rama jest zakupiona nowa w sklepie Biostern, nie ma przejechane nawet kilometra i posiada pełną gwarancję.

Wszystkie pozostałe podzespoły (no oprócz sterów) są przełożone z nowego roweru.

Wagi roweru nie znam, ale myślę że powinna wynosić w granicach 12.5kg. Zważę jak będę miał dostępna wagę wędkarską ;)

 

Proszę bez uwag o rurę sterową, jest niedocięta w celu możliwości indywidualnego dopasowania :)

 

 

Podzespoły:

 

Rama Accent Peak 2016, rozmiar M  

Amor Suntour Raidon Air 100mm Tappered Steerer, RSLO  

Przerzutka tył Shimano Deore Shadow Plus 10-rzędów M615 

Przerzutka przód Shimano Deore M615

Manetki Shimano Deore 2×10 M615 

Korba Shimano Deore M615   

Hamulce Shimano Deore M615

Siodło racextract AX1000  

Sztyca Ritchey Comp 400mm  

Kierownica Ritchey Comp 720mm  

Mostek Ritchey Comp 90mm

Gripy ESI Gripp Racer Edge  

Stery Pólzintegorwane Accent HSI-SPR0  

Koła Mavic Crossride  

Opony Continental Race King Race Sport 2.2

Łańcuch Shimano HG54

 

 

20161216_125211.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajna maszynka, ale też myślę, że realnie warta jest ok. 3k PLN.

 

Pytasz, co nowego można kupić za te pieniądze. Unibike Expert 29 kosztuje cennikowo 4200: http://unibike.pl/expert29.html.

Jest porównywalny do Twojego roweru. Ma lepszą tylną przerzutkę i hamulce, ale z drugiej strony trochę gorsze koła (nie chce mi się szukać parametrów obręczy, ale już za maszynówki plus dla Mavica). Jeśli odliczyć rabat powiedzmy 15%, to daje ok. 3.5k. No i dodatkowo rower od Ciebie nie jest ze sklepu, więc musisz jeszcze trochę opuścić i tak wychodzi.

 

Co Ty w ogóle kombinujesz, jeśli można wiedzieć? :) Kupiłeś inny rower dla ramy i uznałeś, że części, które z niego zdjąłeś sprzedasz drożej w postaci złożonego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Możecie podać jak to wyliczyliscie orientacyjnie

Na podstawie tego co oferuje rynek (fabrycznie nowych z serwisem i gwarancją na całość) . Choćby Kross B7 http://rower-sport.pl/pl_PL/p/KROSS-LEVEL-B7-29-2016-wysylka-gratis-/2959?unibike czy wspomniany Expert https://www.expertbike.pl/unibike-expert-29-2016-p-1014.html

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajna maszynka, ale też myślę, że realnie warta jest ok. 3k PLN.

 

Pytasz, co nowego można kupić za te pieniądze. Unibike Expert 29 kosztuje cennikowo 4200: http://unibike.pl/expert29.html.

Jest porównywalny do Twojego roweru. Ma lepszą tylną przerzutkę i hamulce, ale z drugiej strony trochę gorsze koła (nie chce mi się szukać parametrów obręczy, ale już za maszynówki plus dla Mavica). Jeśli odliczyć rabat powiedzmy 15%, to daje ok. 3.5k. No i dodatkowo rower od Ciebie nie jest ze sklepu, więc musisz jeszcze trochę opuścić i tak wychodzi.

 

Co Ty w ogóle kombinujesz, jeśli można wiedzieć? :) Kupiłeś inny rower dla ramy i uznałeś, że części, które z niego zdjąłeś sprzedasz drożej w postaci złożonego roweru?

Zastanawiałem się nad różnymi opcjami :). Co do ceny to w przedziale 3000 nie znajdziesz kół nawet porównywalnych do tych mavicow. Nawet większość cube itd w cenie koło 5k ma ciężkie koła na jakiś Aleksrimsach i z drutowymi oponami. Dodatkowo ramy tych rowerów w 19" ważą grubo ponad 2kg a peak jest dużo lżejsza:) amory porównywalne bądź ciut droższe w postaci rs golda. W rowerach koło 4k ciężko o lepszy...

