Skocz do zawartości

[5500] mtb full


Rekomendowane odpowiedzi

Ale jazda na HT nigdy ale to żebym nie wiem jaki miał osprzęt i jak był skomponowany nie może się równać z jazdą na fullu.

 

Bzdurne uogólnienie, zależy jaki full i jaki ht. I nie tłumacz, że niby każdy wie co miałeś na myśli.

 

IMHO warto dobierać narzędzia do potrzeb a nie na wyrost. Tym sposobem prawie całą Polska jeździ na pseudogóralach, a 20-kilkolatkowie tłumaczą, że oni nie są w stanie inaczej pojechać po dziurach w asfalcie (!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soil waży koło 13-14 kg. Nie przesadzajmy. Tyle waży przeciętny/budżetowy HT. Nie jest to jakoś koszmarnie dużo. Większość ludzi takimi jeździ i żyje.

 

Jest koszmarnie dużo ale nie przez wagę ale to jak się tym jeżdzi i kłania się tutaj geometria. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bzdurne uogólnienie, zależy jaki full i jaki ht. I nie tłumacz, że niby każdy wie co miałeś na myśli.

Każdy, o tym samym skoku oczywiście i zbliżonej geometrii. Nie miałbym przecież na myśli porównaniu HT z 100mm i FS z 180/180.  

 

Nie wiem czemu panuje jakaś dziwna moda na odradzanie jazdy na fullu. Podejrzewam że dlatego że ciągle jest to sprzęt mimo wszystko droższy i dla wielu w sferze mokrych sennych marzeń. Może dlatego że gdzieś ktoś przejechał się na jakimś kowadle 200/200 i stwierdził że to nie jedzie po płaskim i pod górkę. A już najlepsze jest gadanie że na sztywniaku można lepiej nauczyć się techniki. 

 

Ja nasłuchałem się tego szukając sprzętu ze 150mm skoku. I kupiłem HT ale tylko ze względów finansowych i innego nieprzewidzianego wydatku.
Teraz mam FS, złożonego w kwocie o której mówimy. Nie zmieniłbym tego roweru na żaden inny, frajda jaką oferuje jest nie do porównania a zjazdy w terenie to coś pięknego. 

 

I znam tylko jedną osobę która po spróbowaniu jazdy na pełnym zawieszeniu wróciła do HT. Tylko dlatego że jeździ w zawodach.

 

Więc pozostaje mi tylko mieć nadzieję że autor tematu właściwie spojrzy na rady chłopków-roztropków i kupi to czego chce spróbować. 

Moja rada jest jeszcze taka - przejechać się na fullu, w terenie. Teraz może ciężko znaleźć ku temu okazję ale czy na pożyczonym od znajomego rowerze, czy jakimś sprzęcie z wypożyczalni można albo się do niego przekonać albo nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na RR720S od 400km choć a jazdę rowerem traktuje tylko uzupełniająco do biegania a do tego pod nosem mam tylko super piaszczystą Puszczę Notecką gdzie czasami tylko FATem da sie wjechać, albo w ogóle. Na sieci nie ma za wiele na jego temat. Kupiłem go jeszcze jak nie było promo na 740s, teraz pewnie kupiłbym tego lepszego, choć malowanie ramy bardziej podoba mi się przy tańszym ;P 

Generalnie jeździ mi się dobrze, dziś kiedy wszystko jest zmarznięte, a główne trakty wyjechane przez ciężki sprzęt, droga zachowuje się jak urąbana kamieniami. Na fullu mogę siedzieć na dupie i pedałować - nie ma kłopotów. Nie wydaje mi się ,żebym na HT mógł wytrzymać 50km jazdy w Puszczy. Ba, boli mnie nawet jak siadam na szosę (na niej robie max do 110km na razie)  ;) 

Rowerek ma pare mankamentów. Prowadzenie linek jest takie sobie, trzeba sobie pomagać trytytkami lub taśmą. Damper oczywiście bez blokady, ale na moje warunki oraz przy tej ramie (pompowanie mniejsze jak w Trance na którym trochę jeździłem) na jakiś czas wystarczy. Potem się zmieni na coś fajniejszego. Opony zmieniłem na Hans Dampfy 2,35 (wychodzą szersze, a jeszcze jest troche zapasu). Oryginalne nawet na 1.8 bar słabo się na sypkim zachowywały (parę gleb zjeżdżając z wydm miałem bo koło zaryło). Teraz na 1.8 z przodu i 2.0 z tyłu jest okej. 

Widelec działa całkiem sprawnie, blokada na dojezdzie szosą albo zupełnie płaskich odcinkach jest okej. Nie wiem jak w przyszłości z upgradem będzie, bo nie ma taperu :( 

Ten cały NEUF wydaje się, że działa :) Nie wiem jak w górach - jeszcze nie jezdziem, ale nie mam zamiaru robić jakiś hardcorów. Do Twistera max. Pewnie nawiedzę Sobótkę bo mam najbliżej.

Fajnie, ze wchodzi duży bidon w ramę. Mogę wybierać się na wycieczki do 3h bez plecaka.

Parę zjazdów schodami itp robiłem i da się, ale jak wytrzyma sprzęt to będę mógł napisać pewnie po jakis 1500-2000km. Jak by było więcej użytkowników 720S/740S to by przydał się jakiś wątek ;)

 

Jeśli masz jakieś pytania na temat tego roweru albo chciałbyś zdjęć to wal na PW. Nie chcę tu bałaganić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

post-191901-1488317236,4494_thumb.jpgpost-191901-1488317249,2855_thumb.jpg

Prezentacja krossa

Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne z jazdy jestem zadowolony trzeba się tylko przyzwyczaić do kierownicy która jest dość spora w porównaniu z drugim rowerem nie wspominając kolarzówke

Rower fajnie zbiera nierówności na leśnej ścieżce dzięki temu można z większą prędkością pokonywać trasę

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Piter614>

 

Nie przeglądnąłem całego wątku, ale jeśli nie przeserwisowałeś tego RS Sektora, to wpierw gorąco sugeruje Ci to zrobić. Jest to mój kolejny RS który po zakupie (z soilem) odrazu wziąłem na serwis (suchy jak piepsz, tak jak poprzedni). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower jest nowy zakupiony u grudniu

Ale tak zgadza się może się okazać że jest tatolny brak smarowania co wiąże się z zatarcie goleni

Dzięki za szybką odpowiedź

Jest to mój pierwszy full więc nie za bardzo wiem co i jak w starym Author mam przedni olejowy amartyzator ale ma już dwa lata wiec jemu serwis pewnie też by się przydał

Pytanko jeszcze oddać do servisu czy zrobić to samemu

Rower Soil jest na gwarancji za bardzo nie chciał bym się w nim rozgrzebywać

 

pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana oleju w goleniach (uzupełnienie), nasączenie olejem gąbek, czy smarowanie uszczelek, to robota naprawdę łatwa i szybka w przypadku tych RS. No ale jak nie chcesz się bawić, a masz jakiś zaufany serwis to czemu nie. Tak czy inaczej, różnica w pracy widelca przed i po serwisie jest bardzo wyraźna. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebujesz oleju o gęstości 5W i 15W. Wszystko dokładnie znajdziesz w manualu. Ja sam używam Motorexów.

No i tak ogólnie, to polecam Ci forum na emtb.pl, tam zdaje się więcej znajdziesz informacji dot. fulli, serwisowania, doboru olejów itp. ;-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...