 

Aczkolwie ten unibike jest ciekawą opcją. Nigdy go nie widziałem.

Na podstawie tego co oferuje rynek (fabrycznie nowych z serwisem i gwarancją na całość) . Choćby Kross B7 http://rower-sport.pl/pl_PL/p/KROSS-LEVEL-B7-29-2016-wysylka-gratis-/2959?unibike czy wspomniany Expert https://www.expertbike.pl/unibike-expert-29-2016-p-1014.html

Unibike bardzo ciekawa opcja. Kross hmm znasz jego wagę tzn ramy kół itd... Wiesz że to bedzie jakieś 13 z hakiem?

Edytowane przez kosmoski85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeszcze żeby ta rama była więcej warta, a dobre koła to za mało.

Poza tym jeszcze nie ważyłeś roweru, więc skąd ta pewność, że będzie o te choćby 0,5 kg lżejszy od B7, a nawet jeżeli tak będzie, to i tak Kross wygrywa amorkiem i sztywnymi osiami.

Czego oczekujesz, że ktoś da za niego 4 k ( oczywiście życzę Ci tego ) :icon_question:

PS

W lutym nowy rower z Rebą na sztywnej osi i osprzętem Deore,SLX, XT kosztował mnie trochę ponad 4 k.

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz, ile ważą obręcze w Crossride? Kiedyś szukałem, ale chyba nie podają. A właśnie waga obręczy się najbardziej liczy, bo są daleko od osi obrotu. Waga piast ma znaczenie tylko dla sumarycznej wagi, a wydaje mi się, że tanie koła systemowe głównie na tym zyskują przewagę w wadze.

 

Race King RS to na pewno spory plus, nowe pewnie co najmniej z 300 PLN. Dlatego napisałem "ok. 3k", czyli plus minus, bo może 2.5k-3k to trochę przesada, ale gdzieś 3.3k to raczej max.

 

Unibike podaje dosyć niską wagę, więc ich rama chyba nie jest ciężka. Rama w Krossie rzeczywiście waży > 2kg, ale on jest jeszcze tańszy, a sztywne osie dla mnie w zasadzie zamykają temat. Ja bym wolał sztywne osie niż trochę lżejszy rower. Rower jest wart tyle, ile zapłaci za niego kupujący, a nie wiesz na co on będzie zwracał uwagę. Jak ktoś liczy kilogramy i chce kupić rower do ścigania, to może będzie wolał dopłacić do czegoś lepszego, a jak ktoś nie kupuje roweru na zawody, to pół kg może nie robić mu dużej różnicy. Popatrzy na kolor, sztywne osie, gwarancję, serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze żeby ta rama była więcej warta, a dobre koła to za mało.

Poza tym jeszcze nie ważyłeś roweru, więc skąd ta pewność, że będzie o te choćby 0,5 kg lżejszy od B7, a nawet jeżeli tak będzie, to i tak Kross wygrywa amorkiem i sztywnymi osiami.

Czego oczekujesz, że ktoś da za niego 4 k ( oczywiście życzę Ci tego ) :icon_question:

Czy silver jest lepszy nie sądzę. Raczej ta sama półka. Sztywne osie jak najbardziej in plus ale rama jest mimo wszystko gorsza...

 

 

Tak na koniec dodam że też myślę że jest wart 3000zł aczkolwiek patrząc na to co ludzie sprzedają wiem że nikt za tyle by nie sprzedał(chyba że po przejechanym sezonie).

 

Rower zostawiam bo wyszedł mnie dość dobrze i spełnia oczekiwania. Zastanawiałem się na ile moja wycena pokryje się z wyceną innych. No i chciałem jakąś dyskusję rozkręcić bo cisza na forum :)

 

Co do roweru to sam rozwazalem krossa ale b8 ze wzgledu na te oski aczolwiek wiem ze wazy ponad 13kg. Zrezygnowalem jednak bo wynioslby mnie okolo 1000zl wiecej a relatywnie nie jest aż tak lepszy.

 

Co do wagi to czekam na wagę wędkarską i wjedzie zdjęcie. Zobaczmy jak się mają realia do przypuszczen. Obstawiam ze wiecej niż 12.7 nie będzie :)

 

Dzięki Panowie za konstruktywną dyskusję!!

Jeszcze żeby ta rama była więcej warta, a dobre koła to za mało.

Poza tym jeszcze nie ważyłeś roweru, więc skąd ta pewność, że będzie o te choćby 0,5 kg lżejszy od B7, a nawet jeżeli tak będzie, to i tak Kross wygrywa amorkiem i sztywnymi osiami.

Czego oczekujesz, że ktoś da za niego 4 k ( oczywiście życzę Ci tego ) :icon_question:

PS

W lutym nowy rower z Rebą na sztywnej osi i osprzętem Deore,SLX, XT kosztował mnie trochę ponad 4 k.

 

A na jakiej ramie budowales tak z xiekawosci? Na tej crossa? Czy na accencue i masz jedna os sztywna?

Jeszcze żeby ta rama była więcej warta, a dobre koła to za mało.

Poza tym jeszcze nie ważyłeś roweru, więc skąd ta pewność, że będzie o te choćby 0,5 kg lżejszy od B7, a nawet jeżeli tak będzie, to i tak Kross wygrywa amorkiem i sztywnymi osiami.

Czego oczekujesz, że ktoś da za niego 4 k ( oczywiście życzę Ci tego ) :icon_question:

PS

W lutym nowy rower z Rebą na sztywnej osi i osprzętem Deore,SLX, XT kosztował mnie trochę ponad 4 k.

 

A na jakiej ramie budowales tak z xiekawosci? Na tej crossa? Czy na accencue i masz jedna os sztywna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rower nie był budowany przeze mnie, bo to gotowiec, a rama waży prawdopodobnie ok. 1,8 kg - jest to Shockblaze R9 Elite 27,5 " w rozmiarze > 17 " ( 44 ).

Tu jest rama z modelu R7 Team 29 " w rozmiarze 43 i o wadze 1,77 kg : http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=87&mar=407&art=5360

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower nie był budowany przeze mnie, bo to gotowiec, a rama waży prawdopodobnie ok. 1,8 kg - jest to Shockblaze R9 Elite 27,5 " w rozmiarze > 17 " ( 44 ).

Tu jest rama z modelu R7 Team 29 " w rozmiarze 43 i o wadze 1,77 kg : http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=87&mar=407&art=5360

 

To rama nie była raczej nowa jak zamknąłeś się w nieco ponad 4k? Fajna rama, ja na taką nie miałem budżetu. 

 

Zastanawiałem się nad QR10/QR15 ale musiałbym wymienić koła i amor. Zamknąłbym się pewnie w takiej cenie jak piszesz też z Rebą i lżejszym kółkiem, ale to już jest dużo więcej niż wyszedł mnie rower. Może w przyszłości.

 

I co jest duża różnica w sztywnej osi względem standardu? Podobno są RWSy na te 5mm ośki ale słyszałem wypowiedzi, że nie warto dorzucać bo nie ma dużej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Powtarzam : rower był nowy, tyle że model z ubiegłego roku, więc w kieszeni zostało 1,7 k, bo tegoroczny model kosztował katalogowo 6 k.

No dobra, może dałoby radę zejść do ok. 5,5 k, ale to i tak nie miało sensu - ten sam osprzęt i nieco inne malowanie, które mniej mi się podobało.

Rama niby niższego modelu R7 Elite ( właściwie nie mam pojęcia jakie są różnice między nią, a R9 Elite i czy w ogóle jakieś są, a malowanie jest identyczne ) kosztowała na aledrogo 700 zł, ale teraz dopiero widzę, że była lekko uszkodzona ( odprysk lakieru i wgniecenie na dolnej rurze tylnego trójkąta - w oklolicach korby ) : https://zapodaj.net/fd9dcfc5680d8.jpg.html

Wagowo wypada nawet ciut gorzej od Accenta - przynajmniej takie mam wrażenie sądząc po oficjalnych danych dotyczących ram Accent'a.

Co do sztywnej osi, to właściwie jakiejś kosmicznej różnicy nie ma ( może dlatego, że waga w normie ), ale w przypadku następnego roweru ( jak będzie mnie stać, to w roku 2018 )

myślę o obu osiach sztywnych, a jeszcze lepiej boost i może nawet zaryzykuję przesiadkę na duże koło, nie rezygnując przy tym ze średniego.

Sztywne ośki minimalizują konieczność regulacji hamulców / ustawienia zacisku po ponownym montażu koła, jednak nie wykluczają jej całkowicie.

Może z biegiem czasu nieco ulepszymy swoje rowery - ja np. myślę o odchudzeniu sprzętu ( w tej chwili coś w granicach 11,8 - 12,2 kg - brak profesjonalnego podejścia do tematu ważenia ), tylko pytanie czy to ma sens ( także z materialnego punktu widzenia ) :icon_question:

Posiadam także dwa rowery na kołach 26 ", ale w ich przypadku temat modernizacji odszedł na dalszy plan - nie wykluczam jednak, że jeden z nich kiedyś zyska nowe życie, bo wydaje mi się, że na to zasłużył.

Jako ciekawostkę dotyczącą R9 Elite dodam, że według cen na aledrogo wychodziło mi ok 2,8 k nie wliczając amora, mostka, kierownicy, chwytów, sztycy, tarcz, szprych, nypli i dętek.

Edytowane przez KrissDeValnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co widzę, to na droższe rowery (cena katalogowa od 6k) zaraz po sezonie można dostać rabat rzędu 20-25%, rok później 30%, a jeśli dany egzemplarz nie sprzedaje się przez 2 lata lub dłużej, to promocje dochodzą do 40%. Może nie jest to regułą dla wszystkich marek i modeli, ale chyba z grubsza można tak przyjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku złożonych rowerów wyznacznikiem ceny nie jest wartość komponentów każdego z osobna tylko ile jest ktoś w stanie za niego zapłacić, szczególnie biorąc pod uwagę oferty wyprzedażowe, brak gwarancji, brak marki itp. Swoją drogą ze 2-3m-ce temu widziałem powystawową konę i takiegoż bulls'a (miały jakiś symboliczny przebieg, potencjalni nabywcy mogli zrobić kółko wokół sklepu) o zbliżonej spec za 2,5k PLN.

Odnośnie crossride'ów to gołe 29" ważą ~2000g. W tej cenie osobiście wolę posiadane również składaki DT370+DT533d - ważą tyle samo ale są szersze i o niebo sztywniejsze.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propo wyprzedaży znalazłem Haibike Freed na karbonowej ramie w Polskim sklepie za 4200zł. Full xt i amor fox-a. Wygląda ciekawie.

 

Jedyny minus to jak dla mnie za mała rama i średnie koło:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/rowery/gorskie-mtb/27-5-cala/p,rower-freed-7-15-27-5-45cm-szaro-bialy-haibike,451036.html

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest dobre podsumowanie opłacalności składania rowerów we własnym zakresie ;)

 

Wiesz ja miałem wiele opcji na 27.5", ale chciałem koniecznie 29" i tu aż takich mega sensacji nie było. Widziałem faktycznie tego Centuriona ale z aluminiową ramą, czy np za 1000e Radon-a ZR Race 7.0, był też Superior XP919 ale wszystko właśnie w granicach 4000+. Za mniej(koło 3500) można było wziąć np Cube LTD Pro albo Kross-a B8. 

 

Mnie też niestety ograniczał rozmiar ramy do 18-19",a na wyprzedażach często są super promocje na małe albo duże rozmiary.

 

Zdecydowałem, że tym razem coś sam poskładam i wyszło mnie to 2700 na nowej ramie z pełną gwarancją i reszcie nowych gratów przełożonych.

Wydaje mi się, że cena ok. Może jakąś używkę dałoby kupić w tej cenie, ale z nowymi rowerami poniżej 3500k to ciężko coś fajnego znaleźć.

 

Pojeżdżę sezon, najwyżej na kolejną zimę przyczaję się na jakąś okazję cenową.

 

 

Pzdr.

Edytowane przez kosmoski85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...